×

سیستم امنیتی ساختمان تجاری چیست؟

حامد صفری
14 اسفند 1401
دقیقه زمان برای مطالعه

بررسی سیستم امنیتی ساختمان‌های تجاری

یک سیستم امنیتی تجاری می‌تواند از ابزارهای مختلفی تشکیل شده است که کسب و کار شما را ایمن نگه می‌دارد.
امنیت ساختمان‌های تجاری یک طیف گسترده است که شامل تمام روش‌های مختلفی است که مشاغل ممکن است برای جلوگیری از سرقت، تجاوز و خرابکاری استفاده کنند. شرکت‌ها در مورد امنیت نیازهای متفاوتی دارند، بنابراین اقداماتی که انجام می‌دهند به اهداف امنیتی و بودجه آنها بستگی دارد.

با این حال، هر سیستم امنیتی تجاری باید حداقل شامل یک نوع بازدارنده برای ترساندن مجرمان از اموال باشد. همچنین باید راهی برای واکنش سریع به نقض‌های امنیتی و شناسایی متجاوزانی که وارد ساختمان یا حیاط می‌شوند فراهم کند.

ایجاد یک راه حل امنیتی سفارشی بهترین طریق برای ایمن نگه داشتن کسب و کارتان در برابر مجرمان است. بنابراین سیستم امنیتی ساختمان تجاری چیست؟ در اینجا نگاهی به همه چیزهایی که یکی از این سیستم‌ها ارائه می‌دهد می‌پردازیم.

سیستم‌های هشدار دهنده

سیستم‌های اعلام حریق و سرقت، از اموال تجاری شما در برابر تهدیدات متعدد محافظت می‌کنند. این دستگاه‌ها نه تنها به افراد حاضر در محل در مورد خطر احتمالی امنیتی یا ایمنی هشدار می‌دهند، بلکه می‌توانند برای اطلاع رسانی به خدمات اضطراری محلی نیز راه‌اندازی شوند.

دزدگیر از سنسورهایی استفاده می‌کند که وقتی شخصی به ملک حمله می‌کند فعال می‌شود. سپس می‌تواند تیم امنیتی شما یا حتی مجری قانون محلی را مطلع کند. می‌توانید این حسگرها را در مکان‌های مختلف، از جمله درها، پنجره‌ها، نرده‌ها و مسیرهای پیاده‌روی نصب کنید، بنابراین جایی برای متجاوزان وجود ندارد که بدون ضربه زدن به آن‌ها بروند. تنها عیب واقعی احتمال هشدارهای اشتباه است.

سیستم های اعلام حریق برای هر ساختمان تجاری ضروری است، زیرا همه افراد در ملک را از خطر احتمالی آگاه می‌کنند. همچنین می‌توانید این سیستم‌ها را تنظیم کنید تا در صورت ایجاد زنگ هشدار به آتش نشانی اطلاع دهند و در صورت وقوع حادثه، خسارات شما را محدود کنند.

دسترسی با کارت و قفل هوشمند

سیستم‌های کلید کارتی فقط به افراد دارای کارت شناسایی یا فوب اجازه ورود به ساختمان را می‌دهند. کارمندان باید این کارت‌ها را بکشند تا از درها عبور کنند، که از ورود متجاوزان جلوگیری می‌کند. از آنجایی که هر کارمند دارای یک کارت منحصر به فرد است، این سیستم ها دارای مزیت اضافه ای هستند که همه افرادی که وارد یک منطقه یا اتاق می‌شوند را پیگیری می‌کنند. بنابراین اگر چیزی گم شد، می‌دانید از چه کسی بپرسید. بزرگترین نقطه ضعف سیستم‌های کلید کارتی هزینه است که می‌تواند بسیار زیاد باشد.

همچنین می‌توانید قفل‌های هوشمند را در ملک تجاری خود انتخاب کنید، که می‌توانید در همان لحظه آنها را تغییر دهید. بنابراین، اگر یک کارمند کلیدهای خود را گم کرد و فکر کرد که ممکن است به دست اشتباهی افتاده باشد، می‌توانید به سرعت قفل‌ها را بدون کلید زدن مجدد تعویض کنید. شما همچنین می‌توانید یک هشدار تنظیم کنید و این قفل‌ها اگر یک فرد غیرمجاز دری را باز کند یا اگر دری در شب باز بماند، به شما اطلاع می‌دهند.

سیستم های اینترکام

سیستم ورودی اینترکام تضمین می‌کند که هیچ کس نمی‌تواند وارد ملک شود مگر اینکه مجوز لازم را داشته باشد. ایده این است که هر فردی که می‌خواهد از دروازه‌ها یا درهای ورودی شما وارد شود، باید از طریق یک سیستم اینترکام با شخصی که در داخل است صحبت کند، و فقط کسانی که اجازه حضور در آنجا را دارند می‌توانند ادامه دهند.

سیستم‌های مخابره داخل ساختمان به خوبی کار می‌کنند تا مزاحمان ناخواسته را از ساختمان‌های شما دور نگه دارند، اما محیط بسیار دلپذیری برای بازدیدکنندگان ایجاد نمی‌کنند. این نوع سیستم امنیتی تجاری می‌تواند به کسب و کار شما احساس زندان بدهد که می‌تواند مشتریان بالقوه را از بین ببرد. به همین دلیل، سیستم های اینترکام برای انبارها، کارخانه ها و سایر مشاغلی که واقعاً پاسخگوی عموم نیستند، بهترین هستند.

روشنایی خودکار

یک ساختمان تجاری با نور مناسب کمتر هدف جرم و جنایت قرار می‌گیرد. دزدها و خرابکاران معمولاً در زیر پوشش تاریکی کار می‌کنند، بنابراین نور کافی می‌تواند آنها را در مورد تلاش برای نفوذ به فکر فرو ببرد.

روشنایی و پریزهای هوشمند به شما این امکان را می‌دهند که با استفاده از گوشی هوشمند خود، چراغ ها را از راه دور کنترل کنید. در نتیجه، می‌توانید وقتی از متجاوز یا در زمان‌های تصادفی در طول شب مطلع شدید، آن‌ها را روشن کنید. همچنین می‌توانید ردیاب‌های حرکتی نصب کنید که چراغ‌ها را هر زمان که رخنه‌ای رخ می‌دهد، روشن می‌کنند، و به طور بالقوه متجاوزان را قبل از اینکه هر چیزی را بردارند، بترسانند.

شما می‌خواهید چراغ‌هایتان تا حد امکان روشن باشد، بنابراین وقتی این مجرمان وارد ملک تجاری شما می‌شوند، جایی برای مخفی شدن وجود ندارد.

نظارت تصویری و سیستم دوربین مداربسته

سیستم نظارت تصویری و دوربین مداربسته شاید بهترین راه برای ایمن سازی ساختمان تجاری شما باشد زیرا می‌توانید از آن به طرق مختلف استفاده کنید. برای شروع، این سیستم‌ها فیلم ویدئویی ضبط می‌کنند، بنابراین می‌توانید ببینید مجرمان کجا وارد ساختمان شده‌اند و به طور بالقوه آنها را شناسایی کنید. دوربین‌های ویدیویی همچنین کار بسیار خوبی برای دستگیری سارقان داخلی انجام می‌دهند، زیرا زمانی که متوجه گم شدن چیزی شدید، شواهد واضحی برای بررسی خواهید داشت.

می‌توانید سیستم دوربین مداربسته خود را به یک اینترکام مجهز کنید تا شما یا تیم امنیتی‌تان بتوانید با متجاوزان ارتباط برقرار کنید و به آنها اطلاع دهید که مقامات در راه هستند. این ارتباط برای سارقان احساس فوریت ایجاد می‌کند. به این ترتیب قبل از اینکه با هر یک از کالاهای شما فرار کنند، آنها را مجبور به فرار می‌کند.
راه حل امنیتی ویدیویی شما همچنین می‌تواند شامل خدمات نظارت از راه دور باشد، بنابراین ماموران نظارت آموزش دیده شبانه اموال شما را زیر نظر خواهند داشت و در صورت بروز هر اتفاق مشکوکی مداخله می‌کنند. این روش شاید کارآمدترین راه برای ایمن نگه داشتن ساختمان تجاری شما باشد زیرا برای حفظ این مزایا نیازی به استخدام پرسنل امنیتی در محل نخواهید داشت.

می‌توانید دوربین‌های نظارتی را در هر نقطه از ملک تجاری خود نصب کنید، و این دوربین‌ها تضمین می‌کنند که هیچ‌وقت از هر اتفاقی که در کسب‌وکارتان می‌افتد، صرف نظر از زمان روز یا شب، غافل نشوید.

توسعه راه حل امنیتی مورد نیاز شما

هر کسب و کاری دارای الزامات امنیتی متفاوتی است، بنابراین ایجاد یک راه حل سفارشی بهترین گزینه برای شماست. استفاده از چند مورد از این روش‌ها به شما پوشش فوق‌العاده‌ای می‌دهد و در عین حال اطمینان می‌دهد که هیچ جنایتی در اموال تجاری شما بی‌توجه نمی‌شود. نتیجه کسب و کار ایمن تر با سرقت‌های کمتر و خسارات ناشی از خرابکاری است.

شرکت هیراپایش امنیت ویدئویی نظارت شده را برای مشتریان ما فراهم می‌کند. ما می‌توانیم به شما کمک کنیم یک سیستم امنیتی تجاری سفارشی ایجاد کنید که ساختمان شما را ایمن نگه می‌دارد و تضمین می‌کند که کسی فید ویدیوی شما را برای متجاوزان تماشا می‌کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه نصب سیستم نظارت تصویری در کسب و کار خود یا دریافت قیمت، با هیراپایش تماس بگیرید.

 

منبع:
https://mobilevideoguard.com/what-is-a-commercial-building-security-system/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

دوربین مداربسته‌ و اهمیت انتخاب مناسب آن برای کسب و کار شما

10 نکته برای انتخاب سیستم دوربین مداربسته مناسب برای کسب و کار شما انتخاب دوربین‌
حامد صفری
24 بهمن 1399

دوربین مداربسته و مشکلات رایج آن (قسمت اول)

12 مشکل رایج دوربین مداربسته و رفع آنها   دوربین‌های مدار بسته یکی از ویژگی‌های معمول
حامد صفری
11 بهمن 1399

دوربین مداربسته و کاربردهای آن برای مشاغل مختلف

فواید دوربین مداربسته برای مشاغل نصب سیستم تلویزیونی دوربین مداربسته (CCTV) اقدامی
حامد صفری
04 اردیبهشت 1400
فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه