×

دوربین مداربسته و مشکلات رایج آن (قسمت دوم)

حامد صفری
14 بهمن 1399
دقیقه زمان برای مطالعه

12 مشکل رایج دوربین مداربسته و رفع آنها(قسمت دوم)

 

دوربین مدار بسته‌ی من یک صفحه سیاه را نشان می‌دهد

 

اگر دوربین مداربسته شما تصویری نشان نمی‌دهد و تنها آنچه شما می‌گیرید یک صفحه سیاه است، این احتمال وجود دارد که جعبه DVR یا برنامه نظارت نتواند سیگنال ویدئویی دریافت کند. فقط برای اطمینان، به مراحل بالا نگاهی بیندازید.
اگر این کمکی نکرد، یا اگر دلیلی دارید که به وجود یا در حقیقت به دسترس بودن سیگنال ویدئویی شک کنید، اما تمام آنچه که همراه آن است یک تصویر سیاه و سفید است، در اینجا چند مورد وجود دارد که می‌توانید بررسی کنید:

• اطمینان حاصل کنید که مسیر نوری مسدود نشده‌است. این ممکن است خیلی واضح نباشد: به عنوان مثال لنزهای کوچک در سطح بزرگنمایی زیاد می‌توانند به راحتی توسط برگها یا شاخه‌ها مسدود شوند.
• اطمینان حاصل کنید که شرایط نوری محیط دوربین مداربسته شما تأمین شده‌است. همه‌ی دوربین‌ها در تاریکی نمی‌توانند ببینند – شب‌ها یا در یک اتاق روشن نشده. اگر سطح نور زیر آستانه دوربین باشد‌، آنچه دریافت خواهید کرد یک تصویر سیاه خواهد بود.
• دوربین خود را خاموش و روشن کنید. اگر همه دوربین‌ها، نه فقط یکی از آنها، به جز صفحه سیاه چیزی نشان نمی‌دهند، جعبه DVR را مجدداً راه اندازی کنید. جعبه‌های مدرن DVR و برخی دوربین‌ها، به خصوص دوربین‌های بسیار پیشرفته، کامپیوترهای بسیار واقعی هستند – اگر کوچک هم باشند، و درست مثل کامپیوترها خراب می‌شوند.
• لنز و دوربین را از نظر آسیب دیدگی بررسی کنید. اگر اجزای نوری یا حسگر یک دوربین آسیب دیده باشد، دوربین ممکن است همچنان روشن شود و داده ارسال کند – اما تصویری دریافت نمی‌کند.

دوربین مداربسته من شب کار نمی‌کند

اگر دوربین مداربسته شما برای استفاده در شب درجه بندی شده‌است، اما تمام آنچه در شب دریافت می‌کنید یک تصویر سیاه است، معمولاً به این دلیل است که LED های IR کار نمی‌کنند.
دلایل متداول این اتفاق شامل موارد زیر است:

• پیکربندی اشتباه دوربین. اطمینان حاصل کنید که دوربین شما برای کار در شب پیکربندی شده است. اگر این یک دوربین روز و شب است که باید به طور خودکار به حالت شب تغییر کند، در صورت وجود، تنظیمات پیکربندی نور محیط آن را بررسی کنید.
• توان ناکافی. LED ها جریان اضافی می‌گیرند، بنابراین یک دوربین مداربسته در شب به انرژی بیشتری نسبت به روز نیاز دارد. این مشکل به ویژه در دوربین‌های مجهز به باتری و PoE وجود دارد. اطمینان حاصل کنید که نیازهای مبنع تغذیه‌ی دوربین مدار بسته شما تأمین شده‌است.
• LED های آسیب دیده. دوربین را از نظر آسیب دیدگی بررسی کنید. LED ها نیز کهنه می‌شوند، بنابراین یک دوربین قدیمی ممکن است به سادگی دیگر نتواند نور کافی را تأمین کند.

دوربین من تصاویر خراب را در شب نشان می‌دهد

اگر دوربین مداربسته شما کار می‌کند، اما تصاویر در شب خراب می‌شوند، چند کار هست که می‌توانید انجام دهید.

• اگر گهگاهی تصاویری کاملاً سفید دریافت می‌کنید یا به نظر می‌رسد در بعضی مناطق بیش از حد در معرض نور قرار گرفته‌اند، مطمئن شوید که دوربین شما به دور از منابع نور روشن است. به عنوان مثال، چراغ‌های جلوی اتومبیل می‌توانند حسگر CCD را در شرایط نوری کم محیط اشباع کنند و دوربین به جز یک توده سفید بزرگ، چیزی نشان نخواهد داد.
• اگر روی تصویر خود لکه‌های سفید مشاهده کردید، اطمینان حاصل کنید که لبه‌ی محافظ دوربین به اندازه کافی لنز را پوشانده است و دوربین نزدیک به پنجره شیشه‌ای نیست. در غیر این صورت، ممکن است تصویر توسط نوری که از LED های IR خود دوربین می‌آید یا از LED های دوربین دیگری در نزدیکی تصویر خراب شود.

دوربین مدار بسته من روی موبایل کار نمی‌کند

اگر می‌توانید به صورت محلی به جریان ویدئو دسترسی پیدا کنید، اما نمی‌توانید جریان دوربین مدار بسته را در برنامه تلفن همراه خود مشاهده کنید، خبر خوب این است که معمولاً در دوربین یا تجهیزات آن مشکلی وجود ندارد. جلوگیری از مشکلات غیرمعمول مانند پورت‌های معیوب شبکه در یک سوئیچ، معمولاً به سادگی یک مشکل پیکربندی است.
دسترسی موبایل به جریانهای دوربین مدار بسته یک فناوری کاملاً جدید است و هیچ استاندارد قابل قبول و گسترده‌ای در صنعت وجود ندارد. بنابراین بسیاری از مشکلات مربوط به فروشندگان و برنامه‌های خاص است. با این حال، قبل از اینکه شک کنید که مشکلی مخصوص دوربین خاص شماست، باید چند مورد را بررسی کنید:

• اطمینان حاصل کنید که دوربین و یا/ DVR / NVR شما به شبکه محلی متصل است و کلیه تنظیمات مربوطه به درستی پیکربندی شده‌اند. اگر دوربین یا DVR شما دارای یک آدرس IP ثابت است، اطمینان حاصل کنید که آدرس نت ماسک، گت وی و DNS را به درستی پیکربندی کرده‌اید.
• اگر دوربین شما از طریق یک برنامه مبتنی بر cloud دسترسی به تلفن همراه را فراهم می‌کند، اطمینان حاصل کنید که فایروال شبکه مانع اتصال دوربین به اینترنت نمی‌شود.
• اگر سیستم دوربین مداربسته شما برای دسترسی از راه دور و / یا تلفن همراه به اتصال VPN نیاز دارد، از پیکربندی صحیح سرویس VPN اطمینان حاصل کنید.
‌ اگر سیستم دوربین مدار بسته شما دسترسی از راه دور / ابری را از طریق سرویس DNS پویا (DDNS) ارائه می‌دهد، مطمئن شوید که تنظیمات DNS به درستی پیکربندی شده‌است. همچنین لازم به ذکر است که DDNS ممکن است در همه شبکه‌ها و همه تنظیمات، به ویژه شبکه‌های 4G کار نکند.

DVR دوربین مداربسته من چیزی ضبط نمی‌کند

اگر دوربین مداربسته شما خوب کار می‌کند اما DVR هیچ چیزی ضبط نمی‌کند، متهمان متداول عبارتند از: پیکربندی غلط، کمبود فضای ذخیره سازی و خرابی اجزای DVR. ناامید نشوید: جعبه‌های مدرن DVR بسیار دوستانه هستند و عیب یابی آنها آسان است.

• بررسی کنید که ضبط فعال باشد. ممکن است واضح به نظر برسد، اما اتفاق می‌افتد. اگر دستگاهی را به تنظیمات کارخانه آن برگردانده‌اید، یا اگر تنظیمات خراب شده و به طور خودکار در پیش فرض‌های کارخانه بازیابی می‌شود، ممکن است جعبه DVR بدون اطلاع شما ضبط را متوقف کند.
• تنظیمات دوربین مداربسته و DVR خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که ضبط برای همیشه فعال است یا برای مدت زمانی که عیب یابی می‌کنید فعال است. برخی از دستگاه‌ها را می‌توان برای ضبط تصاویر فقط در فواصل زمانی خاص پیکربندی کرد.
• اطمینان حاصل کنید که فضای ذخیره سازی کافی در رسانه ضبط DVR شما وجود دارد. فیلم‌هایی را که دیگر نیازی به آن ندارید پاک کنید.
• اگر DVR شما فیلم را در یک سرور شبکه یا یک حساب ابری بارگذاری می‌کند، اتصال شبکه آن را بررسی کنید. فضای ذخیره سازی محلی آن ممکن است پر باشد.
• ممکن است هارد دیسک DVR شما خراب شود. بسیاری از DVR ها دارای یک حافظه داخلی کوچک فلش برای سیستم عامل خود هستند و از هارد دیسک فقط برای ضبط استفاده می‌کنند، بنابراین DVR شما حتی اگر دیگر نمی‌تواند فیلم را ذخیره کند ممکن است به کار خود ادامه دهد.

ویدئوی دوربین من متلاطم است

اگر ویدئو از دوربین مداربسته بطور بلادرنگ ضعیف به نظر می‌رسد یا از شکاف قابل مشاهده رنج می‌برد‌، معمولاً نشان دهنده مشکلی در شبکه است.
اگر شبکه پهنای باند لازم برای حمل آن را نداشته باشد، تصاویر ویدئویی دوربین‌های IP کاملاً متلاطم به نظر می‌رسند. سیگنال‌های ویدئویی آنالوگ معمولاً به تنهایی تکه تکه نمی‌شوند.
اگر مشکلی در اتصال وجود داشته باشد، با لرزش، سر و صدا یا خاموشی آشکار می‌شود. با این وجود، خروجی فیلم NVR یا جعبه‌های DVR متصل به شبکه، بدون توجه به منبع آن، به دلیل کند بودن شبکه، می‌تواند متلاشی شود.
برخی از مواردی که می‌توانید بررسی کنید عبارتند از:

• تنظیمات ویدیوی دوربین خود را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که شبکه شما به اندازه کافی سریع است که می‌تواند جریان ویدئو را با وضوح و تنظیمات کیفیت فعلی استفاده کند. جریان ویدئویی 4 مگاپیکسلی با کد H.264 به ازای هر دوربین به 8 مگابیت بر ثانیه پهنای باند نیاز دارد.
• اگر دوربین مداربسته بی سیم با ویدئوی متلاطم دارید، اطمینان حاصل کنید که قدرت سیگنال در محل دوربین کافی است. نزدیک بودن دوربین به نقطه اتصال Wi-Fi کافی نیست: سطح بالا یا تداخل RF می‌تواند سیگنال Wi-Fi را در نویز رادیویی غرق کند، که منجر به سرعت کم و قطع مکرر می‌شود.
• اگر دوربین مداربسته سیمی، NVR یا DVR دارید، تمام کابل‌ها (و به خصوص محافظ) را از نظر آسیب دیدگی بررسی کنید و مطمئن شوید کابل مورد استفاده شما از نظر طول کافی است. به عنوان مثال یک کابل Cat-6 نمی‌تواند سیگنال‌های گیگابیتی را بیش از 100 متر حمل کند. اطمینان حاصل کنید که کابل به دور از منابع تداخل مسیریابی شده‌است.
• قابلیت رمزگشایی NVR و اتصال شبکه را بررسی کنید. اگر جریان ویدئو از قابلیت رمزگشایی NVR شما بیشتر باشد، ممکن است برخی از فریم‌ها رد شوند و از بین بروند، در نتیجه حرکت تند و تیز ایجاد می‌شود. اگر مشکلی در اتصال شبکه داشته باشد، ممکن است برخی از فریم‌ها در حین انتقال از بین بروند – که باز هم منجر به ایجاد فیلم‌های پراکنده می‌شود.

ما می‌دانیم که همه اینها ممکن است بسیار پیچیده به نظر برسد. یا وقت گیر است. یا هر دو. ما سالها است که سیستم‎های دوربین مدار بسته را نصب و تعمیر می‌کنیم. دقیقاً برای این که مجبور نباشید با هیچ یک از این مشکلات رایج دوربین مداربسته کنار بیایید. با ما در تماس باشید، ما تعمیر دوربین مداربسته را از لیست کارهای شما خارج خواهیم کرد!

 

برای تعمیر دوربین مداربسته با ما تماس بگیرید و برای خواندن ادامه این مقاله را اینجا کلیک کنید

منبع:

https://network-data-cabling.co.uk/blog/12-cctv-problems-and-fixes

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

ارزشمند بودن نصب یک سیستم امنیتی برای انبار و گاراژ

محافظت از انبار و گاراژ خود با یک سیستم امنیتی مناسب برای مردم عادی است که پول زیادی را
حامد صفری
15 اسفند 1401

دوربین مداربسته و کاربردهای آن برای مشاغل مختلف

فواید دوربین مداربسته برای مشاغل نصب سیستم تلویزیونی دوربین مداربسته (CCTV) اقدامی
حامد صفری
04 اردیبهشت 1400

اشتباهات رایج در استقرار دوربین‌های مداربسته

چگونه از ۸ اشتباه رایج در استقرار دوربین مداربسته جلوگیری کنیم دوربین‌های مداربسته
حامد صفری
02 اردیبهشت 1400
فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه