×

همه چیز درباره‌ی ضبط کننده‌های ویدئویی دیجیتال (DVR)

حامد صفری
18 اردیبهشت 1402
دقیقه زمان برای مطالعه

مزایا و معایب ضبط کننده‌های ویدئویی دیجیتال

ضبط کننده ویدیوی دیجیتال (DVR) دستگاهی است که سیگنال‌های یک دوربین مداربسته آنالوگ را به یک فرمت دیجیتال قابل مشاهده تبدیل می‌کند که می‌تواند روی هارد دیسک ذخیره شود. این یکی از دو گزینه ذخیره‌سازی محلی برای سیستم‌های امنیتی مداربسته (CCTV) است. دومین گزینه ضبط‌کننده‌های ویدئوی شبکه (NVR) است. دستگاه‌های DVR و NVR از این نظر مشابه هستند که هر دو توانایی ضبط فیلم را دارند. با این حال، دستگاه‌ها در نحوه تنظیم، دوربین‌هایی که با آن‌ها سازگار هستند و نحوه پردازش داده‌های ویدئویی خام متفاوت هستند.

ضبط کننده ویدئویی دیجیتال DVR

ضبط ویدیو دیجیتال | دستگاه DVR چیست؟

نصب و استفاده از سیستم‌های DVR به طور کلی آسان است و آنها را به یک راه حل عالی برای مشاغل کوچک که به نظارت و امنیت ساده و در محل نیاز دارند، تبدیل می‌کند. آنها مدیران املاک و صاحبان مشاغل را در انواع تسهیلات، فروشگاه‌های خرده‌فروشی، انبارها، سایت‌های ساخت‌وساز، بانک‌ها، دفاتر و ساختمان‌های مسکونی، قادر می‌سازند تا بر پرسنل و دارایی‌ها نظارت کنند، ایمنی در محل را حفظ کنند، از بهترین شیوه‌ها اطمینان حاصل کنند و از عملیات خود محافظت کنند.

شرکت‌های امروزی به راه حل‌های امنیتی قابل اعتماد نیاز دارند. آنها باید بدانند که ساعت‌ها فیلم نظارت تصویری را می‌توان به طور ایمن ضبط و ذخیره کرد. آنها باید بتوانند به فایل‌های ویدئویی در صورت درخواست دسترسی داشته باشند و آنها را مشاهده کنند. سیستم های DVR به طور سنتی یک گزینه ایمن و قابل اعتماد در نظر گرفته می‌شوند، اما در مورد سهولت استفاده، دسترسی، نگهداری و ظرفیت، ملاحظات کلیدی دارند.

سیستم های امنیتی DVR چگونه کار می‌کنند؟

ضبط‌کننده‌های ویدیوی دیجیتال از طریق کابل‌های کواکسیال به سیستم‌های دوربین مداربسته آنالوگ متصل می‌شوند و حاوی هارد دیسک داخلی و نرم‌افزار رمزگذاری هستند. این بدان معنی است که تمام فیلم ها به صورت محلی پردازش و ذخیره می‌شوند. بیایید به ویژگی‌های اصلی نگاه کنیم تا درک بهتری از نحوه عملکرد این سیستم‌ها داشته باشیم.

  • اتصال مستقیم به دوربین ها: از آنجایی که سیستم های DVR به صورت بی سیم کار نمی‌کنند، هر دوربین مداربسته باید به طور جداگانه با استفاده از کابل به دستگاه متصل شود.
  • در مدار بسته کار می‌کند: سیستم های DVR مانند سایر سیستم‌های نظارت مدرن به شبکه متصل نیستند. آنها مانند دوربین مداربسته معمولی عمل می‌کنند.
  • ضبط تصاویر آنالوگ: ضبط‌کننده‌های ویدیوی دیجیتال عمدتاً برای استفاده با دوربین‌های آنالوگ در نظر گرفته شده‌اند، اگرچه شرکت‌هایی با سیستم‌های موجود می‌توانند به راحتی این سخت‌افزار را در صورت نیاز ارتقا داده و با نسخه‌های با کیفیت بهتر جایگزین کنند.
  • پردازش داده‌های ویدئویی در ضبط: سیستم‌های DVR از یک رمزگذار استفاده می‌کنند که تضمین می‌کند تصاویر گرفته‌شده توسط دوربین ضبط شده و به مقصد ذخیره‌سازی انتخابی شرکت ارسال می‌شوند.
  • فیلم را روی هارد دیسک ذخیره می‌کند: سیستم‌های DVR کاملاً به ذخیره‌سازی داده‌های درون محل متکی هستند، به این معنی که باید روی سرور یا رایانه شخصی پیکربندی شوند.

مزایا و معایب سیستم های امنیتی DVR

اگرچه نظارت تصویری DVR منسوخ به نظر می‌رسد زیرا برخلاف سایر راه حل‌های تکنولوژیکی به اتصال اینترنت نیاز ندارد، این سیستم های دوربین امنیتی هنوز در طول سال‌ها تکامل یافته‌اند. مانند هر دستگاه تکنولوژیکی، سیستم‌های دوربین DVR دارای مزایا و چالش‌های خاص خود هستند.

 

اگر برای محل زندگی و کار خود دنبال گزینه‌های امنیتی مانند دوربین مداربسته بی سیم، دستگاه DVR و دزدگیر هستید، حتما محصولات هیراپایش را بررسی کنید. با خرید دوربین مدار بسته از مراکز قابل اعتماد به خود و خانواده‌ی خود آسایش خیال و امنیت را هدیه دهید.

مزایای سیستم های DVR

  • راه اندازی مقرون به صرفه: در مقایسه با NVR، ابر و سیستم های ابری هیبریدی، دستگاه های DVR یک راه حل امنیتی مقرون به صرفه برای مشاغل کوچک هستند. هزینه‌ها بسته به تعداد دوربین مداربسته های مورد نیاز و اینکه آیا برای نصب به کمک حرفه‌ای نیاز است یا خیر متفاوت است، اما به دلیل اینکه سیستم های DVR با دوربین‌های با کیفیت پایین ادغام می‌شوند، صرفه جویی اولیه وجود دارد.
  • اتصالات ایمن: از آنجایی که برای کارکرد سیستم‌های DVR آنالوگ نیازی به اتصال به اینترنت نیست، می‌توان آن‌ها را تقریباً در هر مکانی، از جمله مکان‌های دور، به شرط وجود منبع تغذیه، راه‌اندازی کرد. این عدم اتصال به شبکه همچنین به از بین بردن خطر هک شدن سیستم های امنیتی کمک می‌کند و راه حل نظارتی ایمنی را ایجاد می‌کند.
  • دسترسی فوری: سیستم‌های DVR سیم‌کشی می‌شوند. آن‌ها مستقیماً به دوربین‌های مداربسته متصل می‌شوند. این بدان معناست که ویدیو فوراً روی یک هارد دیسک ذخیره می‌شود و به راحتی قابل دسترسی است. تا زمانی که کارکنان نظارت در محل هستند، می‌توانند فیلم را به محض ضبط تماشا کنند.
  • ویژگی‌های خاص: اگرچه DVR ها ممکن است پیشرفته ترین راه حل دوربین امنیتی به نظر نرسند، اما می‌توان آنها را با طیف وسیعی از ویژگی‌های مختلف پیکربندی کرد. برای مثال، قابلیت‌های تشخیص حرکت و نشان‌دادن زمان به این معنی است که کارکنان نظارت دیگر مجبور نیستند شبانه‌روز کار کنند یا ساعت‌ها فیلم را برای یافتن یک حادثه خاص غربال کنند.

چالش‌های سیستم های DVR

  • حداقل انعطاف پذیری: با توجه به اینکه سیستم های DVR باید در نزدیکی منبع برق قرار گیرند، گاهی اوقات مشاغل گزینه‌های محدودی برای نصب آنها در محل دارند. از آنجایی که ضبط‌کننده‌های امنیتی DVR از اتصالات شبکه استفاده نمی‌کنند، فیلم‌ها نیز باید در هر کجا که دستگاه ذخیره‌سازی قرار دارد بازبینی شود.
    هزینه های تعمیر و نگهداری: اگر دستگاه DVR خراب شود، یک مشکل سخت افزاری است، نه یک مشکل نرم افزاری، و بنابراین تعمیر یا تعویض آن می‌تواند بسیار گران تمام شود.
  • سیم کشی ناهموار: برخلاف سیستم های NVR که می‌توانند به صورت بی سیم پیکربندی شوند، همه راه حل‌های DVR دوربین های امنیتی به اتصالات کابل کواکسیال نیاز دارند. این کابل‌ها علاوه بر اینکه از صدا پشتیبانی نمی‌کنند، بزرگ هستند و به سختی در فضاهای تنگ نصب می‌شوند و قادر به تامین برق نیستند (سیگنال‌ها را سیستم‌های DVR فقط ارسال می‌کنند). این بدان معناست که همیشه سیم‌های اضافی برای اطمینان از عملکرد دوربین ها مورد نیاز است.
  • کیفیت تصویر پایین: اگرچه سیستم‌های دوربین DVR ارزان‌تر از سایر گزینه‌های امنیتی هستند، اما کیفیت تصویر بسیار پایین‌تری نسبت به دوربین‌های ابری با وضوح بالا و ابری هیبریدی دارند. صاحبان مشاغل و تیم‌های نظارت باید تعیین کنند که آیا صرفه‌جویی در هزینه‌ها ارزش قربانی کردن وضوح تصویر را دارد یا خیر.
  • ظرفیت ذخیره سازی: سیستم های DVR نمی‌توانند از طریق کابل‌های اترنت یا وای فای به اینترنت وصل شوند. به همین دلیل، ظرفیت ذخیره سازی بسیار کمتر از سیستم‌هایی است که می‌توانند از ذخیره سازی ابری استفاده کنند، مانند سیستم‌های NVR.

جایگزین‌های سیستم های امنیتی DVR

نظارت DVR مزایای خود را دارد، اما با پیشرفت فناوری، نیاز به ظرفیت ذخیره‌سازی بیشتر، تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ و دسترسی سریع‌تر و از راه دور به فیلم‌ها همچنان افزایش می‌یابد.

هیراپایش با عرضه‌ی انواع سیستم‌های دوربین مداربسته و دزدگیر گامی بلند جهت ارتقاء امنیت منازل، محل کار برداشته‌است. پیشنهاد ما خرید دوربین مداربسته بی سیم تحت شبکه لامپی چرخشی V380 است. با بررسی محصول و مطالعه‌ی توضیحات به پیوست مراجعه کنید.

 

 

منبع:
https://info.verkada.com/video-storage/digital-video-recorder-dvr/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

دوربین مداربسته و راهنمایی جهت نگهداری آن در شرکت‌ها(قسمت دوم)

راهنما برای مالک شرکت پر مشغله برای نگهداری دوربین‌های مداربسته‌(قسمت دوم)   نرم
حامد صفری
31 فروردین 1400

6 دلیل برای استفاده از دوربین مداربسته در زمین‌های کشاورزی

کاربرد دوربین مداربسته در زمین‌های کشاورزی سرمایه گذاری روی یک سیستم نظارت مانند
حامد صفری
13 اسفند 1401

مقایسه دوربین مداربسته بی سیم، بدون سیم و سیمی

مروری بر مزایا، معایب و تفاوت‌های انواع سیستم‌های دوربین
حامد صفری
01 اردیبهشت 1402
فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه