×

دسترسی از راه دور ایمن

حامد صفری
29 اردیبهشت 1402
دقیقه زمان برای مطالعه

دسترسی از راه دور ایمن چیست؟

با نصب دوربین مداربسته سنتی و امنیت آن، یک شرکت معمولاً کل سیستم نظارت خود را در محل راه اندازی، مدیریت و راه اندازی می‌کند. امروزه، این جنبه‌ها اغلب از راه دور انجام می‌شوند و دسترسی از راه دور ایمن کلید همه این موارد است. مدیریت از راه دور به ویژه در بین شرکت‌هایی با مکان‌های مختلف رایج است و فناوری مدرن استقرار چنین سیستمی را در مقیاس آسان می‌کند.

برخی از عوامل اساسی وجود دارد که باید با نظارت از راه دور مورد توجه قرار گیرند و امنیت مهمترین آنها است. سپس ملاحظات دیگری مانند پلتفرم‌های مدیریت نرم‌افزار، برنامه‌های تلفن همراه و مجوزهای کاربر و سایر موارد مطرح می‌شوند. اما هیچ یک از این جنبه ها نباید به عنوان موانع در نظر گرفته شوند. با سیستم مناسب، هیچ چیز نباید مانع دسترسی و مدیریت یک سیستم امنیتی دوربین مداربسته از هر نقطه باشد.

ویژگی‌های دسترسی از راه دور برای جستجو در یک سیستم امنیتی

بستر نرم افزاری مبتنی بر وب

برای ارائه دسترسی از راه دور، به یک پلتفرم نرم افزاری مبتنی بر وب نیاز دارید که می‌تواند در خارج از سایت مورد استفاده قرار گیرد و در دستگاه‌های دسکتاپ و تلفن همراه قابل دسترسی باشد. در برخی موارد، این می‌تواند همان پلت‌فرم نرم‌افزاری سیستم شما باشد (اگر دارید). اما در همه موارد، فعال کردن این ویژگی مستلزم پیکربندی مجوزهای کاربر و تنظیمات امنیتی مناسب است که امکان دسترسی امنیتی دوربین از راه دور را فراهم می‌کند و تعیین می‌کند چه کسی می‌تواند جنبه‌های سیستم امنیتی ویدئو را کنترل کند.

مدیریت متمرکز

مدیریت متمرکز در زمینه دسترسی از راه دور چیزی است که به شما امکان می‌دهد ویدیو را از هر دستگاهی مشاهده و مدیریت کنید؛ از رایانه‌های رومیزی و تلفن‌های هوشمند گرفته تا تبلت ها و سایر دستگاه‌ها. در حالی که پلتفرم‌های نرم‌افزاری مبتنی بر وب که برای مشاهده دسکتاپ طراحی شده‌اند، گزینه مناسبی هستند، شما معمولاً سیستمی را می‌خواهید که برنامه‌های بومی را در iOS و Android برای بهترین تجربه کاربری ارائه دهد. یکی دیگر از ویژگی‌های کلیدی اشتراک‌گذاری لینک است که دسترسی آسان و فوری را برای هر کسی که در هر نوع دستگاهی هشدار فید زنده دریافت می‌کند، امکان‌پذیر می‌سازد.

احراز هویت چند عاملی

امنیت داده‌ها به ویژه هنگامی که از دسترسی از راه دور برای مشاهده و مدیریت یک سیستم دوربین مداربسته امنیتی استفاده می‌کنید بسیار حیاتی است. احراز هویت دو مرحله‌ای یا چند عاملی به استاندارد پیشرو تبدیل شده‌است و تعادل بهینه‌ای را بین سهولت استفاده و افزایش امنیت فراهم می‌کند. در یک محیط امنیتی ایده‌آل، بخش فناوری اطلاعات می‌تواند تنظیمات را سفارشی کند تا احراز هویت دو مرحله‌ای را از طریق متن پیام کوتاه، یک برنامه احراز هویت، یا ارائه‌دهنده ورود به سیستم واحد (مانند Okta، Onelogin، و Google Business Apps، و غیره) ارائه دهد.
نگاهی به استراتژی‌های مورد استفاده برای غلبه بر نقاط مشترک حمله، مانند رمزگذاری سرتاسر، MFA و ادغام با SSO.

هیراپایش با عرضه‌ی انواع سیستم‌های دوربین مداربسته و دزدگیر گامی بلند جهت ارتقاء امنیت منازل، محل کار برداشته‌است. پیشنهاد ما خرید دوربین مداربسته بی سیم تحت شبکه لامپی چرخشی V380 است. با بررسی محصول و مطالعه‌ی توضیحات به پیوست مراجعه کنید.

سوالات متداول دسترسی از راه دور امن

نظارت از راه دور چیست؟

نظارت امنیتی دوربین مداربسته از راه دور توانایی مشاهده، مدیریت و کار با دوربین های فیلمبرداری از دور است. در برخی موارد، این فقط به معنای نگاه کردن به یک فید زنده در حال حرکت است، در حالی که برخی از سیستم‌ها طوری تنظیم شده‌اند که کاملاً خارج از سایت مدیریت شوند. چنین قابلیت هایی با امنیت ویدیویی سنتی نادر بود اما اکنون با بسیاری از سیستم های دوربین مدرن آسان است.

دوربین های امنیتی از راه دور چگونه کار می‌کنند؟

دوربین‌های امنیتی از راه دور عمدتاً به همان روشی عمل می‌کنند که دوربین‌های نظارت سیمی سنتی همیشه کار می‌کنند. وجه تمایز اصلی دسترسی از راه دور ایمن، هم به فید زنده و هم به فیلم‌های آرشیو است که توسط یک پلت فرم مدیریت متمرکز پشتیبانی می‌شود. با سیستم مناسب، این یک ویژگی داخلی است که برای ارائه مدیریت آسان‌تر و تجربه کاربری بهتر و انعطاف‌پذیرتر طراحی شده‌است.

خطرات بالقوه مرتبط با دسترسی از راه دور چیست؟

امنیت بزرگترین خطر بالقوه با یک سیستم دوربین مداربسته از راه دور است. اما با اجرای دقیق استراتژی‌های امنیتی، از جمله احراز هویت چند عاملی و مجوزهای کاربر، می‌توانید دسترسی از راه دور را بدون ایجاد آسیب‌پذیری اضافی فعال کنید.

چگونه اتصال از راه دور را ایمن می‌کنید؟

احراز هویت دو مرحله‌ای، احراز هویت چند مرحله‌ای و ارائه‌دهندگان ورود به سیستم همگی می‌توانند به اطمینان از یک اتصال از راه دور ایمن کمک کنند. همچنین پیکربندی صحیح مجوزهای کاربر، حفظ رمزهای عبور قوی و به طور بالقوه رمزگذاری دستگاه ها بسیار مهم است. با توجه به میزان توجه بسیاری از بخش های فناوری اطلاعات در حال حاضر به ایمن سازی دستگاه‌های مختلف با دسترسی به شبکه، ایمن سازی دوربین های فیلمبرداری از راه دور به راحتی می‌تواند در پروتکل آنها ادغام شود.

چگونه می‌توانم از راه دور به دوربین مداربسته NVR، DVR، CCTV یا IP خود از اینترنت دسترسی داشته باشم؟

توانایی شما برای دسترسی از راه دور به سیستم دوربین امنیتی ویدیویی خود به پیچیدگی و قابلیت‌های مدرن آن بستگی دارد. به عنوان یک قاعده، سیستم‌های قدیمی‌تر مبتنی بر NVR مرکزی یا DVR، ویژگی‌های دسترسی از راه دور کمتری دارند. در واقع، وجود در چیزی شبیه به “باغ دیواری” بخشی از جذابیت آنها بود. اما دوربین های IP جدیدتر و سیستم های دوربین ابری هیبریدی به طور پیش فرض دسترسی از راه دور ایمن از جمله برنامه های کاربرپسند برای دستگاه های iOS و Android را ارائه می‌دهند.

 

با نصب دوربین مداربسته در محل کار و یا محل زندگی خود، جلوی ورود متجاوزان را بگیرید و آنها را شناسایی کنید. هیراپایش ارائه دهنده‌ی انواع دوربین مداربسته، اعم از دوربین مداربسته IP ، دوربین مداربسته بی سیم و معمولی است.

منبع:
https://info.verkada.com/surveillance-features/secure-remote-access/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

دوربین مداربسته و نکاتی در مورد حقوق کارمند در محل‌های تحت نظارت دوربین

دوربین‌های مدار بسته در محل کار و حقوق کارمندان حداقل 500000 دوربین مداربسته در لندن وجود
حامد صفری
20 بهمن 1399

بهبود ایمنی بیمار و امنیت بیمارستان با نصب دوربین مداربسته

مزایای نصب دوربین مداربسته برای بیمارستان‌ها و مراکز مراقبت‌های
حامد صفری
22 اردیبهشت 1402

دسترسی و نظارت از راه دور

مزایای دسترسی و نظارت از راه دور برای شرکت
حامد صفری
22 اسفند 1401
فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه