×

با نصب دوربین مداربسته از ایمنی کارمندان، اموال و دارایی‌ها محافظت کنید

حامد صفری
23 اردیبهشت 1402
دقیقه زمان برای مطالعه

امنیت ویدیویی با نصب دوربین مداربسته برای مشاغل تجاری

نصب دوربین مداربسته و استفاده از ویدئوهای آنها روشی مؤثر برای جمع‌آوری اطلاعات درباره فعالیت‌های روزمره، بهبود ایمنی کارکنان و کاهش تهدیدات داخلی و خارجی در همه برنامه‌های سازمانی است.
در حالی که اجرای نظارت تصویری در سراسر تنظیمات کسب و کار ممکن است بسته به اندازه تسهیلات یا نیازهای خاص سازمان متفاوت باشد، بسیار مهم است که ذینفعان کلیدی ایمنی را برای کارکنان در محل کار در اولویت قرار دهند.

چگونه از فناوری نظارت و نصب دوربین مداربسته برای مشاغل تجاری استفاده می‌شود؟

  • بهینه سازی مدیریت دارایی و حفاظت از دارایی: هم مدیریت دارایی و هم حفاظت از دارایی جنبه‌های اساسی نظارت هستند که سیستم‌های امنیتی کسب و کار به آنها کمک می‌کند. مغایرت‌ها در موجودی دارایی‌ها با فیلم‌های دوربین‌های امنیتی تجاری بررسی می‌شوند و بر خلاف تحقیقات مبتنی بر حساب کارمندان، می‌توانند به یک نتیجه‌گیری قطعی منجر شوند. در صورت لزوم، پلیس و دادستان از فیلم‌های دوربین‌های امنیتی تجاری برای حمایت از تحقیقات جنایی و متهم کردن هر عاملی استفاده می‌کنند.
  • بهبود دید پس از ساعت کاری: از آنجایی که نوعی فعالیت پس از ساعت کاری برای کسب و کارهایی که در دسترس عموم قرار دارند داده شده‌است، فیلمبرداری 24 ساعته به صاحبان مشاغل امکان می‌دهد بدون حضور در محل، واجد شرایط این فعالیت باشند. اگر یک حادثه امنیتی یک شبه پاسخی را ایجاب کند، چه یک تماس تلفنی ساده باشد یا دخالت مجری قانون، صاحبان مشاغل برای ساده‌سازی پاسخ حادثه، فیلم‌های یک سیستم دوربین را بررسی می‌کنند. بنابراین نصب دوربین مداربسته در این امر مفید خواهد بود.
  • بهبود ایمنی و آموزش کارکنان با نصب دوربین مداربسته: صاحبان مشاغل از فیلم دوربین‌های امنیتی تجاری استفاده می‌کنند تا گام‌های بلندی در سلامت و ایمنی محل کار بردارند. به عنوان مثال، مدیران شیوه‌های کارکنان را برای اطمینان از رعایت قوانین و مقررات ایمنی بررسی می‌کنند. سپس مدیران از فیلم‌های واقعی دوربین‌ها برای نزدیک شدن به مجرمان و اصلاح رفتار و همچنین برای غنی‌سازی آموزش‌های جدید کارکنان استفاده می‌کنند. از روش های اضطراری در محل کار گرفته تا سلامت و ایمنی روزانه کارکنان، نظارت تصویری به صاحبان مشاغل این امکان را می‌دهد تا به طور فعال تر از ایمنی محل کار اطمینان حاصل کنند.
  • به دست آوردن دید در چندین سایت با نصب دوربین مداربسته: تعداد کمی از صاحبان کسب و کار قبل از ارتقاء به چندین مکان، چالش‌های امنیتی را در نظر می‌گیرند. از انبارها گرفته تا دفاتر و مکان‌های خرده‌فروشی، تجارت در صنایعی که به سیستم‌های امنیتی تجاری روی نمی‌آورند، به طور سنتی امنیت را یا با شبکه‌ای متلاشی شده از نگهبانان امنیتی یا اقدامات محدود شده برای سایت مدیریت می‌کنند. هسته اصلی آماده سازی و پیشگیری از حوادث صاحبان مشاغل، دید مداوم و هدفمندی است که دوربین های امنیتی کسب و کار فراهم می‌کنند.
  • حل تعارضات محل کار: زمانی که درگیری در محل کار مانع ایجاد یک محیط کار ایمن می‌شود، روی آوردن به سیستم‌های امنیتی فروشگاه یا دفتر برای فیلمبرداری به مدیران درک دقیق و متنی رویدادها را می‌دهد. برخلاف اظهارات شاهد، که می‌تواند متفاوت و متناقض باشد، فیلم‌های یک سیستم نظارت تجاری همچنان عینی هستند. با نزدیک شدن به مدیریت تعارض و حل تعارض در محیط کار با این اطلاعات زمینه‌ای، مدیران در اولین بار تصمیم درستی می‌گیرند.
  • پروتکل‌های امنیتی استاندارد بسازید: به خصوص اگر چندین مکان درگیر باشند، حفظ سازمان در هنگام حفظ امنیت و تلاش‌های پیشگیری از ضرر می‌تواند یک چالش دائمی باشد. با وجود یک سیستم دوربین نظارت تجاری، امنیت دیگر یک جعبه سیاه نیست. صاحبان مشاغل می‌توانند یک مدیر قطعی برای سیستم ایجاد کنند و در صورت لزوم کارمندان بیشتری را برای ارائه پشتیبانی تعیین کنند.

ویژگی‌های ضروری برای سیستم‌های نظارت تجاری

  • مقیاس پذیری: چه یک کسب و کار یک مکان واحد، در مقیاس جهانی، یا جایی در بین آنها باشد، مقیاس پذیری عامل مهمی است که باید هنگام انتخاب یک سیستم امنیتی تجاری در نظر گرفت. کسب‌وکارهایی که دارای یک مکان هستند و قصد دارند مقیاس خود را افزایش دهند، باید سیستم دوربینی را انتخاب کنند که به راحتی در مکان‌های جدید مستقر شود. از سوی دیگر، کسب‌وکارهایی که مکان‌های متعددی دارند، باید استفاده از سیستم دوربینی را که اتخاذ می‌کنند در تمام مکان‌های دیگر مقیاس‌بندی کنند تا از تلاش‌های نظارت تجاری پراکنده اجتناب کنند. اولویت بندی مقیاس پذیری در طول جستجوی دوربین‌های نظارت تجاری به سهامداران کمک می‌کند تا بهترین تصمیم بلندمدت را برای کسب و کار خود بگیرند.
  • مدیریت متمرکز در سراسر مکان‌ها: اگر صاحبان کسب‌وکار فقط بتوانند فیلم‌های امنیتی را برای یک مکان معین در آن سایت نظارت کنند، نظارت بر امنیت کسب‌وکار برای چندین مکان خرده‌فروشی، دفاتر یا انبارها به طور همزمان به چالشی زمان‌بر و مستعد خطا تبدیل می‌شود. با فعال کردن مالکان برای نظارت از راه دور فیدهای دوربین زنده از چندین سایت به طور همزمان، مالکان می‌توانند اقدامات امنیتی را در حالی که کمتر سفر می‌کنند و اشتباهات کمتری انجام می‌دهند، ساده کنند.
  • هشدارها و اعلان‌های پیشگیرانه: با اعلان‌های مبتنی بر حرکت، صاحبان و مدیران کسب‌وکار از مکان(های) کسب‌وکار خود محافظت 24 ساعته در7 روز هفته دارند. بهترین سیستم‌های دوربین برای کسب و کار شامل زمینه با اعلان و به عنوان راهی برای شناسایی سریع و آسان منبع حرکت است. در نهایت، اعلان‌های حرکتی به صاحبان کسب‌وکار، به‌ویژه آن‌هایی که تیم ایمنی مشتری یا پیشگیری از سرقت ندارند، می‌دهند تا از راه دور امنیت کسب‌وکار را به شیوه‌ای هدفمند و استراتژیک نظارت کنند.
  • دسترسی ایمن و از راه دور به فیلم: نصب دوربین مداربسته و استفاده از سیستم‌های نظارت تجاری با پلتفرم‌هایی که از راه دور از دستگاه‌های موبایل iOS و Android قابل دسترسی هستند، موانع معمولی برای نظارت از راه دور را برطرف می‌کنند. با استفاده از این سیستم‌های دوربین، صاحبان و مدیران کسب‌وکار می‌توانند نظارت بر مکان‌های کسب‌وکار را از هر جایی که معاملات یا جلساتشان انجام می‌دهند، نظارت کنند حتی اگر دور از لپ‌تاپ یا رایانه رومیزی باشند.

چگونه کسب و کارها از سیستم‌های نظارتی سود می‌برند

صاحبان تجارت

  • می‌تواند دید را در چندین مکان تجاری به راحتی حفظ کند
  • نظارت بر عملیات روزانه و نظارت از راه دور بر بهره وری کارکنان
  • شواهد بصری از مشاغل در صورت ادعاهای آسیب یا ادعاهای نادرست محافظت می‌کند

متخصصین امنیت و فناوری اطلاعات

  • به راحتی و از راه دور ورودی‌ها، خروجی‌ها و سایر مناطق حیاتی تحت نظارت قرار می‌گیرند
  • می‌تواند موارد سرقت را سریعتر و با عوارض کمتر برطرف کند
  • شناسایی فعالیت‌ها و افراد مشکوک؛ کاهشش خطرات قبل از وقوع

مدیران عملیات و تاسیسات

داشتن مدرک بصری در صورت سرقت یا جراحت، فیلم را به عنوان
مدیریت موجودی، دارایی‌ها و امنیت تنظیمات داخلی و خارجی
نظارت بر مناطق بزرگ مانند پارکینگ‌ها، مناطق بارگیری یا انبارها

نکات نهایی: نظارت در تنظیمات تجاری

انتخاب و نصب دوربین مداربسته ای که بهترین کارایی را برای کسب و کار شما داشته باشد، یکی از مهم ترین اقداماتی است که می‌توانید برای بهبود امنیت کلی محل کار انجام دهید. از گسترش دید تا کاهش احتمال سرقت، خرابکاری و صدمات در محل کار، بهترین سیستم‌های امنیتی از کسب‌وکارها حمایت و از ایمنی کارکنان، امکانات و دارایی‌ها محافظت می‌کنند.

 

منبع:
https://info.verkada.com/industry-solutions/surveillance-for-commercial-businesses/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

همه چیز درباره‌ی ضبط کننده‌های ویدئویی دیجیتال (DVR)

مزایا و معایب ضبط کننده‌های ویدئویی
حامد صفری
18 اردیبهشت 1402

استقرار دوربین‌های مداربسته و اصول بنیادین این کار

نکات عملی برای استقرار موفقیت آمیز دوربین مداربسته   سیستم‌های دوربین مداربسته،
حامد صفری
06 اردیبهشت 1400

دوربین مداربسته و نصب آن با مشارکت ارائه دهنده‌ی راه حل‌های امنیتی

چگونه می‌توان یک مشارکت موفق را با یک ارائه دهنده راه حل‌های امنیتی ایجاد کرد مطالعات
حامد صفری
20 اسفند 1399
فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه