×

افزایش ایمنی عملیاتی با نصب دوربین مداربسته و استفاده از نظارت تصویری

حامد صفری
27 اردیبهشت 1402
دقیقه زمان برای مطالعه

مزایای نصب دوربین مداربسته و استفاده از سیستم های امنیتی در صنعت تولید

نصب دوربین مداربسته و نظارت تصویری روشی قدرتمند برای افزایش کارایی، ایمنی و اثربخشی عملیات تولید در کارخانه‌ها یا کارگاه‌ها است. با گسترش اینترنت اشیا (IoT) در صنعت تولید به طور کلی، موارد استفاده برای سیستم های دوربین های نظارتی اکنون بسیار فراتر از امنیت است.

راه‌حل‌های مدرن، امنیت ویدیویی را با کنترل‌کننده‌های درب و کارت‌خوان‌ها برای دسترسی به دروازه، در کنار حسگرهای هوشمند اینترنت اشیا که تغییرات محیطی را تشخیص می‌دهند، ادغام می‌کنند. با نصب دوربین مداربسته و استفاده از آنها، سخت‌افزار دسترسی درب و حسگرهای هوشمند متمرکز بر یک پلت‌فرم نرم‌افزاری ساختمان مبتنی بر ابر، مدیران کارخانه و تأسیسات رویکرد خود را به سلامت و ایمنی در کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی تقویت و ساده‌تر می‌کنند.

از نقطه نظر عملیات، فناوری نظارت تصویری به ذینفعان شفافیت در سطوح موجودی ارائه می‌دهد، ارتباطات را ساده می‌کند و تحویل ایمن مواد و محصولات را تضمین می‌کند. برای سازندگانی که به نظارت ویدئویی از راه دور برای چندین سایت و مکان نیاز دارند، یک سیستم دوربین امنیتی با دسترسی از راه دور می‌تواند مشاهده خارج از سایت فیدهای زنده را فراهم کند. به غیر از حفاظت از اموال و دارایی‌ها، مزایای ایمنی حیاتی دیگری مانند کاهش خطرات محل کار و حل و فصل ادعاهای مسئولیت نادرست وجود دارد. ادغام تجزیه و تحلیل ویدئویی پیشرفته در سیستم‌های امنیتی مدرن همچنین راهی برای شناسایی و راه‌اندازی هشدارها برای حوادث مهم در صورت وقوع در زمان واقعی فراهم می‌کند.

مزایای نصب دوربین مداربسته و اسنفاده از نظارت تصویری در تولید

  • مشاهده و نظارت بر امکانات از راه دور: سیستم‌های نظارتی با دسترسی از راه دور به سرپرستان، روشی مناسب برای مدیریت مکان‌های مختلف بدون نیاز به حضور فیزیکی در محل ارائه می‌دهند. راه‌حل‌های مدیریت ویدیو با پلت‌فرم‌های مبتنی بر وب و برنامه به ذینفعان اجازه می‌دهد تا فیدهای امنیتی زنده را مشاهده کنند یا فیلم‌های تاریخی را از هر رایانه یا تلفن هوشمندی که دارای اینترنت است، مرور کنند. نظارت 24 ساعته در 7 روز هفته همچنین برای سرپرستان خارج از سایت مفید است تا فیلم‌هایی را که باید با کارمندان بررسی شود، شناسایی مناطق بهبود یافته یا اطمینان از رعایت آن‌ها ضبط کنند.
  • کاهش خطرات محل کار: طبق آخرین نظرسنجی در مورد آسیب‌ها و بیماری‌های شغلی، صنعت تولید سومین شغل خطرناک برای کارگران است. شایع ترین علل آسیب‌های محل کار عبارتند از (1) فشار بیش از حد و واکنش بدن، (2) زمین خوردن، لغزش (3) تماس با شی یا تجهیزات. به منظور جلوگیری از حوادث محل کار، از فناوری نظارت برای انجام بررسی‌های ایمنی، حل و فصل ادعاهای مسئولیت و اطمینان از رعایت روش‌های ایمنی مناسب استفاده می‌شود.
  • عملیات حسابرسی موثرتر: به حداکثر رساندن تولید یک جزء کلیدی برای هر سازمان تولیدی است. از فیلم های ویدئویی می‌توان برای تجسم وضعیت فعلی عملیات، مستندسازی بهبود مستمر و شناسایی فرصت‌ها برای بهینه سازی بهره وری استفاده کرد. برخی از راه‌حل‌های نظارتی همچنین شامل ادغام‌هایی مانند Active Directory هستند که به ساده‌سازی مدیریت کاربر و گزارش‌دهی کمک می‌کنند.
  • اطمینان از تحویل ایمن محموله‌ها: نظارت تصویری همچنین برای اطمینان از رسیدن ایمن موجودی، مواد اولیه، قطعات و سایر محصولات استفاده می‌شود. هنگامی که با هشدارهای معنی دار همراه شود، ناظران می‌توانند در زمان واقعی هنگام تحویل مهم مطلع شوند.
  • نظارت بر سطوح موجودی: به منظور ایجاد شفافیت در جدول زمانی حمل و نقل، برخی از تولیدکنندگان به تامین کنندگان دسترسی به فیدهای دوربین خاصی را که موجودی را نادیده می‌گیرند، ارائه می‌دهند. با دید واضح و مستقیم از موجودی، تامین کنندگان دقیقاً می‌دانند که چه زمانی مواد کم است و باید محموله‌های جدید انجام شود.
  • تشخیص نفوذ: هم نفوذ فیزیکی و هم شبکه می‌تواند باعث نگرانی سازمان‌های تولیدی شود که بر روی پلت فرم های IoT کار می‌کنند. در سمت شبکه، یک راه حل نظارتی که بهترین شیوه‌های امنیتی را اعمال می‌کند، می‌تواند سیستم را در برابر نقض آسیب پذیری محافظت کند. هنگامی که صحبت از نفوذ فیزیکی به میان می‌آید، محافظت در برابر تجاوز برای جلوگیری از تلفات حیاتی است. برخی از سیستم‌های دوربین امنیتی هشدارهای تشخیص حرکتی را نیز ارائه می‌دهند که سرپرستان را از فعالیت‌های غیرعادی مطلع می‌کنند.
  • موجودی حفاظتی: نظارت تصویری همچنین برای اطمینان از قفل شدن دارایی‌های با ارزش بالا و محافظت مناسب در برابر سرقت و تصادف استفاده می‌شود. به عنوان یک اقدام امنیتی اضافی، برخی از سیستم ها با کنترل دسترسی یکپارچه می‌شوند تا از ورود پرسنل غیرمجاز به مناطق ممنوعه جلوگیری کنند.

ویژگی‌های کلیدی سیستم های دوربین امنیتی در تولید

  • کیفیت تصویر بالا: ذینفعان به منظور نظارت صحیح بر موجودی نیاز به دید واضحی از محصولات و برچسب ها دارند. در صورت بروز حوادث، داشتن سیستمی که با وضوح بالا ضبط می‌کند نیز برای جمع آوری شواهد برای اجرای قانون حیاتی است.
  • دید در شب: برای اطمینان از دید بعد از ساعت‌هایی که احتمال وقوع جرم وجود دارد، برای یک سیستم نظارتی مهم است که بتواند در تاریکی فیلم بگیرد. دوربین‌هایی با قابلیت دید در شب از حسگرهایی برای تشخیص موقعیت‌های کم نور استفاده می‌کنند. وقتی نور خارجی کم باشد، دوربین به حالت شب تغییر می‌کند. دید در شب مادون قرمز (IR) که به نور مادون قرمز متکی است، رایج ترین نوع مورد استفاده در اکثر سیستم‌های دوربین مداربسته امنیتی است.
  • قابل اطمینان، ضبط 24⁄7: معماری قدیمی سیستم اغلب منجر به خرابی دوربین و شکاف در پوشش می‌شود. برای حل این مشکل، راه‌حل‌های مدرن از فناوری ابر هیبریدی استفاده می‌کنند تا دوربین‌ها به‌طور مداوم روی یک درایو حالت جامد ضبط کنند و همچنین تصاویر کوچک رمزگذاری‌شده را به یک سرور مبتنی بر ابر ارسال کنند.
  • تجزیه و تحلیل ویدیویی (Heatmaps): برخی از سیستم‌های مدیریت ویدئو نقشه‌های حرارتی ارائه می‌دهند که می‌تواند راهی مناسب برای ممیزی ماشین‌آلات خراب و آشکار کردن خطرات پنهان باشد. ارزش یک نقشه حرارتی این است که خطراتی را برجسته می‌کند که به راحتی قابل شناسایی نیستند و می‌توانند خطرات و کاهش بهره وری مرتبط با خرابی تجهیزات را کاهش دهند.

چگونه سهامداران تولید از فناوری نظارت استفاده می‌کنند

مدیران و مدیران تولیدی

  • نظارت از راه دور امکانات را در زمان واقعی با نصب دوربین مداربسته
  • محافظت از کسب و کار خود در برابر ادعاهای مسئولیت
  • استفاده از فیلم برای بهبود کارایی کارکنان و عملیات

مدیران تاسیسات و کارخانه

  • از فیلم برای تمرین استفاده می‌کنند
  • می‌توانند از فیلم به عنوان مدرک برای حل حادثه استفاده کنند
  • می‌توانند متجاوزین و فعالیت مجرمانه را فوراً به مجریان قانون اطلاع دهند

کارمندان و کارگران

  • با نصب دوربین مداربسته از خطرات محیط کار جلوگیری و ایمنی آنها را تضمین می‌شود
  • با نصب دوربین ماربسته از دعاوی بدهی ارسال شده را به طور قطعی و سریع حل و فصل می‌شود
  • اعتماد به کارفرما حفظ می‌شود

لوازم جانبی برای نظارت مورد استفاده در تولید

نصب دوربین مداربسته و استفاده از فناوری نظارت تصویری به سازندگان اجازه می‌دهد تا به طور فعال سایت ها را نظارت کنند و به سرعت بر اساس داده های زمان واقعی عمل کنند. این ابزار قدرتمندی برای حسابرسی عملیات، افزایش بهره وری، ایمن نگه داشتن کارگران و محافظت از دارایی ها است. سازندگانی که دوربین‌های نظارت تصویری را به کار می‌گیرند باید ویژگی‌هایی را در نظر بگیرند که به بهترین وجه با موارد استفاده سازمانی، نیازهای تجاری و محیط عملیاتی آنها همخوانی دارد.

از این رو انتخاب دوربین مداربسته مناسب بسیار اهمیت دارد. هیراپایش می‌تواند شما را در این امر یاری کند. فروشگاه هیراپایش ارائه دهنده‌ی انواع دوربین اعم از دوربین مداربسته بی سیم، دوربین مداربسته IP و تحت شبکه با قابلیت دید در شب و خصوصیات دیگر است. وبسایت ما را بررسی کنید و مورد مناسب برای خود و کسب و کارتان را بیابید. در صورت داشتن سوال با ما در ارتباط باشید.

 

منبع:
https://info.verkada.com/industry-solutions/surveillance-for-manufacturers/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

نظارت IP و راه‌حل‌های فاصله‌ی اجتماعی طی 19-COVID

چگونه نظارت IP فاصله اجتماعی را طی 19-COVIDمدیریت می‌کند در درجه اول برای اهداف امنیتی،
حامد صفری
22 اسفند 1399

نصب یک سیستم دزدگیر در خانه؛ این کار را خودتان انجام ندهید

خطات نصب غیر حرفه‌ای
حامد صفری
25 اسفند 1401

دوربین مداربسته و بررسی انواع و ویژگی‌های آن‌ها

انواع دوربین‌های مدار بسته – راهنمای کامل ‎با وجود انواع مختلف دوربین‌ مداربسته در
حامد صفری
09 فروردین 1400
فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه