×

دوربین مداربسته و راهنمایی جهت نگهداری آن در شرکت‌ها(قسمت دوم)

حامد صفری
31 فروردین 1400
دقیقه زمان برای مطالعه

راهنما برای مالک شرکت پر مشغله برای نگهداری دوربین‌های مداربسته‌(قسمت دوم)

 

نرم افزار، پشتیبان گیری و ذخیره سازی

اگر از نرم افزار اضافی برای ثبت، بایگانی یا پردازش فیلم‌های ویدیویی استفاده می‌کنید، باید آن را نیز تأیید کنید. روش تعمیر و نگهداری دوربین مداربسته شما نباید فقط شامل ویژگی‌های پیشرفته مانند تشخیص خودکار شماره پلاک (ANPR) و ورود به سیستم دسترسی وسایل نقلیه باشد.

همچنین، به عنوان مثال، بایگانی و تهیه پشتیبان فیلم را نیز بررسی کنید. همچنین برنامه ریزی عملیات ثبت نظارت، بایگانی و نظارت همراه با عملیات تعمیر و نگهداری دوربین‌های مدار بسته نیز مفید است.

• نسخه پشتیبان تهیه از ویدئو را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که تا آنجا که سیاست نگهداری شما اجازه می‌دهد گسترش یافته و همچنان می‌توانید به فیلم بایگانی شده دسترسی داشته باشید.
• گزارش دسترسی بایگانی ویدیوی خود را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که در آن دستکاری نشده‌است و اطمینان حاصل کنید که هیچ دسترسی غیرمجاز رخ نداده‌است.
• هر فیلمی را که دیگر لازم نیست پاک کنید.
• اگر از نرم افزار کنترل دسترسی استفاده می‌کنید، بررسی کنید که هنوز به درستی کار می‌کند و گزارش‌های دسترسی دیگری را که دیگر لازم نیست پاک کنید.
• اگر از هرگونه نرم افزار پیشرفته پردازش ویدئو، مانند ANPR یا نرم افزار تشخیص چهره، استفاده می‌کنید، بررسی کنید که هنوز کار می‌کند.
• اگر سیستم عامل هر یک از اجزای سیستم دوربین مداربسته شما – از جمله دوربین‌ها – قابل ارتقا است، هر گونه نسخه‌ای را که در انتظار است، اعمال کنید. بعضی اوقات ارتقا، فقط ویژگی‌های جدید راحت (یا نه چندان راحت …) را ارائه می‌دهد، اما برخی از نسخه‌های پیشرفته مشکلات اساسی امنیتی را حل می‌کنند.
• تاریخ و زمان را در هر استریم دوربین بررسی و تنظیم کنید.

چند وقت یکبار باید برنامه نگهداری دوربین مداربسته را تنظیم کنم؟

هیچ محدودیت قانونی و مهندسی در مورد زمانبندی مرتب برای نگهداری از مداربسته وجود ندارد. هر تناوبی که به شما امکان می‌دهد تجهیزات را بصورت منظم در حال کار نگه دارید مناسب است.
برنامه ریزی شما باید بر اساس الزامات سازمان شما، میزان تهدیدی که انتظار دارید و براساس قابلیت‌ها و الزامات سیستم دوربین مداربسته شما باشد.

به عنوان یک قاعده کلی، هر سیستم دوربین مداربسته باید حداقل سالی یکبار به طور جامع تأیید شود. سیستم‌های دوربین مداربسته ساده، متشکل از بیش از چند دوربین و هیچ نرم افزار پیشرفته، به توجه زیادی نیاز ندارند.
در صورت انجام موارد زیر باید مرتباً چکاپ کامل انجام دهید:

• شما از یک سیستم مدار بسته بزرگ یا پیچیده استفاده می‌کنید – سیستمی که از دوربین‌های زیاد، نرم افزار پیشرفته یا هر دو استفاده می‌کند.

دوربین مداربسته,دوربین مداربسته هیراپایش,

• محل‌هایی که در آن فعالیت می‌کنید در منطقه‌ای با ریسک بالا قرار دارند.
علاوه بر این، شما باید هر زمان که مشاهده کردید یا مشکوک به دستکاری در سیستم شده‌اید، یک معاینه کامل انجام دهید، یا اگر دلیلی دارید که در معرض تهدید قرار دارید.

همچنین می‌توانید برخی از بازرسی‌های اساسی و اقدامات پیشگیرانه را بیشتر از بقیه برنامه ریزی کنید. یک بازرسی فیزیکی اساسی از همه دوربین‌ها می‌تواند مشکلات یا تلاش برای دستکاری را در پی داشته باشد و این کار اغلب بدون فشار زیاد انجام می شود.

طرح مسئولیتها، ابزارها و روشهای استاندارد عملکرد

علاوه بر خود عملیات تعمیر و نگهداری، یک روش تعمیر و نگهداری دوربین مداربسته مستلزم برخی اقدامات اداری در کنار آن است. یک بازرسی دقیق می‌تواند مشکلات را تشخیص دهد، اما به سادگی ورود به سیستم، در بعضی جاها هیچ مشکلی را حل نمی‌کند.
اقدامات پیشگیرانه می‌توانند عمر تجهیزات را طولانی کنند، اما برخی از آنها به طور حتم شکسته می‌شوند.
آماده بودن برای مقابله با مشکلات هنگام بروز آنها مهم است.
این معمولاً شامل موارد مختلفی می‌شود:

1. ایجاد مسئولیت پذیری

مهم است که بدانید چه کسی و چه زمانی عملیات را انجام می‌دهد. بسیاری از سازمان‌ها، از جمله سازمان‌های بزرگ، اقدامات اساسی و برنامه ریزی شده برای تعمیر و نگهداری در خانه را با معاینات کمتر، اما دقیق‌تر توسط حسابرسان خارجی یا کارشناسان انجام می‌دهند.
هر آنچه را انتخاب می‌کنید، مهم است که چک لیست، از شکاف‌های زنجیره مسئولیت شما عبور نکند.

2. دانستن آنچه در دسترس است

همچنین برای همه مهم است که بدانند از چه تجهیزات و ابزاری می‌توانند استفاده کنند. بسیاری از مشکلات فقط به ابزارهای مکانیکی عمومی مانند پیچ گوشتی و انبر نیاز دارند.
اما تشخیص و حل سایر مشکلات دشوارتر است و به تجهیزات پیشرفته تری نیاز دارد.
به عنوان مثال، آزمایش و تشخیص کابلهایی که به راحتی قابل دسترسی نیستند، دشوار است. در این حالت ممکن است تجهیزات ویژه‌ای مانند بازتاب سنج‌های دامنه‎ی زمانی (TDR) مورد نیاز باشد.
مهم است که بدانید چه تجهیزات تعمیر و نگهداری دوربین مداربسته در دسترس است و بدانید که چه زمانهایی پیشرفته‌تر از آنچه در دسترس است انجام می‌شود.

3. ایجاد مرجع و رویه‌های استاندارد عملیاتی

بسیاری از اقدامات پیشگیرانه را می‌توان در محل انجام داد. یک پیچ شل را می‌توان محکم کرد، یک لنز کثیف را می‌توان تمیز کرد.
اما در مورد مواردی که باید تعویض شوند چطور؟
تأیید فقط از آنجا معنی دار است که افرادی که آن را انجام می‌دهند می‌دانند چگونه اقدامات اصلاحی انجام دهند. این شامل رهنمودهایی در مورد خریدهایی است که می‌توان با تأیید یا بدون تأیید انجام داد، اینکه چه ابزارهای تعمیر و نگهداری دوربین مداربسته موجود است، چگونه با تأمین کنندگان تماس بگیریم یا اینکه کدام عملیات به تخصص خارجی نیاز دارند و کدام عملیات را می‌توان در خانه انجام داد.

4. ایجاد زنجیره مستندات

دوربین مداربسته و تجهیزات امنیتی عمر طولانی دارند، بنابراین سابقه عملیات نگهداری انجام شده بر روی آن می‌تواند سالها و سالها طول بکشد. علاوه بر این، همه آنها به طور کامل با پرسنل داخلی انجام نمی‌شود.
در نتیجه، معمولاً ایده خوبی است که یک دنباله اسناد ایجاد کنید. حداقل باید مشخصات زیر را برای هر روش نگهداری دوربین مداربسته مستند کنید:

• چه تجهیزات و چه زمانی مورد بازرسی قرار گرفت
• آنچه بازرسی نشان داد اگر مشخص شد که تجهیزات در وضعیت مطلوبی هستند، آن را نیز مستند کنید. اگر اطلاعات مربوط به قطعه‌ای مفقود شده باشد، به این معنی است که تجهیزات مورد بازرسی قرار نگرفته‌اند، نه اینکه خوب کار می‌کنند.
• هرگونه اقدام پیشگیرانه یا اصلاحی، هرگونه تعمیر یا جایگزینی مورد
• چه کسی هر عمل را انجام داده‌است؟ بسیاری از رمز و رازهای مربوط به یک قطعه از تجهیزات فقط با پرسیدن فرد مناسب در مقابل حدس زدن حل شده‌است.

دوربین مداربسته,دوربین مداربسته هیراپایش,

5. بهبود روش نگهداری

جلسات نگهداری فقط راهی برای حفظ امنیت سیستم شما نیست. آنها همچنین فرصت خوبی برای بهبود روش نگهداری شما هستند و هر زمان که می‌توانید باید از آن استفاده کنید.
اگر متوجه شدید که به هرگونه تأیید اضافی، اقدامات پیشگیرانه یا ابزار و تجهیزات نگهداری دوربین‌های مداربسته نیاز دارید، باید آن را نیز مستند کنید.

پیشنهادات و نتیجه گیری‌ها

تعمیر و نگهداری دوربین‌های مداربسته یکی از مؤلفه‌های اساسی استراتژی امنیتی هر سازمانی است. تعمیر و نگهداری به موقع و کامل، تنها راه اطمینان از این است که سیستم دوربین مداربسته می‌تواند شما را به صورت شبانه روزی ایمن نگه دارد.

اکثر سازمان‌ها تصمیم می‌گیرند که روش‌های نگهداری دوربین‌های مداربسته را بر اساس چک لیست انجام دهند. این چک لیست شما را قادر می‌سازد تمام عملکردهای مربوطه را به روشی قابل اطمینان و قابل ردیابی تأیید کنید.

بیشتر موارد موجود در چک لیست برای هر نوع تجهیزات و سازمانی اعمال می‌شود، اما ما شما را تشویق می‌کنیم که لیست و روش تعمیر و نگهداری دوربین مداربسته خود را بر اساس نیاز سازمان و تجربه شخصی خود با نصب خود تنظیم و بهبود دهید.

در پایان کار، نصب دوربین مداربسته فقط وسیله‌ای برای رسیدن به هدف است. هیچ کس بهتر از خود شما داور بهتری نیست.

اما این بدان معنا نیست که شما باید همه کارها را خودتان انجام دهید. تعمیر و نگهداری دوربین‌های مداربسته، مخصوصاً بدون داشتن پرسنل مناسب و ابزارهای مناسب، کاری زمان بر است. خوشبختانه هر دو را داریم! اجازه دهید ما تعمیر و نگهداری دوربین‌های مداربسته شما را انجام دهیم تا بتوانید روی کاری که آن را بنحو احسنت انجام می‌دهید، تمرکز کنید و کسب و کار خود را اداره کنید.

 

برای مطالعه‌ی قسمت اول کلیک کنید.

 

منبع:

https://network-data-cabling.co.uk/blog/cctv-maintenance/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

دسترسی و نظارت از راه دور

مزایای دسترسی و نظارت از راه دور برای شرکت
حامد صفری
22 اسفند 1401

امنیت فیزیکی و لزوم استفاده از یک سیستم دوربین مداربسته کارآمد(قسمت اول)

آمارهای دولت انگلستان نشان می‌دهد که چرا شما برای تجارت خود به یک سیستم مدار بسته نیاز
حامد صفری
19 فروردین 1400

مزایای نصب دوربین مداربسته تحت نظارت در کسب و کار شما

فواید دوربین مداربسته تحت
حامد صفری
17 اسفند 1401
فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه