×

نصب دوربین مداربسته شهری برای بهبود ایمنی عمومی در شهرها

حامد صفری
24 اردیبهشت 1402
دقیقه زمان برای مطالعه

بهبود ایمنی عمومی در شهرها با نصب دوربین مداربسته

تضمین امنیت عمومی مستلزم تلاش زیادی از سوی مجریان قانون، مقامات محلی و شهروندان ساکن در جامعه است. با این حال، نصب دوربین مداربسته، نظارت بر امنیت فضاهای عمومی برای شهرها و شهرها آسان‌تر است تا شهروندان را در برابر تهدیداتی که به رفاه آنها وارد می‌شود محافظت کنند.

از حل‌وفصل حوادث روزانه گرفته تا واکنش اضطراری و مدیریت بلایا، نظارت می‌تواند از حوادثی که در غیر این صورت درک ایمنی را در هر شهر یا شهر تغییر می‌دهد، پیشگیری یا کاهش دهد. بنابراین تشدید اقدامات حفاظتی از جرم باید نقطه کانونی موفقیت دولت باشد. برای بسیاری، این ابتکار با فناوری نظارت مدرن آغاز می‌شود.

 

مقاله‌های مرتبط:

محافظت از دارایی‌ها و جلوگیری از تلفات با نصب دوربین داربسته

با نصب دوربین مداربسته از ایمنی کارمندان، اموال و دارایی‌ها محافظت کنید

از بانک‌ها و دستگاه‌های خودپرداز با نصب دوربین مداربسته محافظت کنید

 

چرا دولت های محلی به نصب دوربین مداربسته و امنیت ویدئویی برای شهرها و شهرک‌ها نیاز دارند؟

  • کاهش نرخ جرایم در سطح شهر با کمک به تحقیقات و تعقیب قضایی: پلیس به جای اینکه صرفاً به شهادت شهود وابسته باشد، به تحقیقات پایه نظارت تصویری عمومی بر روی شواهد ویدیویی عینی از حوادث مجهز شده‌است. با هوش زمینه‌ای بیشتر در آغاز تحقیقات، مجری قانون حوادث را به مراتب یکپارچه تر و سریع تر حل می‌کند. سپس دوربین‌های امنیتی شهر استدلال‌های دادستانی را در طول دادگاه تقویت می‌کنند. با شناسایی بیشتر مجرمان و متهم شدن به شواهد بصری که توسط سیستم‌های نظارت شهر هوشمند ضبط شده‌است، میزان جرم و جنایت کاهش می‌یابد و شهروندان کمتر زیر بار جرایم مجرمانه مکرر قرار می‌گیرند. بنابراین شهروندان برای کاوش و مشارکت در شهر احساس امنیت بیشتری می‌کنند.
  • ارائه اقدامات امنیتی پیشگیرانه برای تشویق مشارکت مدنی: نصب دوربین مداربسته شهری، مجریان قانون را قادر می‌سازد تا مناطق اطراف رویدادهای اجتماعی و اجتماعات عمومی و همچنین خود چنین رویدادهایی را به طور پیشگیرانه نظارت کنند. با رویکرد پیشرفته و پیشگیرانه‌ای که برای امنیت برای عموم ارائه شده‌است، شهروندان با حضور در رویدادهای اجتماعی احساس راحتی و از انجام این کار احساس امنیت بیشتری می‌کنند. از طریق این تلاش‌ها و تلاش‌های مشابه، مسئولان شهری انسجام بیشتری را میان محله‌ها و فرهنگ‌های مختلف در یک شهر ایجاد می‌کنند. به عنوان مثال، با نصب نظارت تصویری در سطح شهر، شهر پارکرزبورگ، ویرجینیای غربی، جرم و جنایت را به میزان قابل توجهی کاهش داد و با انجام این کار زندگی شهری را احیا کرد.

سیستم‌های دوربین مداربسته شهرداری در شهرها و شهرک‌ها چگونه استفاده می‌شوند؟

  • دید بهتر در فعالیت‌های سطح شهر: مقامات شهر از دوربین‌های امنیتی و فیلم‌های نظارتی فضاهای عمومی برای حل و فصل ادعاهای مسئولیت، گزارش‌های جنایی و سایر حوادث استفاده می‌کنند. با افزایش آگاهی از نظارت تصویری در مکان‌های عمومی، شهروندان می‌توانند به طور مستقیم یا غیرمستقیم با بخش‌های فناوری اطلاعات برای به دست آوردن فیلم‌هایی از حوادث برای حل ساده‌تر کار کنند.
  • بهبود بخشیدن فضاهای اجتماعی را برای شهروندان: نصب دوربین مداربسته در سطح شهر به مقامات محلی این فرصت را می‌دهد تا مکان‌های عمومی مانند پارک‌ها، پیاده‌روها و مناطق جامعه را تمیز کنند. این تلاش‌های حفاظتی پیشگیرانه برای پروژه‌های توسعه محله بزرگ‌تر، که منجر به افزایش بیشتر ایمنی جامعه می‌شود، محوری هستند.
    افزایش حضور تجاری: مناطقی از یک شهر معین که میزان جرم و جنایت کمتری را تجربه می‌کنند، برای کسب‌وکارهایی که به دنبال افزایش ترافیک پیاده هستند، جذاب خواهد بود. حتی بهتر از آن، افزایش حضور مشاغل در سطح شهر پیامدهای مثبتی برای سلامت اقتصادی و نرخ اشتغال دارد.
  • کمک به حل و فصل حادثه: پلیس مجهز به فیلم‌های نظارت تصویری عمومی، به جای اینکه صرفاً به شهادت‌های شاهدان وابسته باشد، می‌تواند تحقیقات را بر اساس شواهد ویدیویی عینی از حوادث انجام دهد. با هوش زمینه‌ای بیشتر در آغاز تحقیقات، مجری قانون حوادث را به مراتب یکپارچه تر و سریع تر حل می‌کند. سپس فیلم های نظارتی استدلال‌های دادستانی را در طول دادگاه تقویت می‌کند.
  • کاهش میزان جرم با دستگیری مجرمان و متهمان: با شواهد بصری که توسط سیستم های نظارتی در سطح شهر ضبط شده‌است، احتمال شناسایی و دستگیری مجرمان قبل از ارتکاب جرایم تکراری بیشتر است. با کاهش احتمال تکرار جرایم، شهروندان کمتر تحت فشار رفتارهای مجرمانه قابل پیشگیری قرار می‌گیرند. بنابراین شهروندان برای کاوش و مشارکت در شهر احساس امنیت بیشتری می‌کنند.
  • نظارت بر تجمع‌ها و فعالیت‌های عمومی: نصب دوربین مداربسته شهری، مجریان قانون را قادر می‌سازد تا مناطق اطراف رویدادهای اجتماعی و اجتماعات عمومی را به طور مؤثر نظارت کنند. با بهبود دید این گونه فعالیت‌ها و افزایش آرامش خاطر، شهروندان تمایل بیشتری به حضور و شرکت در رویدادهای اجتماعی دارند.

ویژگی‌های ضروری برای سیستم‌های نظارت ایمنی عمومی

  • دسترسی آسان از راه دور: برخی از عملکردهای شهر، مانند کنسرت‌ها یا تظاهرات، از قبل برنامه‌ریزی شده‌اند و می‌توان به درستی با تیم های امنیتی کار کرد. با این حال، اکثر حوادثی که نیاز به مداخله فوری دارند، پیش بینی نشده هستند. بنابراین، امکان دسترسی آسان به فیدهای دوربین از راه دور برای جمع‌آوری زمینه مورد نیاز برای پاسخگویی به موقعیت‌ها در زمان واقعی بسیار مهم است.
  • هشدارها و اعلان‌های پیشگیرانه: یک سیستم دوربین امنیتی که به طور فعال به مقامات شهری و مجریان قانون در صورت شناسایی فعالیت غیرعادی هشدار می‌دهد، یک ویژگی بسیار قدرتمند است. وقتی صحبت از هر موقعیت اضطراری می‌شود، کوتاه کردن مدت زمان بین حادثه و واکنش می‌تواند تفاوت‌های اساسی در نتیجه ایجاد کند. با اعلان‌های فعال، مقامات محلی را قادر می‌سازد تا موقعیت‌ها را فورا ارزیابی کرده و در زمان واقعی پاسخ دهند.
  • راه اندازی و استقرار مقیاس پذیر: چه شهرداری یک شهر پرجمعیت باشد یا یک شهرک پرجمعیت، راه اندازی نظارت عمومی برای پیشگیری از جرم و مدیریت اضطراری کار کوچکی نیست. به همین دلیل، یافتن و نصب دوربین مداربسته نظارت عمومی که راه‌اندازی و استقرار سریع و بصری داشته باشند، مهم است. در واقع، اگر راه‌اندازی دوربین به اندازه کافی بصری باشد، پوشش را می‌توان توسط صاحبان کسب‌وکار در خود مناطق شهری هدف افزایش داد.
  • دسترسی چند کاربره: اکثر شهرهای فعال به لطف همکاری تیم‌هایی که امنیت عمومی را یک مسئولیت مشترک می‌دانند، ایمن هستند. بنابراین، تقریباً همیشه تعدادی از بخش‌های مختلف وجود دارد که نیاز به دسترسی به سیستم نظارت عمومی شهر دارند. با قابلیت اعطای سطوح مختلف دسترسی به چند کاربر به فیلم‌های نظارتی، به تیم‌ها منابعی را بدهید که برای حفظ مؤثر ایمنی عمومی بدون نقض حریم خصوصی نیاز دارند.
  • گزارش‌های حسابرسی که فعالیت سیستم را ردیابی می‌کنند: مستندسازی همه فعالیت‌هایی که در پلتفرم نظارت رخ می‌دهند (مانند گزارش‌های دسترسی با مهر زمانی، ورود ناموفق، زمان توقف دوربین) مدیریت نظارت را برای هر مدیری که مسئول حفظ امنیت و سلامت سیستم است، ساده می‌کند. با گزارش‌های حسابرسی خودکار، به طور همزمان حریم خصوصی، ایمنی و امنیت را در اولویت قرار دهید.
  • عملکرد قابل اعتماد در مناطق دورافتاده: استقرار دوربین‌ها در یک منطقه بزرگ از فضای عمومی می تواند یک کار دلهره آور باشد، زیرا بسیاری از مناطق از ساختمان‌های مرکزی که اتصال را فراهم می‌کنند دور هستند. بنابراین، یافتن سیستم‌هایی که به طور قابل اعتماد با پهنای باند محدود یا اتصالات LTE کار می‌کنند، بسیار توصیه می‌شود.

چگونه شهرها و شهرک‌ها از سیستم دوربین نظارت شهری بهره مند می‌شوند

شهرداران و مقامات دولتی

  • از فیلم‌های ویدئویی برای درک و مقابله موثر با تهدیدات تکراری در جامعه استفاده می‌شود
  • توسعه راهبردهای ایمنی که اعتماد شهروندان را در اجتماعات عمومی تشویق می‌کند
  • می‌توان در شناسایی نقاط کور در مناطق عمومی با مجری قانون شریک شد

مجری قانون و اولین پاسخ دهندگان

  • شناسایی رفتارهای مشکوک عمومی و پاسخ دهی در زمان واقعی و کاهش تهدیدات بالقوه
  • استفاده از فیلم های ویدئویی برای دستگیری موثر مجرمان و مجرمان تکراری
  • ساده کردن دید را در سراسر شهر بدون نیاز به حضور فیزیکی

شهروندان و بازدیدکنندگان عمومی

  • با حضور در رویدادهای شهری و رفت و آمد به پارک‌های عمومی و مناطق تفریحی احساس امنیت بیشتری داشته باشید
  • از فیلم به عنوان منبع حقیقت برای حل حادثه و مسئولیت استفاده کنید
  • از تهدیدها جلوگیری کنید و کمتر مستعد سرقت، جنایت یا خرابکاری باشید

نکات نهایی: استفاده از سیستم‌های نظارت شهری برای ایمنی عمومی و مدیریت شهر هوشمند

هنگامی که صحبت از نصب دوربین مداربسته شهری و نظارت تصویری عمومی می‌شود، آموزش مردم در مورد مزایای نظارت شهری بسیار مهم است. تقویت این ایده ضروری است که نظارت عمومی برای نظارت بر فعالیت‌های غیرنظامی نیست، بلکه منبعی برای محافظت موثر و پاسخ به بحران‌ها و شرایط اضطراری است. با استقرار دوربین‌ها فقط در فضاهای عمومی، امنیت عمومی را بدون نقض حریم خصوصی مناطق مسکونی بهبود ببخشید.

 

 

منبع:
https://info.verkada.com/industry-solutions/surveillance-for-government/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

دوربین‌های مداربسته در حریم خصوصی و مکان‌های عمومی

نقش دوربین‌های مداربسته: عمومی، حریم خصوصی و محافظت در حال حاضر بسیاری از کشورها از
حامد صفری
17 فروردین 1400

مقایسه سطح نظارت دوربین مداربسته و نگهبانان امنیتی

مقرون به صرفه بودن نظارت تصویری و دوربین مداربسته در مقابل نگهبانان
حامد صفری
13 اسفند 1401

پنج ویژگی ضروری برای دوربین مداربسته مزرعه شما

بهترین سیستم دوربین مداربسته برای
حامد صفری
14 اسفند 1401
فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه