×

امنیت فیزیکی و لزوم استفاده از یک سیستم دوربین مداربسته کارآمد(قسمت اول)

حامد صفری
19 فروردین 1400
دقیقه زمان برای مطالعه

آمارهای دولت انگلستان نشان می‌دهد که چرا شما برای تجارت خود به یک سیستم مدار بسته نیاز دارید؟(قسمت اول)

در چند سال گذشته، دامنه تهدیدات امنیتی که کسب و کارها در انگلستان تجربه می‌کنند فوق العاده گسترش یافته است.ده سال پیش، بیشتر صاحبان مشاغل انگلستان نیازی به تفکر درباره تهدیدهای امنیت سایبری، کلاهبرداری احتمالی هویت یا نشت اطلاعات محرمانه نداشتند.
اما حتی در این چشم انداز کاملا تغییر یافته، شاید امنیت فیزیکی همچنان مهمتر از هر زمان دیگری باقی مانده است، زیرا اکنون تخلفات فیزیکی به طور معمول منجر به نقض داده‌ها می‌شود. سیستم‌های نظارتی و امنیتی فیزیکی(معمولا مبتنی بر دوربین مداربسته) یکی از عناصر اساسی استراژی امنیتی هر شرکت است.

سرقت و خشونت در محل علی رغم آنچه اخیراًرسانه‌ها نشان می‌دهد هنوز در انگلستان نگران کننده است.
طبق مطالعه وزارت امور داخلی،18% از شرکت‌های موجود در صنعت مدیریت و پشتیبانی اینگونه جنایات را تجربه کرده‌اند.کمتر از 40% مشاغل صنعت عمده فروشی و خرده فروشی در سال 2016 حوادث سرقت مغازه را به پلیس گزارش کرده‌اند.
بنابراین جای تعجب نیست که سیستم‌های مداربسته با سرعت بالایی در انگلیس مستقر می‌شوند.تقریباً هر شرکتی که مجبور است داده‌های مشتری را مدیریت کند،سپرده‌گذاری یا فروش کالا انجام دهد،به سادگی نیاز به ایجاد یک محیط کار ایمن برای کارمندان خود دارد و حداقل باید یک سیستم نظارتی و امنیتی اولیه در اختیار داشته باشد. بسیاری از این شرکت‎‌ها، به ویژه شرکتهایی که اطلاعات حساس مشتری را کنترل می‌کنند، باید محدودیت‌های کنترل دسترسی را اعمال کنند و بنابراین نیاز دارند که تجهیزات نظارتی،مثل دوربین‌های مداربسته را در یک سیستم امنیتی پیچیده تر ادغام کنند.

با این وجود انتخاب و نصب دوربین‌های مداربسته مناسب کار پیچیده‌ای است که تعداد کمی از شرکت‌ها از پس آن برمی‌آیند.حتی شرکت‌های بزرگ علی رغم داشتن دانش فنی لازم برای تدوین و اجرای یک استراتژی سالم فیزیکی،برای نصب و نگهداری اغلب به عرضه‌کنندگان خدمات شخص ثالث متوسل می‌شوند.
انتخاب‌های اولیه،هنگام انتخاب و استقرار یک سیستم امنیتی‌،عواقب طولانی مدت دارد.این عواقب نه فقط به صورت خطرات پرداخته شده،بلکه به صورت هزینه‎‌های طولانی مدت برای نگهداری و ارتقا نیز می‌باشد.
شما چه کسی را در این مرحله برای کار انتخاب می‌کنید وچه تجهیزاتی را برای استقرار انتخاب می‌کنید،این جز مهمی در استراتژی امنیتی طولانی مدت شماست.

قبل از متعهد شدن به یک انتخاب خاص باید مواردی را در مورد مهمترین چالشهای نصب سیستمهای مداربسته و استقرار سیستمهای امنیتی مبتنی بر دوربین مداربسته که باید برای مشاغل خود انجام دهید را بدانید.

دوربین مداربسته,دوربین مداربسته هیراپایش,

چالش نصب دوربین مداربسته در برقراری امنیت

اگر با دقت به آن فکرکنید، یکی از مواردی که حتی هنگام ورود به یک اتاق با بالاترین درجه امنیت نظر شما را به خود جلب می‌کند این است که در واقع دوربین‌های زیادی در اطراف نیستند. دلیل این امر این نیست که دوربین‌ها به سبک جیمز باند پنهان هستند، در واقع آنها فقط با دقت انتخاب شده‌اند.رویکرد”قرار دادن دوربینها در همه جا” فقط خیلی گران نیست،در واقع نسبت به یک سیستم پیچیده تر منجر به نتایج بدتری می‌شود: پیچیدگی تجهیزات اضافی (کابل‌ها،پریزهای برق،تجهیزات نصب)نگهداری آن و نیلز به پهنای باند غیرقابل کنترل دارد.بنابراین برای طراحی مناسب باید از حداقل تجهیزات استفاده شودکه بتواند نظارت و کنترل دسترسی بدون وقفه،قابل اعتماد و بدون خطا را فراهم کند.این مه تنها ارزانتر است،بلکه در واقع بالاترین سطح امنیت را برای تجارت شما فراهم می‌کند.اما کارآیی و قابلیت اطمینانیک دوربین مداربسته به عوامل زیادی بستگی دارد،از جمله:

• شرایط نوری،هم طبیعی(نورخورشید-یا کمبود نور خورشید) وهم مصنوعی(به عنوان مثال ،چراغ‌های روشن حسگرهای اشباع شده)
• محل نصب(درفضای باز یا داخل منزل،روی سقف،روی دیوار،بالای درب و غیره)
• طول کابلهای داده و برق و قرارگرفتن در معرض آب وهوا ویا دستکاری فیزیکی
همانطور که انتظار می‌رود،انتخاب تجهیزات نیز حیاتی است.همه دوربین‌ها برابرنیستند واز این نظرها متفاوت هستند:
• ادغام با نرم افزار پردازش تصویر،تجهیزات،پیاده سازی ویژگی هایی مانند تشخیص چهره یا شناسایی پلاک
• ادغام با سایر تجهیزات امنیتی،مانند سیستم‌های کنترل دسترسی(قفل درب مغناطیسی،داخلی و غیره)
• یکپارچگی فیزیکی و حفاظت از دستکاری

وسوسه انگیز است که از مورد دوم شروع کنید(چه تجهیزاتی را باید مستقرکنید) و سپس نگران اولین مورد باشید(محل استقرار آن)،زیرا بیشتر هزینه‌های قابل مشاهده در این قسمت است،اما روش صحیح برعکس است.
بررسی اولیه شاید مهمترین مرحله استقرار موفقیت آمیز سیستم نظارت باشد. هدف این فرآیند شناسایی مناطقی است که باید بررسی شوند(و در صورت نیاز محدود شوند). نامزدهای معمولی نقاط دسترسی و مناطق مورد علاقه خاص مانند مناطق کار یا اتاق‌های سرور هستند.
ورودی شما برای مهندس امنیتی که نظرسنجی می‌کند بسیار ارزشمند است.یک چشم آموزش دیده می‌تواند”نقاط گرم” محل زندگی شما را به خوبی تشخیص دهد،اما هیچ کس بهتر از شما آنها را نمی‌بیند.

دوربین مداربسته,دوربین مداربسته هیراپایش,

برای بیشتر شرکت‌های کوچک و متوسط، شناسایی مناطق مهم یک روند کاملا ساده است،زیرا دفاتر نسبتا کوچک هستند و فقط دارای چند نقطه بررسی هستند .با این وجود این کار باید با دقت انجام شود،زیرا الزامات قانونی وجود دارد که باید هنگام برنامه ریزی برای استقرار دوربین مداربسته مورد توجه قرار گیرد. به عنوان مثال مناطق عمومی فقط تحت شرایط خاص قابل بررسی هستند و دارای شرایط سختگیرانه حفاظت از داده‌ها هستند.شناسایی سایت نصب در انتخاب تجهیزات نیز حیاتی است زیرا منجر به برخی نیازهای نصب می‌شود.در حالت ایده‌آل،دوربین‌های مداربسته باید به گونه‌ای مستقر شوند که هم دوربین و هم تجهیزات اضافی دیگر مانند کابل‌های برق برای هرمزاحم بالقوه از دسترس خارج شوند.برای مثال،در صورت عدم امکان،کابل‌ها و منابع تغذیه حداقل باید محافظت شده باشند.

این الزامات در واقع یکبارمصرف نبوده و شیوه‌های پذیرفته شده در صنعت هستند. در انگلستان، بسیاری از الزامات توسط نهادهایی مانند بازرسی امنیت ملی (NCI) رسمیت می‌یابد.این توصیه‌ها دامنه وسیعی از جمله ایمنی الکتریکی تا ادغام با سیستم‌های کنترل دسترسی و محافظت از داده‌های کارمندان گرفته تا سیاست‌های نگهداری اطلاعات را شامل می‌شود و مجموعه‌ای از پیش نیازهای قانون انگلیس را تقویت می‌کند.

دوربین مداربسته,دوربین مداربسته هیراپایش,

انتخاب تجهیزات از دیگر مولفه‌های مهم استقرار موفقیت آمیز دوربین مداربسته است.متاسفانه،در حالیکه انتخاب سایت با مجموعه‎‌ای از قوانین پذیرفته شده در صنعت اداره می‌شود،مسیر انتخاب صحیح تجهیزات بسیار کم مشخص است.اگرچه در مورد انتخاب سایت،شرایط و بودجه شما باید روند انتخاب را هدایت کند.

تولیدکنندگان و فروشندگان دوربین‌های مداربسته قیمت‌ها را براساس ویژگی‌های پیشرفته و عملکردی تعیین می‌کنند. گذشته از آن، پایین آمدن قیمت‌ها تنها با ایجاد خطر در کیفیت انجام می‌شود ولی تهدیدها متنوع تر از این‌ها هستند.
به عنوان مثال،مطالعه اخیر cloud view موارد زیادی از دوربین‌های دارای سیستم عامل معیوب را کشف کرده است که به مهاجمان اجازه می‌دهد،دوربین را از راه دور غیرفعال کنند و به فیدهای ویدیویی خود دسترسی پیدا کنند.
امروزه حتی می‌توان با کمترین بودجه هم دوربین‌های امنیتی با کیفیت بالا در اختیار داشت.

تولیدکنندگان دوربین‌های مداربسته دقیقا به دلیل متنوع بودن نیازهای مشتریان،هزاران نمونه در کارنامه خود دارند.بسیاری از شرکت‌ها ممکن است به حداقل ادغام با سیستم‌های کنترل دسترسی احتیاج داشته باشند ویا ممکن است یک سیستم نظارت قدیمی داشته باشند که بخواهند در مدت زمان طولانی‌تر مدرنیزه شوند.چنین الزاماتی را می‌توان با بودجه ناچیز و بدون ایجاد خطر در امنیت تامین کرد.
بسیاری از شرکت‌ها در زمینه‌های حساس به مشاوره حقوقی و مالی،برای اجرای طرحهای پیچیده کنترل دسترسی ورود به سیستم نیاز دارند.صرف نظر از نیازهای خاص شما،در انتخاب تجهیزات برای نصب باید هم نیاز فعلی وهم انتظارات رشد کوتاه مدت و میان مدت را در نظر گرفت.

برای مطالعه‌ی قسمت دوم  را کلیک کنید.

منبع:

http://network-data-cabling.co.uk/blog/stats-from-the-uk-government-show-why-you-need-a-cctv-system-for-your-business/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

دوربین مداربسته مصنوعی

چرا دوربین مداربسته فیک از کسب و کار شما محافظت
حامد صفری
22 اسفند 1401

دوربین مداربسته و الزامات طراحی اتاق کنترل

بررسی طراحی اتاق کنترل دوربین مداربسته   سیستم‌های دوربین مداربسته معمولا مبتنی بر
حامد صفری
14 اسفند 1401

نورپردازی برای تصاویر دوربین‌های مداربسته و راهنمای اجرای آن

راهنمای روشنایی و نورپردازی برای دوربین مداربسته نورپردازی برای تصاویر دوربین
حامد صفری
15 فروردین 1400
فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه