×

مقایسه قیمت دوربین مداربستهIP و AHD

حامد صفری
23 بهمن 1401
دقیقه زمان برای مطالعه

همانطور که در مقالات قبلی درباره دوربین مدار بسته AHD چیست و دوربین مداربسته IP چیست توضیح داده ایم. در این مقاله به مقایسه قیمت دوربین مداربسته IP و AHD میپردازیم. با ماهمراه باشید.

کلمه AHD مخفف عبارت analog high definition است که یک تکنولوژی جدید برای انتقال تصاویر با کیفیت بالا می باشد. در واقع نسل جدیدی از دوربین های آنالوگ که بر بستر کواکسیال تصاویر و فیلم HD را به DVR ارسال می کنند. از نقاط ضعف دوربین های آنالوگ در نسل قدیم رزولوشن پایین تصویر بود. تکنولوژی جدید ای اچ دی توانست این مشکل را تا حد زیادی در دوربین های آنالوگ برطرف کند.
اساس کار تکنولوژی AHD
در این نوع تکنولوژی تصاویر با استفاده از روشی جدید کدگذاری و منتقل می شوند. ذخیره این تصاویر نیز برپایه همین کدگذاری است. این کار توسط چیپ های AHD RX انجام می شود. به این ترتیب که تصاویر با حجم بالا به صورت دیجیتال از دوربین دریافت و سپس توسط چیپ AHD RX با رزولوشن AHD کدگذاری می شوند. این کد گذاری منجر به کاهش حجم آنها شده تا عبور اطلاعات میسر شود. بعد از عبور از کابل اطلاعات به صورت دیجیتال به DVR فرستاده می شوند.

رزولوشن دوربین مداربسته AHD: دوربین های موجود در بازار1mp,2mp,3mp,4mp,5mp که قیمت های آنها باهم متفاوت است. قیمت دوربین های مداربستهAHD به رزولوشن و نوع کیس و نوع برد آن بستگی دارد.

برای نصب دوربین مداربسته AHD به چه چیزهایی نیاز داریم؟

برای نصب هر دوربین AHD نیاز به یک اداپتور دارید. که قیمت آداپتورها به شرکت سازنده آن بستگی دارد . که درحال حاضر آداپتور معمولی قیمتش حدودا 45000هزار تومان است. دوربین های AHD را برای متصل کردن به دستگاه DVR و گرفتن تصویر نیاز به کابل کواکسیال دارد. قیمت این کابل حدودا متری 8000هزار تومان است.

که همه دوربین های AHD به این کابل نیاز دارند.کابل های کواکسیال نیاز به فیش دارند که یک سره آن به دستگاه و سر دیگر آن به دوربین وصل شود که به این فیش BNC میگویند. قیمت هر یک عدد فیش BNC حدودا 8000هزار تومان است.

شما برای نصب یک دوربین نیاز به یک هارد دیسک دارید که تصاویر شمارا ذخیره کند. قیمت هارد دیسک شما به ظرفیت آن بستگی دارد. شما برای نصب یک دوربین نیاز به نصاب دارید. که دستمزد نصب یک عدد دوربین AHD حدودا 150,000 هزار تومان است. هزینه کابل کشی هر دوربین به صورت جداگانه حساب میشود,که حدودا هزینه کابل کشی متر 5500هزار تومان است.

تعریف دوربین تحت شبکه یا IP

دوربین تحت شبکه همان‌طور که از اسمش پیداست دریافت و ارسال تصاویر از پلتفرم شبکه انجام می‌شود‌. به دوربین تحت شبکه دوربین IP نیز گفته می‌شود, کلمه اختصاری IP مخفف کلمه Internet Protocol Camera است. به طور کلی به دوربینی که بتواند تصاویرش را به وسیله اینترنت منتقل کند دوربین IP گفته می‌شود. چیزی که دوربین‌های تحت شبکه را از هم متمایز می‌کند رزولوشن تصاویر است. کیفیت تصویر در دوربین‌های IP از 0.4 مگاپیکسل تا 30 مگاپیکسل می‌باشد.

پر استفاده ترین رزولوشن در دوربین های IP این سه مورد هستند:

  • 4mp یا 4 مگاپیکسل
  • 5mp یا 5 مگاپیکسل
  • 8mp یا 8 مگاپیکسل

برای نصب دوربین مداربسته IP به چه چیزهایی نیاز داریم؟

ما برای نصب دوربین مداربسته ipمانند ahd به یک آداپتور نیاز داریم که برق را به دوربین برساند. قیمت آداپتورها به شرکت سازنده آن بستگی دارد . که درحال حاضر آداپتور معمولی قیمتش حدودا 45000هزار تومان است. دوربین های ip برای وصل شدن به دستگاه NVR به کابل نیاز دارد. که دو نوع کتبا در بازار وجود دارد:cat6utp,cat6 sftp.که هر دو این کابل ها در جاهای مختلف مورد استفاده قرار میگیرد. کابل cat6sftp بدلیل اینکه یک شیلد محافظتی دارد.

از این کابل در جاهای صنعتی استفاده میکنند. کابل Cat6utp در بیشتر جاها مورد استفاده قرار میگیرد. قیمت این دو کابل یکم با هم تفاوت دارند.در حال حاضر قیمت کابل Cat6utp حدودا متری 9000 هزار تومان است. قیمت کابلCat6sftp حدودا متری 11000 هزار تومان است.این دو نوع کابل برای وصل شدن به دستگاه و دوربین نیاز به سوکت شبکه دارد.قیمت هریک از سوکت های شبکه حدودا در حال حاضر از 3000 هزار تومان تا 9000 هزار تومان است.برای نصب دوربین ip باید از سوئیچ استفاده کنید.

سوئیچ مورد استفاده شما بستگی به تعداد دوربین های تحت شبکه شما بستگی دارد.سوئیچ های شبکه از 4 پورت تا 48 پورت در بازار وجود دارد.قیمت سوئیچ شبکه بستگی به پورت های آن دارد.برای نصب یک دوربین نیاز به یک هارد دیسک دارید که تصاویر شمارا ذخیره کند. قیمت هارد دیسک شما به ظرفیت آن بستگی دارد. .برای نصب دوربین های ip مانند دوربین های ahd نیاز به یک نصاب دارید. هزینه دستمزد نصب هر یک عدد دوربین مداربسته ip حدودا250,000 هزار تومان است.قیمت کابل کشی هم به صورت جداگانه متری 5500هزار تومان است.

مقایسه قیمت دوربین مداربسته ip با AHD

همانطور که قیمت ها را شما نگاه میکنید. در برخی از آنها تفاوت قیمت بسیار کم است. ما در این مقاله تمام ریز قیمت های دوربین مداربسته AHD و IP را برای شما توضیح داده ایم. قیمت دوربین مداربسته ahd ارزان تر از Ip است. خیلی ها به هیمن دلیل AHD را انتخاب میکنند. ولی باید بدانید دوربین های مداربسته IP ویژگی های بسیار زیادی دارند. به همین دلایل هم هست که قیمت آنها بیشتر است.

امیدواریم در مقایسه قیمت دوربین مداربسته IP با AHD به شما کمک کرده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

دوربین مداربسته بالت(BULLET)چیست؟

دوربین بالت(BULLET) چیست؟کاربرد آنها چیست؟دوربین بالت (بولت) چیست؟ یک نوع دوربین مدار بسته
حامد صفری
09 بهمن 1401

دوربین (Warm Light) وارم لایت چیست?مقایسه دوربین مداربسته وارم لایت واستارلایت

در واقع واژهWarm Lightبه معنایه نور گرم است،این عبارت در اصل به طیف های نور مرئی اشاره می
حامد صفری
09 بهمن 1401

انواع دوربین مداربسته و کاربرد آن

اگر با وجود تنوع دوربین های مداربسته در بازار می خواهید به راحتی انتخاب وخرید کنید این
حامد صفری
29 آذر 1401
فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه