×

چرا سایت‌های ساختمانی دوربین مداربسته دارند؟

حامد صفری
16 اسفند 1401
دقیقه زمان برای مطالعه

دلیل نصب دوربین مداربسته در سایت‌های ساختمانی

این روزها دیدن سیستم‌های دوربین مداربسته که به صورت استراتژیک در سراسر یک سایت ساخت و ساز قرار گرفت‌اند، رایج تر از همیشه است.

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چرا مدیران در سیستم‌های دوربین مداربسته امنیتی برای سایت‌های ساختمانی سرمایه گذاری می‌کنند؟ آیا مطمئن نیستید که چرا باید شما نیز پیرو این حرکت باشید؟

اگر چنین است، در ادامه بخوانید تا با هشت دلیل اصلی که مدیران ساخت و ساز آنها را نصب می‌کنند آشنا شوید.

1. خطر سرقت یا خرابکاری را کاهش دهید

نصب دوربین‌ مداربسته در اطراف سایت‌های ساختمانی شما می‌تواند از دزدان، خرابکاران و نوجوانان (یا دیگران) که به سادگی فکر می‌کنند تجاوز به آنجا سرگرم‌کننده است، باز دارد.

اغلب تنها دانستن وجود دوربین ها برای جلوگیری از ورود مشکل سازان به منطقه ساخت و ساز کافی است. با این حال اگر کسی وارد شود، دوربین‌های شما او را در حال ارتکاب جرم می‌گیرند و شواهدی برای کمک به مقامات برای ردیابی او ارائه می‌کنند.

2. از کارگران محافظت کنید

دوربین مداربسته علاوه بر محافظت از محل ساخت و ساز شما، از کارگران شما نیز محافظت می‌کنند.

نظارت بر منطقه ساخت و ساز به شما امکان می‌دهد فوراً متوجه شوید که آیا کسی از پروتکل‌های ایمنی شما پیروی نمی‌کند. هرچه زودتر متوجه شوید که این اتفاق می‌افتد، سریعتر می‌توانید به موضوع رسیدگی کنید و قوانین را به مردم یادآوری کنید.

دوربین های مداربسته همچنین یک ضبط ویدئویی از آنچه در صورت وقوع جراحات یا تصادفات اتفاق می‌افتد ارائه می‌دهند. می‌توانید بعداً به ویدیوها مراجعه کنید تا بفهمید چه مشکلی رخ داده و چگونه از آن در آینده جلوگیری کنید.

3. کاهش مسئولیت با نصب دوربین مداربسته

اگر دوربین‌هایی نصب کرده‌اید، اگر کسی در حین کار صدمه ببیند، کمتر مسئول می‌شوید. می‌توانید به این فیلم رجوع کنید تا نشان دهید که مصدوم از پروتکل پیروی نمی‌کند و آسیب‌دیدگی تقصیر شما نیست.

4. نظارت بر پیشرفت کار

اگر در آن واحد چند کار ساختمانی در سایت‌های مختلف دارید، نمی‌توانید همزمان در همه سایت‌ها حضور داشته باشید. به همین دلیل است که سیستم‌های دوربین مداربسته، محل ساخت و ساز بسیار مفید هستند.
نصب دوربین مداربسته به شما امکان می‌دهد پیشرفت کار را از راه دور نظارت کنید و بدون توجه به جایی که هستید تیم خود را زیر نظر داشته باشید. اگر متوجه شدید که تیمی از برنامه عقب مانده‌است، می‌توانید بررسی کنید و ببینید چه چیزی مانع بهره وری آنها می‌شود.

5. عکس‌العمل سریعتر

دوربین های امنیتی وقایع (جراحات، جرایم و غیره) را در زمان واقعی ضبط می‌کنند. بهترین دوربین‌ها بلافاصله به شما هشدار می‌دهند که مشکلی پیش بیاید (مثلاً اگر کسی بعد از ساعت کاری وارد محل ساخت و ساز شود).

با دوربین مداربسته، می‌توانید بلافاصله پاسخ دهید و با مقامات یا با آمبولانس تماس بگیرید. اقدام سریع شما از کارگرانتان محافظت می‌کند و به جلوگیری از ایجاد خسارت بیشتر توسط متخلفان کمک می‌کند.

6. حق بیمه کمتر

وجود دوربین مداربسته می‌تواند حق بیمه شما را کاهش دهد.

از آنجایی که بعید است هنگام نصب دوربین‌ها مورد هدف قرار بگیرید، ارائه‌دهنده بیمه شما ممکن است مایل باشد که هزینه پرداخت‌های بیمه شما را کاهش دهد زیرا خطر کمتری کسب و کارتان را تهدید می‌کند.

7. از ضبط شبانه روزی لذت ببرید

نصب دوربین‌های امنیتی به شما این امکان را می‌دهد که محل ساخت و ساز را همیشه نظارت کنید.

اگر نگران اتفاقی در شب یا آخر هفته هستید، می‌توانید به سرعت بررسی کنید و ببینید چه اتفاقی می‌افتد.

وقتی دوربین هایی دارید که به یک برنامه تلفن همراه متصل می‌شوند و امکان نظارت از راه دور را فراهم می‌کنند، انجام این کار بسیار آسان است.

8. استرس کمتر با دوربین مداربسته

در نهایت، بسیاری از کارگاه‌های ساختمانی دوربین مداربسته دارند زیرا به مدیر آرامش می‌دهند.

اگر از استرس در مورد اتفاقاتی که در یک سایت ساخت و ساز می‌افتد در زمانی که شما آنجا نیستید خسته شده‌اید، دوربین نصب کنید. این فناوری به شما این امکان را می‌دهد که تیم خود را زیر نظر داشته باشید، پیشرفت پروژه را زیر نظر داشته باشید و از قربانی سرقت یا خرابکاری نشوید.

چگونه سیستم‌های دوربین مداربسته را برای یک سایت ساختمانی انتخاب کنیم؟

هنگام خرید دوربین‌های امنیتی محل ساخت و ساز می‌توانید از بین گزینه‌های زیادی انتخاب کنید. اگر غرق در تجهیزات نظارتی در بازار هستید، با جستجوی دوربین‌هایی شروع کنید که شامل موارد زیر است:

فیدهای زنده

دوربین‌های امنیتی را جستجو کنید که دارای فید زنده هستند.

فیدهای زنده به شما این امکان را می‌دهند که ببینید در یک سایت ساخت‌وساز در زمان واقعی چه اتفاقی می‌افتد. آن‌ها به شما کمک می‌کنند تا جنایات، جراحات و سایر رویدادها را سریع‌تر تشخیص دهید و بر اساس آن پاسخ دهید.

نماهای چندگانه دوربین مداربسته

به دنبال سیستمی با دید دوربین‌های متعدد بگردید تا بتوانید کل سایت را به طور همزمان زیر نظر داشته باشید.

سایت‌های ساخت و ساز مکان‌های شلوغی هستند که افراد زیادی در آن جا در رفت و آمد هستند. اگر دوربین‌هایی با چند نما ندارید که نظارت 360 درجه از سایت شما را فراهم می‌کند، ممکن است چیزهایی را از دست بدهید؛ چیزهای بالقوه مهم.

نظارت حرفه‌ای

شما می‌توانید با دوربین های باکیفیت همیشه بر محل ساخت و ساز خود نظارت داشته باشید. با این حال، بهترین سیستم‌ها از شما نمی‌خواهند همه نظارت‌ها را انجام دهید، زیرا آنها به متخصصان (ترجیحاً کسانی که تجربه اجرای قانون دارند) پول می‌دهند تا این کار را برای شما انجام دهند.

نظارت حرفه‌ای به شما آرامش بیشتری می‌دهد و به شما کمک می‌کند در صورت تجاوز به سایت شما، بلافاصله به پلیس اطلاع داده شود.

بلندگوها

اگر سیستم امنیتی ویدیوی شما شامل بلندگوها باشد، کسانی که سایت را زیر نظر دارند می‌توانند در زمان واقعی با دیگرانی که به‌طور غیرقانونی وارد محل ساخت‌وساز شده‌اند، صحبت کنند. برخی از دوربین‌ها به شما امکان می‌دهند پیام‌ها را از قبل ضبط کنید تا برای متخلفان نیز پخش شود.

قیمت گذاری مستقیم

شما شایسته این هستید که بدانید دقیقاً برای سیستم‌های دوربین مداربسته امنیتی خود چه پولی می‌پردازید (و چه خدمات و ویژگی‌هایی با این قیمت دریافت می‌کنید).

بسیاری از ارائه‌دهندگان نظارت تصویری مدل‌های قیمت‌گذاری گیج‌کننده‌ای را ارائه می‌کنند که با هزینه‌های مخفی متعدد یا قراردادهای زیرکانه همراه است. از این شرکت‌ها دوری کنید و به‌جای آن به دنبال شرکتی باشید که قیمت‌گذاری شفافی را ارائه دهد.

ذخیره سازی کافی

در حالت ایده‌آل، دوربین‌های شما فیلم را به مدت ۲ تا ۴ هفته قبل از حذف یا انتقال آن به پلتفرم دیگری (مانند هارد دیسک خارجی) ذخیره می‌کنند.

اگر دوربین‌های شما فضای ذخیره‌سازی کافی نداشته باشند، در نهایت فیلم‌های با ارزش را از دست خواهید داد و در صورت وقوع جرم، مجروح شدن شخصی و غیره، نمی‌توانید از آن استفاده کنید.

راه اندازی آسان

به دنبال دوربین‌هایی باشید که بتوانید به راحتی آنها را تنظیم کنید. از دوربین مداربسته پیچیده‌ای که برای نصب به مدرک مهندسی نیاز دارند دوری کنید. می‌توانید گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه و با کاربری آسان زیادی پیدا کنید که به همان خوبی (اگر نه بهتر) کار می‌کنند.

چرا سایت‌های ساختمانی دوربین مداربسته دارند؟

چه بخواهید از سرقت و خرابکاری جلوگیری کنید یا از راه دور تیم خود را مدیریت کنید، نصب دوربین‌های امنیتی یک انتخاب عالی است.

برای اطلاعات بیشتر یا اطلاع از قیمت با هیراپایش بگیرید.

 

منبع:
https://mobilevideoguard.com/security-camera-systems-for-construction-sites/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

مزایای نصب دوربین مداربسته تحت نظارت در کسب و کار شما

فواید دوربین مداربسته تحت
حامد صفری
17 اسفند 1401

با فناوری نظارت و نصب دوربین مداربسته، ایمنی دانشگاه و دانشجویان را بهبود ببخشید

استفاده از امنیت ویدیویی و نصب دوربین مداربیسته در محوطه مدارس و
حامد صفری
20 اردیبهشت 1402

چگونه یک سیستم دزدگیر مناسب برای کسب و کار خود انتخاب کنیم؟

بررسی عوامل دخیل در انتخاب دزگیر
حامد صفری
07 فروردین 1402
فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه