×

همه چیز درباره ضبط کننده‌های ویدئویی شبکه (NVR)

حامد صفری
17 اردیبهشت 1402
دقیقه زمان برای مطالعه

مزایا و محدودیت‌های ضبط کننده‌های ویدئویی تحت شبکه

ضبط‌کننده‌های ویدئویی شبکه (NVR) یکی از دو گزینه ذخیره‌سازی محلی برای سیستم‌های دوربین مداربسته هستند. دیگری ضبط‌کننده‌های ویدئوی دیجیتال (DVR) است. شباهت اصلی بین دستگاه‌های NVR و DVR این است که هر دوی آنها توانایی فیلم برداری دارند، با این حال، این دو دستگاه از نظر نحوه نصب، سازگاری آنها با دوربین‌های درجه یک سازمانی و نحوه پردازش داده‌های خام متفاوت هستند.

همه چیز در مورد ضبط کننده ویدئویی شبکه یا NVR

ضبط کننده ویدیویی شبکه | NVR چیست؟

سیستم‌های امنیتی NVR یک انتخاب محبوب برای کسب‌وکارهای سطح سازمانی هستند که نظارت شبانه‌روزی از راه دور و در محل را می‌خواهند که مقیاس‌پذیر و انعطاف‌پذیر باشد، بدون اینکه کیفیت به خطر بیفتد. به همین دلیل است که از NVR برای ایمن سازی انواع امکانات، از موسسات مالی، فروشگاه‌های خرده فروشی و رستوران‌ها گرفته تا ساختمان‌ها و کارخانه‌ها استفاده می‌شود.

 

با نصب دوربین مداربسته در محل کار و یا محل زندگی خود، جلوی ورود متجاوزان را بگیرید و آنها را شناسایی کنید. هیراپایش ارائه دهنده‌ی انواع دوربین مداربسته، اعم از دوربین مداربسته IP ، دوربین مداربسته بی سیم و معمولی است.

 

سیستم‌های امنیتی NVR چگونه کار می‌کنند؟

راه حل‌های امنیتی NVR امکان پخش، ضبط و ذخیره فیلم‌های نظارتی را به صورت آنلاین و آفلاین فراهم می‌کند. بیایید به ویژگی‌های اصلی نگاه کنیم تا درک بهتری از نحوه عملکرد این سیستم‌ها داشته باشیم.

ویژگی‌های اصلی سیستم‌های امنیتی NVR

  • با سیستم‌های دوربین مداربسته IP یکپارچه می‌شود: برخلاف سیستم های DVR که مستقیماً به دوربین‌های آنالوگ متصل می‌شوند، NVR ها با دوربین‌های پروتکل اینترنت (IP) کار می‌کنند که می‌توانند اطلاعات را در سراسر شبکه ارسال و دریافت کنند و فیلم های بصری و صوتی با کیفیت بالا را ضبط کنند.
  • پردازش داده‌های ویدئویی در دوربین مداربسته: سیستم‌هاهی دوربین مداربسته IP قادر به رمزگذاری و پردازش داده‌های ویدئویی هستند، به این معنی که ضبط‌کننده‌های ویدئوی شبکه نیازی به رمزگذار ندارند. در عوض فیلم پردازش شده برای مشاهده و ذخیره به ضبط کننده NVR استریم می‌شود.
  • دسترسی از راه دور به فیلم را فراهم می‌کند: از آنجایی که سیستم‌های NVR معمولاً به اینترنت متصل هستند، می‌توان به فیلم از راه دور از طریق دستگاه‌های تلفن همراه و برنامه‌های دسکتاپ دسترسی داشت.
  • اتصالات بی سیم: در یک سیستم NVR، هر دوربین IP به صورت جداگانه به یک شبکه متصل می‌شود که به صورت بی سیم یا از طریق کابل‌های اترنت Cat5e و Cat6 پیکربندی شده‌است.
  • در سیستم مدار بسته کار می‌کند: فقط به این دلیل که سیستم‌های NVR می‌توانند به یک شبکه متصل شوند، به این معنی نیست که مجبور هستند. اگر کسب و کارها علاقه ای به دسترسی از راه دور به دوربین های IP خود ندارند، این سیستم‌ها می‌توانند مانند راه حل‌های دوربین مداربسته معمولی عمل کنند.

مزایای سیستم های NVR

  • کیفیت تصویر با وضوح بالا: مدل های مختلف دوربین های IP درجات مختلفی از وضوح را ارائه می‌دهند. با این حال، وضوح تنها عاملی نیست که کیفیت تصویر گرفته شده را تعیین می‌کند. در سطح بالا، نرخ فریم، نوع لنز و دید در شب مادون قرمز نیز بر وضوح فیلم تأثیر می‌گذارند.
  • کیفیت تصویری که معمولاً توسط سیستم‌های NVR ضبط می‌شود، نسبت به دوربین‌های DVR آنالوگ که با وضوح و نرخ فریم پایین‌تر ضبط می‌کنند، برتر است. شایان ذکر است که برخی از سیستم‌های DVR اکنون می‌توانند با وضوح 4K ضبط کنند، اما قیمت بالایی دارند.
  • افزایش انعطاف‌پذیری: دوربین‌های IP که به ضبط‌کننده‌های ویدئوی شبکه (NVR) برای حفظ فیلم‌های ویدئویی متکی هستند، انعطاف‌پذیری بیشتری را از نظر مکان‌های نصب به مشاغل ارائه می‌دهند. بسته به اینکه دوربین‌ها در نزدیکی یا دور از ضبط کننده محلی نصب شده باشند، کسب و کارها می‌توانند تشخیص دهند که آیا نصب بی سیم منطقی تر است یا سیمی.
  • ویژگی‌ها و امنیت پیشرفته: بسیاری از دوربین های IP دارای ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند تشخیص چهره، تشخیص حرکت و قابلیت دید در شب هستند. این فناوری می‌تواند برای سطوح مختلف کسب و کار سازمانی مفید باشد. همچنین هنگامی که سیستم‌های امنیتی NVR با راه‌حل‌های ذخیره‌سازی ابری جفت می‌شوند، می‌توانند با محافظت از رمز عبور، تأیید دو مرحله‌ای و رمزگذاری برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز پیکربندی شوند.
  • فضای ذخیره‌سازی مقیاس‌پذیر: این واقعیت که سیستم‌های NVR با ابر سازگار هستند به این معنی است که ذخیره‌سازی با افزودن سرورهای اضافی مقیاس‌پذیر است. این به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا سیستم‌های امنیتی و نظارتی را به صورت 24 ساعته در 7 روز هفته بدون نگرانی در مورد کمبود فضا به کار گیرند.
  • دسترسی از راه دور: فضای ذخیره‌سازی ابری به این معنی است که با راه‌اندازی و مجوزهای مناسب، صاحبان مشاغل و کارکنان نظارت می‌توانند فیلم را از راه دور در هر زمان، هر مکان و بنا به درخواست، با استفاده از دستگاه‌های دلخواه خود مشاهده کنند .
  • Power Over Ethernet: کابل‌های اترنت Cat5e و Cat6 علاوه بر اتصال به اینترنت، می‌توانند سیستم‌های دوربین مداربسته IP را تغذیه کنند، که میزان سیم‌کشی مورد نیاز این سیستم‌های امنیتی را کاهش می‌دهد.

چالش های سیستم های NVR

  • راه اندازی گران قیمت: هزینه یک سیستم نظارت NVR بسیار بیشتر از یک راه حل DVR است. هزینه‌های سربار دوربین‌های IP، اتصالات اینترنتی، نرم‌افزارهای عملیاتی و ذخیره‌سازی ابری همگی باید در نظر گرفته شوند.
  • سازگاری با IP: در حالی که اکثریت قریب به اتفاق دوربین‌های IP با سیستم NVR کار می‌کنند، این امر مسلم نیست. صاحبان مشاغل باید همیشه بررسی کنند تا مطمئن شوند که تمام تجهیزاتی که خریداری می‌کنند با سیستم ذخیره سازی انتخابی آنها کار می‌کند.
  • از دست دادن سیگنال احتمالی: اگرچه یک سیستم بی سیم مزایای زیادی دارد، از دست دادن سیگنال WiFi چیزی است که باید در نظر داشت. هنگامی که یک اتصال قطع می‌شود، کل سیستم‌های نظارتی، از جمله هرگونه ضبط در حال انجام نیز قطع می‌شوند. با این حال، برخی از ضبط‌کننده‌های ویدئوی شبکه دارای یک محافظ داخلی منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) هستند که در هنگام قطع برق، برق اضطراری را تامین می‌کند.
  • اتصال به اینترنت: برای استفاده از بهترین قابلیت‌های سیستم امنیتی NVR، اتصال به اینترنت لازم است. متأسفانه این می‌تواند هزینه‌های کلی را افزایش دهد و مکان نصب دوربین‌های نظارتی را محدود کند. در مکان‌های دور که یافتن سیگنال‌ها دشوار است، شرکت‌ها بهتر است از سیستم‌های DVR آنالوگ استفاده کنند.

جایگزین‌های سیستم‌های امنیتی NVR

سیستم‌های امنیتی NVR یک انتخاب مناسب برای بسیاری از نیازهای نظارتی هستند. با این حال، همانطور که سیستم‌های دوربین مداربسته IP پیچیده‌تر می‌شوند و وضوح‌های بالاتری را ثبت می‌کنند و در نتیجه حجم بیشتری از داده را ایجاد می‌کنند، کسب‌وکارها به ذخیره‌سازی مقیاس‌پذیر نیاز خواهند داشت؛ چیزی که سیستم‌های دوربین ابری ابری هیبریدی می‌توانند ارائه دهند.

 

اگر برای محل زندگی و کار خود دنبال گزینه‌های امنیتی مانند دوربین مداربسته بی سیم، دزدگیر و انواع ضبط کننده‌ها از جملع NVR و DVR هستید، حتما محصولات هیراپایش را بررسی کنید. با خرید دوربین مداربسته از مراکز قابل اعتماد به خود و خانواده‌ی خود آسایش خیال و امنیت را هدیه دهید.

 

 

منبع:
https://info.verkada.com/video-storage/network-video-recorder-nvr/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

دوربین مداربسته LPR، ANPR، ALPR ( بخش دوم )

سیستم‌های دوربین مداربسته ANPR، ALPR و LPR چه
حامد صفری
29 فروردین 1402

دوربین مداربسته چگونه می‌تواند مشکل سرقت از خرده‌فروشی‌ها را حل کند؟

مشکلات سرقت در خرده‌فروشی‌ها و راه‌حل‌های سیستم‌های دوربین
حامد صفری
18 اسفند 1401

دوربین مداربسته و تخمین تعداد آن‌ها در لندن

چند دوربین مدار بسته در لندن وجود دارد؟ سال دقیقی که ما از لندن به عنوان “پایتخت
حامد صفری
20 بهمن 1399
فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه