×

دوربین مداربسته و نصب آن با مشارکت ارائه دهنده‌ی راه حل‌های امنیتی

حامد صفری
20 اسفند 1399
دقیقه زمان برای مطالعه

چگونه می‌توان یک مشارکت موفق را با یک ارائه دهنده راه حل‌های امنیتی ایجاد کرد

مطالعات نشان داده است كه اگر از دوربینهای مداربسته به صورت هدفمند استفاده شود، می‌تواند ابزاری موثر در پیشگیری از وقوع جرم باشد خصوصاً در شهرهای بزرگی مانند لندن. از آنجا که امنیت فیزیکی همچنان به عنوان یکی ازمولفه‌های مهم امنیت اطلاعات و دارایی است، شرکت‌های سراسر انگلیس بیش از هر زمان دیگری به سیستم‌های امنیتی مبتنی بر دوربین مداربسته اعتماد می‌کنند.

استقرار و نگهداری سیستم‌های دوربین مداربسته نیاز به دانش خاص ویژه دارد و گاهی اوقات مستلزم رسیدگی به الزامات قانونی و همچنین فنی است. این امر باعث می‌شود که بسیاری از شرکت‌ها برای ارائه خدمات دوربین مداربسته به یک ارائه دهنده خدماتی اعتماد کنند. مدیریت این مشارکت مسئولیت اصلی صاحبان مشاغل و مدیران است، زیرا دوربین‌های مداربسته یکی از اجزای اصلی سیستم امنیتی یک شرکت است.

بنابراین، این چیزی نیست که باید آن را سبک گرفت. ممکن است انتخاب یک ارائه دهنده‌ی راه حل امنیتی که بهترین قیمت را برای نصب و نگهداری سیستم شما ارائه می‌دهد، جذاب به نظر برسد، اما این امر خطرات زیادی را به همراه دارد. آیا واقعاً می‌خواهید امنیت شرکت خود را در اختیار افرادی کمتر از یک متخصص عالی قرار دهید؟

در طول سال‌ها سابقه‌ی ما در ارائه‌ی راه حل‌های دوربین مداربسته، این امتیاز را داشته‌ایم که بسیاری از این مشارکت‌های موفق را ایجاد کرده‌ایم. البته ضرب المثل گلوله نقره‌ای که این نتیجه را برای هر مورد تجاری تضمین می‌کند، هنوز از ما دور است. هیچ ماده‌ای وجود ندارد که بتواند یک دستورالعمل موفقیت در این زمینه باشد. با این حال، یک تصویر گسترده‌تر از یک استراتژی مشارکت موفق، موضوعی قابل دسترسی است.

دوربین مداربسته,

سه مولفه‌ی مشارکت مستحکم و یکپارچه با نصب سیستم دوربین مداربسته

سه ویژگی وجود دارد که بارها و بارها در موفق‌ترین مشارکت‌های خود پیدا کرده‌ایم:

درک متقابل از عوامل فنی، قانونی و انسانی، تمایل مشترک برای ارزیابی کیفیت با هم و در اسرع وقت و درک متقابل از برنامه‌ها و انتظارات بلند مدت. ما فکر می‌کنیم که یک مشارکت محکم بر سه مولفه مهم استوار است:

• ایجاد یک درک مشترک از انتظارات و مفاد
• ارزیابی کیفیت با هم
• برنامه ریزی با هم

اما چرا این استراتژی موثر است؟ و مهمتر از همه، چگونه می‌توان آن را اجرا کرد؟

درک ساختار: چرا و چگونه؟

از نظر تنوع، پروژه‌های دوربین مداربسته بسیار متنوع هستند. بسیاری از مشاغل کوچک به چیزی بیشتر از یک دوربین که به در اشاره دارد، نیاز ندارند. در بعضی دیگر با طیف دشوار، ما شرکت‌هایی داریم که برخی از آنها به طرز شگفت آوری کوچک‌اند و داده‌های معقول را کنترل می‌کنند و نیاز به نظارت پیچیده، کنترل دسترسی و راه حل‌های ورود به سیستم، با ویژگی‌هایی مانند تشخیص چهره و پلاک دارند.
نیازی به گفتن نیست، هزینه و پیچیدگی استقرار دوربین‌های مداربسته نیز از “حداقل” تا “به حد غیر قابل تصور” است. برای ارائه راه حلی متناسب با نیازهای شما، ارائه دهنده‌ی خدمات شما به شرایط زیر تکیه خواهد کرد:

• انتظارات عملی شما: چه چیزی باید نظارت شود؟ چرا؟ با چه جزئیاتی و در چه بازه زمانی؟
• بودجه شما: چقدر می‌توانید هزینه کنید، و چه چیزی ارزش پولی خوبی دارد؟
• زیرساخت موجود شما: به چه سطح و با چه چیزی ادغام مورد نیاز است؟

کیفیت راه‌حل‌هایی که آنها ارائه خواهند داد، به کیفیت درک آنها از این موضوعات بستگی دارد. یک بار دیگر، به همین دلیل است که شما همیشه باید با متخصصان خبره‌ی دوربین مداربسته کار کنید. شما به شخصی نیاز دارید که قبلاً این کار را انجام داده باشد، شخصی که بتواند توصیفات و ارجاعات مشتری را ارائه دهد.

دوربین مداربسته,

درک درستی از اولین مورد از این مباحث نیاز دارد که کاملاً درمورد آنچه نیاز دارید پیش قدم باشید. به طور خاص، هرگز نباید انتظارات خود را پنهان کنید. برای مثال، اگر برای نظارت بر کارایی کار نیاز به نصب نظارت دارید، شما باید این موضوع را برای ارائه دهنده خود توضیح دهید، نه اینکه سعی کنید از تصاویر دوربین‌های مداربسته مستقر برای امنیت فیزیکی استفاده کنید.

به این روش فکر کنید: آیا حتی اگر از علائم خود خجالت بکشید، به دکتر خود دروغ می‌گویید؟ خوب، اگر به سلامتی خود اهمیت می‌دهید، نباید این کار را انجام دهید!
همین امر در مورد ایمنی تجارت شما نیز صدق می‌کند: درمورد آنچه شما نیاز دارید پیش قدم باشید قبل از اینکه شرکای شما بتوانند راه‌حل‌هایی برای حل مشکلات شما در اوایل – قبل از اینکه به کابوس تبدیل شوند- ارائه دهند.
همچنین این جایی است که درک شما از محیط کار بسیار مهم است. فاکتورهای زیادی وجود دارد که به کارایی نظارت بر دوربین مداربسته کمک می‌کند.
برخی از آنها کاملاً فنی هستند و شما ارائه دهنده خدمات باید آنها را بشناسید. برخی دیگر عمدتا محیطی (نور، دما) هستند و تنها بر اساس مشاهده جمع آوری می‌شوند. زمانیکه صحبت از عوامل انسانی می‌شود، از جمله نیازها و تنظیمات مشتری یا کارمندان، هیچ درکی بهتر از درک شما نیست.

دوربین مداربسته,

ادغام به ندرت رایگان است؛ بسته به آنچه که باید با آنها ادغام شود، برخی از مدلهای دوربین مداربسته فقط باید به برق وصل شوند، در حالی که دیگران به تجهیزات اتصال، مبدلها و کابلهای اضافی نیاز دارند. از طرف دیگر، بسته به آنچه شما نیاز دارید، ارائه دهنده خدمات شما ممکن است بتواند به جای یک تعمیرات اساسی که بودجه را تباه می‌کند، یک روش ارتقاء متناسب با بودجه ارائه دهد که به همه مشکلات شما توجه می‌کند.
ایجاد این سطح از درک متقابل مستلزم افشای اطلاعات معقول است. اگر نگران این موضوع هستید، ایده‌ی خوبی است که ابتدا در مورد مفاهیم حقوقی با بخش حقوقی یا مشاور خود صحبت کنید و با یک استراتژی حقوقی مستحکم از قبل وارد مراحل برنامه ریزی شوید.
برای محافظت بهتر، همیشه می‌توانید سندNDA را با ارائه دهنده راه حل‌های امنیتی امضا کنید. به دنبال شخصی بگردید که پیچیدگی تجارت شما را درک کند و برای تضمین امنیت شما در همه سطوح و فراتر از آن، دریغ نکند.

دوربین مداربسته,

ارزیابی کیفیت: این کار را زود و کامل انجام دهید

برای اثبات ضرب المثل شنیدن کی بود مانند دیدن، نباید صبر کنید تا برای اولین بار وقتی به آنها احتیاج دارید، با داشتن تجهیزات امنیتی از هر نوع – از جمله دوربین های مداربسته – ببینید که آیا خوب هستند. کیفیت هر نصب امنیتی باید در اسرع وقت و با توجه زیاد به جزئیات تأیید شود.
ارائه دهنده‌ی خدمات نصب دوربین مداربسته شما باید بتواند نه تنها در مورد محل قرارگیری دوربین و نحوه‌ی چگونگی آن برای شما، بلکه همچنین نحوه آزمایش اینکه آیا آنچه شما نیاز دارید را انجام می‌دهد توضیح دهد. کافی نیست که ببینید دوربین‌های شما کار می‌کنند، آنچه باید بررسی کنید این است که پارامترهای تصویر با نیازهای شما مطابقت دارند و مطابق انتظار در زیرساخت های امنیتی شما کار می‌کنند.
به این معنا می‌خواهید اطمینان حاصل کنید که:

• دوربین‌ها کل منطقه مورد نیاز برای بررسی را پوشش می‌دهند.
• تصویر از کیفیت کافی برای ذخیره سازی و در صورت لزوم نظارت زنده برخوردار است.
• هر ویژگی تشخیص یا تعدیل دستکاری مطابق انتظار کار می‌کند.
• اگر دوربین‌ها با هر سیستم دیگری مانند سیستم‌های کنترل دسترسی ادغام شده باشند، ادغام مطابق انتظار عمل می‌کند.

آزمایش کامل، از تکرارهای پرهزینه‌ای که برای مطابقت سیستم در مراحل کوچک لازم است، صرفه جویی می‌کند. اگر صبر کنید تا هر مشکلی به خودی خود آشکار شود، رفع هر نقص پنهانی ممکن است ماهها یا سالها طول بکشد – و بسته با آن زمان، هزینه دارد. علاوه بر این، همیشه این خطر وجود دارد که یک سارق قبل از انجام این کار برخی از این نقایص را پیدا کند.

دوربین مداربسته,

ممکن است به نظر برسد که تست یک مزاحمت غیر ضروری است، اما همانطور که هر متخصص خوب در این زمینه به شما خواهد گفت، می‌‌تواند به شما را در بسیاری از مشکلات و حتی صرفه جویی درهزینه‌های زیاد کمک کند.
درست مثل نیاز و بودجه، مهم این است که درمورد آزمایش مقدم باشید. اگر نمی‌بینید که چگونه مطابق با یکی از نیازهای شما آزمایش می‌شود، سوال کنید. در بدترین حالت، بلافاصله فقط با پاسخی روبرو می‌شوید که برای یک فرد غیر فنی مشخص نیست. در بهترین حالت، این یک نظارت است که بدون هیچ هزینه‌ای انجام می‌شود، یا ممکن است نیازهای اضافی را نشان دهد که شما از آن آگاهی نداشته‌اید.

به یاد داشته باشید: ممکن است معلوم شود که شما از نظر قانونی مسئول تخلف نیستید و ممکن است در نهایت بیمه خسارات را پوشش دهد، اما کسب و کار شما اولین چیزی است که با عواقب شکست مواجه می شود. شما باید بررسی کنید که سیستم شما قبل از اینکه کارایی آن در برابر یک مهاجم واقعی آزمایش شود، کار می‌کند.

با هم برنامه ریزی کنید

وقتی صحبت از استفاده طولانی مدت از کابل کشی و زیرساخت‌های امنیتی می‌شود، دو موضوع وجود دارد که به طور معمول مطرح می‌شوند: نگهداری و ارتقا. در حالت ایده آل، شما می‌خواهید هر دو را با ارائه دهنده‌ی خدمات مورد اعتماد خود در میان بگذارید.
تعمیر و نگهداری دوربین مداربسته، اگرچه پیش پا افتاده نیست، اما معمولاً به اندازه کافی خوب درک می‌شود که حداقل می‌توان آن را در خانه انجام داد. با این حال، یک ارائه دهنده خدمات با تجربه می‌تواند اطلاعات گسترده‌ای را برای کمک به شما در تنظیم دقیق مراحل نگهداری خود فراهم کند.

تدوین یک برنامه نگهداری طولانی مدت با یکدیگر به شما کمک می‌کند که اطمینان حاصل کنید هرگونه فعالیت نگهداری و تعمیر که نمی‌توانید در خانه انجام دهید، حداقل تأثیر را بر روی کارهای روزمره کاری شما خواهد داشت.
در مورد توسعه زیرساخت‌ها، اگرچه ارائه‌ی راه حلی که امروزه کارساز باشد بسیار سخت است، در مقایسه با ارائه سیستمی که در طولانی مدت مقیاس خواهد داشت، این یک تکه کیک است و هنگامی که کسب و کار خود را به سطح بعدی می‌برید می‌توان آن را تمیز ارتقا داد. شما و ارائه دهنده خدمات امنیتی نباید فقط براساس الزامات فعلی بلکه براساس برنامه‌ها و اولویت‌های توسعه بلند مدت خود کار کنید.

این بدان معنا نیست که شما باید تجهیزاتی را خریداری کنید که امروز به آنها نیازی ندارید، به امید اینکه فردا به آنها احتیاج داشته باشید. بندرت می‌توانید نیا‌زهای خود را با این همه جزئیات پیش بینی کنید. اما اگر بدانید که چه مسیری را پیش ‌رو دارید، ارائه دهنده خدمات شما می‌تواند آنها را با روند بازار دوربین مداربسته و بازار خدمات امنیتی گسترده‌تر مطابقت دهد.
با این روش اطمینان حاصل خواهید کرد که سرمایه گذاری شما نه تنها در آینده اثبات نشده بلکه با حداقل هزینه نیز کاملاً مقیاس‌پذیر است. این همان تعریف صحیح روشهای خوب، در این زمینه است و چیزی است که هر نصب کننده‌ی سیستم دوربین مدار بسته به شما می‌گوید.

دوربین مداربسته,

دانش و درک: بنیاد اعتماد

همانطور که تاکنون نشان داده‌ایم، یک مشارکت محکم بر روی سه رکن بنا شده است:
• فهم
• ارزیابی سریع و مستمر کیفیت
• برنامه ریزی توسعه بلند مدت

وجه اشتراک این سه مولفه * دانش * است. ما فکر می‌کنیم که در زمینه‌هایی مانند امنیت، که مسئولیت پذیری در آنها مهم است، “چرا” حداقل به اندازه “چگونه” مهم است. باید بدانید که چرا شریک شما راه‌ حلی را پیشنهاد می‌کند. شما باید بدانید که چرا ایمن است. در یک کلام، باید بدانید که چرا باید به شریک خود اعتماد کرد.
از پرسیدن سوال نترسید صادق و روراست باشید و سعی کنید هرچه بیشتر سیستم جدید خود را درک کنید. به این ترتیب یک رابطه پایدار شکل می‌گیرد.

درک نیا‌زهای شما، زمینه‌ای که آنها را شکل می‌دهد و زمینه‌های مالی و زیرساختی که باید در آنها تأمین شود، کلیدی در ارائه سیستمی قابل اعتماد است که آنها را برآورده می‌کند. پس از تحویل سیستم، نتایج ارزیابی کیفیت تنها نتایجی است که وقتی تعجب میکنید که چقدر از تجارت شما محافظت شده‌است باید در نظر بگیرید. و درک چگونگی رشد کسب و کار شما کلیدی در ابداع سیستمی است که از آن پشتیبانی می‌کند، نه اینکه مانع این رشد شود.

آیا برای درک نیازهای امنیتی شرکت خود به کمک بیشتری نیاز دارید؟ ما برای کمک به شما اینجا هستیم! در حقیقت، به همین دلیل است که ما ارزیابی کاملاً رایگان و بدون تعهدات را ارائه می‌دهیم.
تیم مهندسان و تکنسین‌های ماهر ما می‌توانند در زمان و تاریخ به انتخابتان به دفتر شما بیایند و سیستم فعلی شما را ارزیابی کرده و تنظیمات را پیشنهاد دهند. یا برای یک سیستم کاملاً جدید از ابتدا برنامه‌ریزی کنید.
همه اینها کاملاً رایگان است، درست مانند گزارش مفصلی که پس از بازدید ما دریافت خواهید کرد. اکنون ارزیابی رایگان خود را درخواست کنید!

منبع:
https://network-data-cabling.co.uk/blog/successful-partnership-with-a-security-solutions-provider/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

15 مزیت سیستم‌های دوربین مداربسته برای خانواده‌ها

نصب دوربین مداربسته به نفع خانواده‌ها
حامد صفری
26 فروردین 1402

دوربین مداربسته و راهنمای فناوری‌های وضوح تصویر

راهنمای فناوری‌های دوربین مداربسته فناوری‌های دوربین مداربسته در کنار وسایل
حامد صفری
16 اسفند 1399

4 دلیل برای داشتن سیستم امنیتی مبتنی بر فضای ابری

بهترین دلایل برای داشتن فضای ابری برای ذخیره‌سازی
حامد صفری
15 اسفند 1401
فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه