×

نظارت IP و راه‌حل‌های فاصله‌ی اجتماعی طی 19-COVID

حامد صفری
22 اسفند 1399
دقیقه زمان برای مطالعه

چگونه نظارت IP فاصله اجتماعی را طی 19-COVIDمدیریت می‌کند

در درجه اول برای اهداف امنیتی، نظارت تصویری IP به دلایل دیگری هم در سراسر جهان طی فراگیری ویروس کرونا بکار گرفته شد. در اینجا، این مقاله توضیح می‌دهد که چگونه از تجزیه و تحلیل ویدئو برای مدیریت فاصله اجتماعی استفاده شده است و چگونه راه حل کنترل جمعیت شرکت میتواند با ادامه اقدامات، از مشاغل خرده فروشی پشتیبانی کند.

در طی بیماری همه گیر 19-COVID، فاصله اجتماعی به یک مداخله استاندارد بهداشت عمومی در سراسر جهان تبدیل شده است. طبق تعریف مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های ایالات متحده (CDC)، فاصله اجتماعی به معنای “حفظ فضای بین خود و سایر افراد در خارج از خانه” است. از طریق فاصله اجتماعی، کارشناسان معتقدند که با تلاش آگاهانه برای حفظ فاصله فیزیکی بین یکدیگر، می‌توان گسترش 19-COVIDرا کاهش داد.
بر اساس توصیه CDC و سازمان بهداشت جهانی (WHO)، از هر کشوری خواسته شده است که مقررات مربوط به فاصله اجتماعی خود را منتشر کند.

به عنوان مثال، هر ایالت در ایالات متحده دستورالعمل‌ها یا دستوراتی را صادر کرده‌است که تعاملات اجتماعی را محدود می‌کند. در اتحادیه اروپا (EU)، مرکز اروپایی پیشگیری و کنترل بیماری (ECDC) شیوع19-COVIDرا کنترل می‌کند، ارزیابی خطر، راهنمایی بهداشت عمومی و مشاوره در مورد فعالیت‌های واکنش را به کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کمیسیون اتحادیه اروپا ارائه می‌دهد. در همین حال، در سراسر آسیا، سنگاپور، کره جنوبی، ژاپن، هنگ کنگ و تایوان، سیاست‌های سختگیرانه فاصله گذاری اجتماعی اعمال شده‌است.

واکنش بخش خرده فروشی به مقررات فاصله اجتماعی

مدارس، رستوران‌ها، سالن‌های بدن سازی، آرایشگاه‌ها و مشاغلی که در آن نزدیکی اجتناب ناپذیر است، در اکثر نقاط جهان بسته هستند. در میان مشاغل خرده فروشی، سوپرمارکت‌ها یکی از معدود مکان‌هایی هستند که در هنگام شیوع وتعطیلی باز مانده اند زیرا ضروری ارزیابی می‌شوند. در زیر روش های معمول فاصله اجتماعی سوپرمارکت‌ها آورده شده است:

1. تعداد مشتریان داخل فروشگاه را محدود کنید.
2. نشانگرهای فاصله اجتماعی، موانع و نوار کف را در فروشگاه نگه دارید تا به مشتریان یادآوری کنند که فاصله توصیه شده را حفظ کنند.
3. در تجهیزات محافظ مانند صفحه‌های اکریلیک در پیشخوان‌های صندوق سرمایه گذاری کنید.
4. روش‌های تمیز کردن و تهیه ضد عفونی کننده دست برای مشتریان را افزایش دهید.
5. محدودیت های بالاتر پرداخت های بدون تماس را افزایش دهید.

سوپرمارکت‌های شخصی سیاست‌های خاص خود را برای نگه داشتن مشتری در یک فاصله مناسب معرفی کرده‌اند. در همان زمان، تعداد فزاینده‌ای از صنایع خرده فروشی، بهداشت و درمان، بانکداری و مهمانداری سیستم‌های نظارت دوربین‌های مداربسته IP و هوش تجاری را برای کاهش بار مدیریت دستی و در عین حال کاهش عفونت کارمندان و مشتری در محل کار خود به کار گرفته‌اند.

علم تحلیلی ویدئو در طول19-COVID

با ورود صنعت نظارت دوربین مداربسته IP به عصر هوش مصنوعی، دوربین‌های شبکه امنیتی (دوربین‌های IP) از طریق به کارگیری هوش مصنوعی و فناوری‌های یادگیری عمیق پیشرفت‌های چشمگیری داشته اند. این دوربین‌های نسل بعدی مجهز به قدرت محاسبات با کارایی بالا و تجزیه و تحلیل ویدئو هستند که به کاربران امکان می‌دهد تصاویر در زمان واقعی را به تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ تبدیل کنند.

تحت روش‌های فاصله‌ی اجتماعی سوپرمارکت‌ها که در بالا ذکر شد، چهار روش تجزیه و تحلیل ویدیویی وجود دارد که معمولاً برای اقدامات پیشگیرانه به کار گرفته می‌شوند.

1. مدیریت صف: مدیریت صف برای بهینه سازی تجارب مشتری و کاهش زمان انتظار طراحی شده‌است. با این وجود، در طی همه گیری، مدیریت صف در برنامه نظارت آی پی بر مدیریت جریان مشتری و جلوگیری از صف‌های فیزیکی برای حفظ فاصله اجتماعی متمرکز شده‌است.
2. شمارش افراد: در پاسخ به نیازهای مدیریت کنترل ورود، یک راه حل شمارش مردم ایده آل ترین ابزار تجزیه و تحلیل ویدیویی برای زنجیره‌های سوپرمارکت است. برنامه نظارت می‌تواند به راحتی سطح اشغال را شناسایی کرده و تعداد افراد ورودی و خروجی به فروشگاه را بلادرنگ کنترل کند و در نتیجه محیط امن‌تری را برای مشتریان و کارکنان فراهم کند.
3. ردیابی ازدحام: نظارت آی پی و تجزیه و تحلیل ویدئویی توسط دوربین‌ مداربسته و ردیابی ازدحام جمعیت می‌تواند برای شناسایی تعداد افراد در هر منطقه استفاده شود. فروشگاه‌ها و مشاغل می‌توانند بدون هیچ زحمتی فواصل مشتری را مدیریت و حفظ کنند، و در صورت ظرفیت بیش از حد، به طور خودکار اعلان هشداررا ارسال می‌کنند.
4. تشخیص تجهیزات حفاظت شخصی (PPE): تجهیزات حفاظتی شخصی (PPE) می تواند کاربر را در برابر خطرات بهداشتی یا ایمنی محافظت کند. این موارد شامل کلاه ایمنی، دستکش، محافظ چشم، لباس‌هایی با دید بالا، کفش ایمنی و غیره است. در طی بیماری همه گیر19-COVID، تجزیه و تحلیل ویدئویی پیشرفته می‌تواند افرادی را که از ماسک، جلیقه یا سایر تجهیزات حیاتی استفاده نمی‌کنند، شناسایی کند و یک محیط امن و سالم را برای کارگران خط مقدم و مشتریان فراهم کند.

دقیق‌تر مطمئن‌تر است: راه حل‌های کنترل جمعیت

این تجزیه و تحلیل ویدیویی و دوربین‌های اسمارت-اج مبتنی بر هوش مصنوعی، راه حل‌های نظارت دوربین‌های مداربسته IP را قادر می‌سازند تا به کاربران کمک کنند تا تحت فشا‌رهای افزایش یافته از شرایط همه گیر، تجارت خود را مدیریت کنند. ویووتک برای حفظ مشاغل با حداکثر ازدحام و همچنین یک محیط امن و سالم راه حلی برای مشاغل ارائه می‌دهد. راه حل‌های کنترل ازدحام ما می‌تواند به راحتی تعداد افراد ورودی و خروجی به فروشگاه را کنترل کرده و در نتیجه محیط امن‌تری را برای مشتریان و کارمندان فراهم کند. این دوربین هوشمند و سیستم تحلیلی برای شمارش افراد می‌تواند در نقاط ورودی به مناطقی با احتمال تعامل اجتماعی بالاتر مانند مغازه ها، سوپرمارکتها، داروخانه‌ها، بانک‌ها و رستوران‌ها مستقر شود.

در زیر مزایای راه حل های کنترل جمعیت آورده شده است

1. رعایت فاصله اجتماعی: اولویت قرار دادن ایمنی، اجرای راه حل کنترل جمعیت ویووتک امکان مدیریت موثر جمعیت را در مکانهایی که باید فاصله اجتماعی حفظ شود، فراهم می‌کند.
2. دقت بالا: وقتی صاحبان مشاغل کارمندان امنیتی یا کارمندان نیمه وقت را برای شمارش دستی ترافیک استخدام می‌کنند، این امر نتیجه‌ای کمتر از رضایت خاطر را به دنبال دارد. دوربین شمارش سه بعدی ویووتک ردیابی دقیق و دقت شمارش حداکثر تا 98٪ را فراهم می‌کند. این دقت بیشتر توسط توانایی انتقال مجموعه‌های بزرگ داده، افزایش می‌یابد.
3. تجزیه و تحلیل بلادرنگ: با ترکیب هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل آموخته‌های عمیق، داده‌های ویدئویی توسط دوربین‌های مداربسته را می‌توان بصورت بلادرنگ جمع آوری، تجزیه و تحلیل و استفاده کرد، به کارکنان این امکان را می‌دهد که به سرعت به هر تغییری پاسخ دهند.
4. کاهش خطر ابتلا به عفونت: استفاده از راه حل کنترل جمعیت همچنین به معنای کاهش خطر تماس فیزیکی است، و هم برای مشتریان و هم برای کارمندان یک محیط کار و خرید امن‌تر فراهم می‌کند.
5. و در دنیای پس از19-COVID، راه حل‌های نظارت IP می‌تواند به عنوان یک راه حل اطلاعاتی تجاری برای بهینه سازی عملیات گسترش یابد.

 

منبع:

https://www.ifsecglobal.com/security/how-ip-surveillance-has-managed-social-distancing-during-covid/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

مزایای نظارت تصویری از راه دور در مقابل نظارت در محل

مقایسه نظارت ویدئویی از راه دور در مقابل نظارت امنیتی در
حامد صفری
21 اسفند 1401

همه چیز در مورد دوربین مداربسته IP ( پروتکل اینترنت )

بررسی اجمالی، مزایا و محدودیت‌های سیستم‌های دوربین مداربسته IP یا پروتکل
حامد صفری
19 اردیبهشت 1402

نصب دوربین مداربسته شهری برای بهبود ایمنی عمومی در شهرها

بهبود ایمنی عمومی در شهرها با نصب دوربین
حامد صفری
24 اردیبهشت 1402
فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه