ورود و عضویت
8

مبلغ کل: 24,284,000تومان

مشاهده سبد خریدتسویه حساب

×

پنج ویژگی ضروری برای دوربین مداربسته مزرعه شما

حامد صفری
14 اسفند 1401
دقیقه زمان برای مطالعه

بهترین سیستم دوربین مداربسته برای مزارع


مزرعه خود را با سیستم دوربین مداربسته مناسب ایمن نگه دارید.

نکات کلیدی:
• یکی از مهمترین وظایف یک کشاورز، ایمن نگه داشتن مزرعه است.
• بهترین راه برای انجام این کار استفاده از دوربین‌های امنیتی است.
• دوربین‌های ضدآب با دید در شب، برد دور و انرژی خورشیدی را انتخاب کنید.
• نظارت از راه دور شناسایی تهدیدات را در زمان واقعی فراهم می‌کند.

ایمن نگه داشتن مزرعه بخش مهمی از کشاورز بودن است. این کار ساده‌ای نیست، زیرا مزارع اغلب فضاهای باز و بزرگی هستند که برای شناسایی و جلوگیری از جرم به چشمان زیادی نیاز دارند. بسیاری از کشاورزان فاقد کارکنان یا فناوری برای نظارت مؤثر بر اموال خود هستند. این مسئله، مزارع را به اهداف اصلی سرقت و خرابکاری تبدیل می‌کند. سال‌های اخیر شاهد افزایش جرایم در مزارع بوده‌ایم، از جمله سرقت دام و تجهیزات.

یکی از بهترین ابزارها برای حل این مشکل یک سیستم دوربین امنیتی است که می‌تواند اموال شما را کنترل کند، مجرمان را بازدارد و آرامش خاطر را فراهم کند. اما اگر به فکر سرمایه‌گذاری در یک سیستم امنیتی ویدیویی هستید، تعداد دوربین‌ مداربسته و ویژگی‌های موجود برای مقایسه می‌تواند بسیار زیاد باشد. در این مقاله ما شما را از طریق گزینه‌های مختلف راهنمایی می‌کنیم تا بتوانید سیستمی را انتخاب کنید که بهترین کار را برای شما داشته باشد.

چرا مزرعه شما نیاز به نظارت دارد

توقف جرایم مزرعه مهم است زیرا فقط بر قربانی فوری تأثیر نمی‌گذارد. اگر مزارع کافی دزدی یا خرابکاری را تجربه کنند، می تواند تولید را مختل کند و کمبود زنجیره تامین را ایجاد یا تشدید کند.
در اینجا فقط چند مورد از کارهایی که یک سیستم دوربین امنیتی می‌تواند برای جلوگیری از جرایم مزرعه انجام دهد آورده شده‌است:

• تجهیزات را ایمن نگه دارید. سالانه تعداد زیادی تجهیزات از مزارع دزدیده می‌شود که از نظر مالی به آنها آسیب جدی می‌زند و تولید را به تاخیر می‌اندازد.
• جلوگیری از سرقت دام. دوربین‌ مداربسته هایی که به‌صورت استراتژیک در بیرون و داخل انبارها و سیلوها قرار داده شده‌اند، می‌توانند دزدان احتمالی را از سرقت احشام برحذر دارند. حتی اگر اینطور نباشد، آنها در عمل دستگیر خواهند شد و شما شواهد محکمی برای کمک به ردیابی آنها خواهید داشت.
• مراقب دما باشید. دوربین‌های حرارتی می‌توانند گرمای بیش از حد را تشخیص دهند و در صورت وقوع آتش سوزی به شما هشدار دهند. آنها همچنین سرمای بیش از حد را دریافت می‌کنند و شما را وادار می‌کنند حیوانات را به پناهگاه‌های گرم تری منتقل کنید یا برای آسیب پذیرترین آنها پتو یا بخاری تهیه کنید. دوربین ها همچنین می‌توانند تغییرات دمای خاک را تشخیص دهند و به شما امکان می‌دهند در صورت نیاز چرخه آبیاری را تغییر دهید.
• مزرعه خود را از راه دور نظارت کنید. اکثر سیستم‌های دوربین مداربسته امنیتی به لپ‌تاپ یا تلفن شما متصل می‌شوند و به شما امکان می‌دهند هر زمان که بخواهید موارد را بررسی کنید. همچنین می‌توانید کارمندان خود را زیر نظر داشته باشید تا مطمئن شوید که آنها سر وظایف هستند یا نه. به دنبال راه‌هایی برای افزایش بهره وری باشید.

بنابراین برای انجام همه اینها چه گزینه‌هایی از دوربین مداربسته را باید در نظر بگیرید؟

1) دوربین‌های ضد آب و هوا

احتمالاً باید بیشتر دوربین های خود را بیرون بگذارید و بنابراین باید ضد آب باشند. ضد آب و هوا با رتبه IP اندازه گیری می‌شود که مخفف “ingress protection or international protection” است. این رتبه دقیقاً میزان آب، زباله و کثیفی را که می‌تواند تحمل کند، اندازه گیری می‌کند.
هر رتبه IP از دو عدد تشکیل شده‌است. عدد اول از 0 تا 6 متغیر است. 0 بدون محافظت و 6 بیشترین ارائه را دارد و نشان می‌دهد که چگونه در برابر عناصر خشک مانند خاک و گرد و غبار محافظت می‌کند. عدد دوم از 0 تا 8 متغیر است. 0 بدون محافظت و 8 محافظت در برابر غوطه ور شدن کامل در بیش از 1 متر آب و محافظت آن را در برابر آب و مایعات دیگر توصیف می‌کند. به طور کلی، بیشتر افراد امتیاز IP65، IP66 یا IP67 را هدف قرار می‌دهند.

2) دید در شب

اکثر جنایات روستایی تحت پوشش تاریکی اتفاق می‌افتند، بنابراین سرمایه‌گذاری روی سیستم‌های دوربین‌ مداربسته دید در شب دوربرد منطقی است. خوشبختانه، بسیاری از دوربین ها به دید در شب مادون قرمز (IR) مجهز هستند. این دوربین ها دارای یک سری لامپ‌های کوچک LED هستند که هنگام تاریک شدن هوا نور مادون قرمز ساطع می‌کنند و به عنوان پروژکتور عمل می‌کنند. سیستم‌های دوربین مداربسته دید در شب از یک فیلتر تک رنگ برای نمایش سیاه و سفید استفاده می‌کنند زیرا تشخیص سیاه و سفید برای چشمان ما آسان‌تر از طیف رنگ‌ها است.

3) ظرفیت دور برد

دوربین های امنیتی به شما امکان می‌دهند آنچه را که در حال رخ دادن در فاصله‌ی دور است از نزدیک مشاهده کنید. این به شما امکان می‌دهد با یک سرمایه گذاری امنیتی نسبتاً کوچک مراقب مزرعه خود باشید. دوربین های دور برد به شما امکان می‌دهند بر روی اجسامی که از فاصله 75 فوتی شروع می‌شوند فوکوس کنید. مدل های مختلف دوربین مداربسته نسبت به عملکردی که دارند، محدوده‌های متفاوتی دارند.
برای یک مزرعه با اندازه مناسب، دوربین‌هایی با برد 100 فوت یا بیشتر ضروری خواهند بود. برای مزارع کوچکتر، احتمالاً می‌توانید با برد کوچکتر 20 یا 50 فوتی خوب عمل کنید. و در رزولوشن کوتاهی نکنید. بسیاری از دوربین‌ها دارای رزولوشن 1080p به‌عنوان استاندارد هستند، اما ارزش ارتقا به 4 یا 5 مگاپیکسل را دارد تا بتوانید نگاهی دقیق به هر مزاحمی داشته باشید.

4) نظارت بر موقعیت مکانی از راه دور با LTE

بسیاری از مزارع از مزایای Wi-Fi برخوردار نیستند. اگر آشنا به نظر می‌رسد، یک سیستم امنیتی بی سیم را در نظر بگیرید که روی شبکه 5G LTE اجرا می‌شود. این سیستم‌ها با باتری و سیم‌کارت کار می‌کنند که به این معنی است که می‌توانید آن‌ها را در هر کجا که می‌خواهید بدون سیم‌های برقی قرار دهید. شما حتی برای نظارت بر آنها نیازی به رایانه ندارید، به سادگی یک برنامه را روی تلفن یا تبلت خود نصب کنید و می‌توانید آنها را از هر کجا بررسی کنید.

5) نیروی خورشیدی

یکی دیگر از چالش‌های امنیتی در یک مزرعه روستایی کمبود برق در دسترس برای دوربین مداربسته ها و مانیتورها است. یک راه حل ساده، انرژی خورشیدی است. در سیستم‌های دوربین مداربسته امنیتی با انرژی خورشیدی، پنل‌های خورشیدی کوچک نور خورشید را به برق تبدیل کرده و باتری‌ها را شارژ می‌کنند. این باعث صرفه جویی در زمانی می‌شود که صرف بالا رفتن از نردبان برای تعویض یا شارژ مجدد باتری‌های هر دوربین در کل ملک شما می‌شود. این دوربین ها حاوی اینورترهای یکپارچه هستند که برق جریان مستقیم (DC) را به برق جریان متناوب (AC) تبدیل می‌کنند.

دوربین‌های امنیتی سنتی معمولاً باید به حالت صرفه‌جویی در مصرف انرژی بروند و پس از احساس حرکت اصطلاحا باید «wake up» شوند. این مسئله امکان را برای از دست دادن لحظات کلیدی باز می‌کند. دوربین های خورشیدی هرگز نباید ضبط را متوقف کنند و همیشه به نظاره‌گر اموال شما هستند.

اخطار

بهترین دوربین امنیتی جهان هم اگر ندانید چه زمانی تهدیدات بالقوه را شناسایی می‌کند، خوب نیست. مطمئن شوید که سیستم دوربین مداربسته شما هشدارها و اعلان‌های مربوط به فعالیت مشکوک را ارسال می‌کند. آنها می‌توانند به شناسایی سریع مزاحمان کمک کنند و همچنین ابزارهای مفیدی برای مراقبت از کارکنان، حیوانات و تجهیزات شما هستند.

به تنهایی انتخاب نکنید

کشاورزان روی زمین کار می‌کنند، حیوانات را پرورش می‌دهند و برای ما را تغذیه می‌کنند. آخرین چیزی که آنها باید نگران آن باشند این است که ممکن است کار و زندگی آنها به سرقت رفته یا خراب شود. یک سیستم دوربین مداربسته مانیتور شده با توجه به آرامشی که فراهم می‌کند، سرمایه گذاری نسبتا کمی است.

هنگام انتخاب دوربین گزینه‌های زیادی وجود دارد و نیازی نیست به تنهایی آنها را پیمایش کنید. هیراپایش سیستم‌های امنیتی پیشرفته‌ای را ارائه می‌دهد و می‌تواند به شما کمک کند دوربین‌های مناسب برای کسب و کار خود پیدا کنید.

 

منبع:
https://mobilevideoguard.com/best-camera-system-for-farms/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

چرا سایت‌های ساختمانی دوربین مداربسته دارند؟

دلیل نصب دوربین مداربسته در سایت‌های
حامد صفری
16 اسفند 1401

مقایسه سیستم‌های دوربین مداربسته بی سیم و سیمی

راهنمای تخصصی برای مقایسه سیستم‌های دوربین مداربسته بی سیم و
حامد صفری
24 فروردین 1402

امنیت فیزیکی و لزوم استفاده از یک سیستم دوربین مداربسته کارآمد(قسمت اول)

آمارهای دولت انگلستان نشان می‌دهد که چرا شما برای تجارت خود به یک سیستم مدار بسته نیاز
حامد صفری
19 فروردین 1400
فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه