×

کدام سیستم دوربین مداربسته برای کسب و کار شما مناسب است؟

حامد صفری
17 اسفند 1401
دقیقه زمان برای مطالعه

فاکتورهای انتخاب سیستم نظارتی و دوربین مداربسته


قبل از انتخاب یک سیستم نظارت تصویری و دوربین مداربسته برای رفع نیازهای خود، این عوامل را در نظر بگیرید.
به عنوان یک صاحب کسب و کار، یکی از دغدغه‌های اصلی شما حفظ یک محل کار ایمن و مطمئن است. یک سیستم نظارت تصویری می‌تواند ابزار ارزشمندی برای محافظت از شرکت شما در برابر نفوذ، سرقت، خرابکاری، آتش‌سوزی و سایر تهدیدها باشد و به شما این امکان را می‌دهد که مطمئن باشید همیشه چشم‌ها به اموال شما وجود دارد.

دوربین‌ها و سیستم‌ها پیچیده‌تر از همیشه هستند و از دقت حسگرهای حرکتی و دسترسی آسان از راه دور بهره می‌برند. فن آوری ضبط و ظرفیت ذخیره سازی نیز با جهش و مرز پیشرفت کرده است و به کسب و کارهای کوچک دسترسی تقریباً بی حد و حصر به فیلمی که افراد و سرمایه گذاری های آنها را ایمن نگه می‌دارد، می‌دهد.

اجزای زیادی برای یک سیستم امنیتی موثر وجود دارد، بنابراین قبل از امضای آن قرارداد، در اینجا چند فاکتور وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

اندازه ملک

بسته به چیزی که باید به آن توجه کنید، تعداد و انواع سیستم‌های دوربین مداربسته متفاوتی می‌خواهید. به عنوان مثال، اگر پارکینگ یا ورودی پشت نگران کننده است، دوربینی که بتواند آب و هوای بیرون را هندل کند، و همچنین سنسورهای حرکتی و عملکرد PTZ (پان، زوم و شیب) ضروری است.

قبل از اینکه تصمیم بگیرید کدام دوربین بهتر کار می‌کند، ایده خوبی است که یک نظرسنجی ترجیحاً توسط افراد حرفه‌ای، انجام دهید. آنها می‌دانند که چه سؤالاتی بپرسند، چگونه نقاط کور را پیدا کنند و بدانند ملک شما واقعاً به چند دوربین نیاز دارد (البته هر چه تجارت بزرگتر باشد، دوربین مداربسته بیشتری نیز دارد).

بودجه نظارت تصویری و دوربین مداربسته

فاکتورهای زیادی در اینجا وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند مانند اندازه ملک و دارایی، تعداد دوربین ها، میزان و نوع ذخیره سازی ویدیو، و انواع ویژگی‌های متفرقه، از جمله تشخیص حرکت و تجزیه و تحلیل نرم افزار. سخت‌افزار به‌طور سنتی سهم عمده‌ای از هزینه‌ها را تشکیل می‌دهد، به‌ویژه در پروژه‌های DIY، با هزینه‌هایی که به هزاران دلار می‌رسد. اما ارائه دهندگان با کیفیت اشتراک‌ها و بسته‌هایی را نیز ارائه می‌دهند که نصب، ارتقاء و خدمات از جمله نظارت از راه دور حرفه‌ای را بسیار مقرون به صرفه کرده‌است.

نصب و راه اندازی

در حالی که نصب سیستم نظارت تصویری و دوربین مداربسته خود امکان پذیر است، در اینجا فقط چند دلیل وجود دارد که چرا مشارکت حرفه‌ای‌ها می‌تواند زندگی را آسان تر (و ایمن تر) کند.

• آنها می‌توانند نیازهای امنیتی شما را دست اول ارزیابی کنند.
• آنها می‌توانند دوباره بررسی کنند که آیا تجهیزات مناسبی را سفارش داده‌اید و به درستی کار می‌کند.
• آنها می‌توانند به شما نشان دهند که چگونه همه چیز کار می‌کند.

نصب سیستم‌های دوربین‌ مداربسته از تخصص یک حرفه‌ای سود می‌برد، به‌ویژه زمانی که نیاز به نصب آن‌ها در فضای باز دارید. به عنوان مثال، بهترین زاویه برای دیدن ملک شما ممکن است سخت ترین زاویه برای اتصال به کابل‌های برق باشد. و نصب حسگرهای حرکتی نیز ممکن است مشکل باشد و منجر به کمبود پوشش یا هشدارهای اشتباه احتمالی شود.

انتخاب دوربین مداربسته

در گذشته کسب و کارها به دوربین‌های نظارتی آنالوگ قدیمی متکی بودند که وضوح محدودی داشتند و نیاز به سیم کشی سخت داشتند. اینها به تدریج حذف می‌شوند تا فضایی برای دوربین های IP مدرن (پروتکل اینترنت) ایجاد شود که شبکه‌ای هستند، با وضوح بالاتر کار می‌کنند و می‌توانند تجزیه و تحلیل و هشدارهای تلفن همراه را ارائه دهند.

هنگام انتخاب دوربین مداربسته برای سیستم نظارت تصویری خود، این عوامل را در نظر بگیرید:

• نوع دوربین. انواع مختلفی از دوربین های امنیتی وجود دارد. آشناترین دوربین‌ها دوربین‌های گنبدی (معمولاً روی سقف زیر پوشش رنگی)، دوربین‌های بولت(مستطیل‌های جعبه‌ای که از دیوارها بیرون می‌آیند) و دوربین‌های PTZ (Pan، Tilt و Zoom هستند که دارای لنزهای چرخشی هستند که می‌توانند زوم و تغییر جهت دهند). اینکه کدام نوع برای شما مناسب است ممکن است بستگی به این دارد که چرا و کجا به آنها نیاز دارید.
• محل قرارگیری دوربین. اگر هم به فضای داخلی و هم بیرونی کسب و کار خود نیاز دارید، به دوربین های داخلی و خارجی نیاز دارید. مدل‌های فضای باز باید ضد آب باشند تا از آلودگی یا رطوبت در آثار جلوگیری شود.
• نرخ فریم. ویدئو در هسته خود، بسیاری از تصاویر ثابت است که به‌سرعت نشان داده می‌شوند. هر چه تعداد تصاویر ثابت در ثانیه بیشتر باشد (نرخ فریم بالاتر)، تصویر صاف‌تر است. 30 فریم در ثانیه (fps) استاندارد در نظر گرفته می‌شود، اگرچه سیستم هایی وجود دارند که 60 فریم در ثانیه را ضبط می کنند.
• وضوح. البته برای داشتن فیلم مفید، باید بتوانید تصویر واضحی داشته باشید. مبنای این کار باید دوربین‌های HD باشد که با کیفیت 720p فیلم‌برداری می‌کنند.
• نورپردازی. اگر نظارت شبانه در اولویت است، به دنبال دوربین هایی باشید که دارای تعداد زیادی LED مادون قرمز (IR) در نور کم هستند. هرچه بیشتر داشته باشید، فیلم تاریک شما واضح تر خواهد بود. همچنین مراقب باشید که دوربین شما چگونه با انعکاس و تابش زیاد برخورد می‌کند.
• سمعی. همه سیستم های نظارتی برای کنترل صدا مجهز نیستند. اگر این یک اولویت است، باید گزینه‌هایی مانند کیفیت میکروفون (داخلی، خارجی، یا زوم) و اینکه آیا می‌خواهید بتوانید از طریق اسپیکر دوربین مداربسته با فرد دیگری صحبت کنید، در نظر بگیرید.

ظرفیت ذخیره سازی دوربین مداربسته

هنگامی که یک سیستم فیلم را ضبط می‌کند، به جایی برای ذخیره آن نیاز دارید. میزان فضای ذخیره سازی به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله تعداد دوربین های شما، وضوح ضبط آنها، میزان فیلمی که باید نگه دارید و مدت زمانی که قصد نگهداری آن را دارید.

احتمالاً می‌خواهید فیلم را در فضای ابری ذخیره کنید، که به جای پرداخت هزینه برای یک سرور خصوصی، هزینه اشتراک سالانه را به همراه دارد. هزینه‌های ذخیره‌سازی ابری مقیاس‌پذیر هستند، بنابراین ممکن است بخواهید با یک متخصص مشورت کنید تا مطمئن شوید که فقط برای آنچه کسب‌وکارتان نیاز دارد پرداخت می‌کنید.

صنعت شما

سیستم‌های نظارت تصویری عملاً در هر زمینه کاری مفید هستند، اما برخی از زمینه‌ها وجود دارند که واقعاً ضروری هستند. بدون توجه به صنعت، شرکت هیراپایش یک راه حل امنیتی دارد. اما در اینجا دو نمونه از تهدیدات امنیتی منحصر به فرد صنعت و نیازهای امنیتی وجود دارد:

• در ساخت و ساز، احتمال سرقت یا خرابکاری بسیار واقعی است. نظارت تصویری هیراپایش، خدمات شبانه روزی را با دوربین های دید در شب، مقاوم در برابر آب و هوا و مانیتورهای حرفه‌ای در ساعات حساس شبانه ارائه می‌دهد. پرسنل امنیتی آموزش دیده می‌توانند به سرعت تهدیدها را شناسایی کنند، از طریق آلارم و بلندگو به مزاحمان هشدار دهند و در صورت وقوع فعالیت مشکوک به مجریان قانون هشدار دهند. دوربین‌ها می‌توانند به منبع برق در محل متصل شوند یا از ژنراتور یا برق خورشیدی استفاده کنند.
• با وجود موجودی با ارزش بالا در نمایش کامل، نمایندگی‌های خودرو می‌توانند هدف اصلی سرقت باشند و سالانه میلیاردها دلار از دست می‌رود. نظارت تصویری به نمایندگی‌ها چشم‌انداز مداوم به نمایشگاه‌ها، پارکینگ‌ها، محل‌های خدمات و همه نقاط دسترسی می‌دهد و کارمندان، مشتریان و موجودی را ایمن نگه می‌دارد.

امنیت قابل اطمینان و نظارت شده آماده

یک سیستم نظارت تصویری با کیفیت موجودی را ایمن نگه می‌دارد و کارمندان را ایمن نگه می دارد و در عین حال آرامش خاطر را فراهم می‌کند که اموال شما توسط متخصصان آموزش دیده نظارت می‌شود. و زمانی که ضرر و زیان و حق بیمه کاهش می‌یابد، سرمایه‌گذاری ارزشش را دارد، و شما می‌توانید روی اداره شرکت خود با دانستن اینکه کسی همیشه پشت شماست، تمرکز کنید.

هیراپایش به عنوان یک شریک قابل اعتماد در ایمنی آماده است. برای دریافت قیمت و کسب اطلاعات بیشتر امروز با ما تماس بگیرید.

 

منبع:
https://mobilevideoguard.com/choose-the-right-video-surveillance-for-business/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

دوربین مداربسته LPR، ANPR، ALPR ( بخش دوم )

سیستم‌های دوربین مداربسته ANPR، ALPR و LPR چه
حامد صفری
29 فروردین 1402

دوربین مداربسته؛ عملکرد و کاربردهای آن

CCTV چیست؟ CCTV مخفف تلویزیون مداربسته است و معمولاً تحت عنوان نظارت تصویری شناخته می‌شود.
حامد صفری
28 اسفند 1399

دوربین مداربسته و بررسی فواید آن

9 مزیت دوربین‌ مداربسته که فراتر از ضبط فیلم هستند سیستم‌های امنیتی دوربین مداربسته
حامد صفری
24 بهمن 1399
فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه