×

دوربین مداربسته تحت شبکه IPچیست؟

حامد صفری
09 بهمن 1401
دقیقه زمان برای مطالعه

اگر به دنبال خرید دوربین مداربسته هستید و نمی‌دانید از بین دوربین آنالوگ و دوربین تحت شبکه کدام را انتخاب کنید، همچنین اگر به دنبال محصولات نظارت تصویری خوب با امکانات بالا هستید و نمی‌دانید چه دوربینی انتخاب کنید نگران نباشید. ما در این مقاله به بررسی کامل دوربین IP می‌پردازیم. همچنین به طور کلی مزیت‌های دوربین IP نسبت به آنالوگ را مطرح می‌کنیم، تا شما با اطلاعات کامل دوربین مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوربین تحت شبکه تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
دوربین مدار بسته تحت شبکه یا دوربین IP مخفف لاتین Internet Protocol Camera است . در دوربین آی پی بر عکس دوربین آنالوگ ، ارسال و دریافت تصاویر از بستر شبکه انجام می شود . به عبارت ساده تر ، دوربینی که بتوان تصاویرش را از بستر اینترنت انتقال داد دوربین IP است .
پر استفاده ترین رزولوشن دوربین های تحت شبکه کیفت HD یا رزولوشن یک مگاپیکسل, و کیفیت Full HD یا رزولوشن دو مگاپیکسل است.

اجزایه دوربین مداربسته تحت شبکه
1- دوربین IP
2- دوربین تحت شبکه تصویر برداری از فضای مورد نظر را با کیفیت بالا انجام می دهد و تصاویر را برای ضبط ارسال می کند .
 دستگاه ضبط تصویر یا NVR
تصاویر دوربین مدار بسته توسط سرور مرکزی دریافت و ضبط می شوند. انتقال تصویر، نمایش تصویر، مشاهده تصویر زنده و موارد دیگر در دستگاه NVR انجام می‌شود . در صفحه محصولات دوربین مداربسته فرکو شما می‌توانید اطلاعات کامل فنی به همراه کاتولوگ هر دوربین و یا دستگاه را مشاهده نمایید.
 هارد دیسک
بعد از اینکه دوربین و دستگاه ضبط مناسب را انتخاب کردید و خریداری شد، باید تجهیزات جانبی سیستم نظارت تصویری را تهیه کنید. شاید مهمترین آنها، انتخاب و خریداری کردن هارد دوربین مناسب سیستم دوربین مدار بسته باشد. زمانی از یک سیستم مدار بسته رضایت خواهیم داشت که کیفیت تصویر ضبط شده روی هارد دستگاه ضبط به نحو مطلوب باشد و این مهم با کیفیت هارد دیسک دستگاه ارتباط مستقیم دارد.
 منبع تغذیه دوربین
برای تغذیه دوربین شبکه هم می توان از سوئیچ های POE استفاده کرد و هم از آداپتور های 12 ولت DC برای روشن کردن آنها بهره جست.
 سوئیچ شبکه
تجمیع دوربین ها و تغذیه آنها در یک شبکه مدار بسته IP توسط سویئچ شبکه انجام می شود .
 کابل شبکه
تصاویر دوربین IP از طریق کابل شبکه بین دوربین و سوئیچ شبکه و همچنین سوئیچ و دستگاه NVR انتقال داده می شود.
 کابل برق
برای تغذیه دوربین ها از طریق آداپتور، یک کابل برق از محل نصب NVR ( که منبع تغذیه مرکزی قرار داده می شود ) تا محل نصب دوربین IP کشیده می شود. برخی از دوربین ها با سوئیچ شبکه، تغذیه می شوند که در اینصورت از کابل شبکه برای تغذیه دوربین استفاده می شود و نیاز به کابل برق نیست .
 اتصالات شبکه و برق
برای اتصال کابل شبکه به تجهیزات مدار بسته از سوکت RJ45 و برای اتصال کابل برق به دوربین و منبع تغذیه از سوکت برق استفاده می شود .

مزایا دوربین مداربسته تحت شبکه
دوربین IP در مقایسه با دوربین‌های آنالوگ ویژگی‌های بسیاری دارد که شما را ترغیب به خرید می‌کند. در ادامه برخی از این نزیت‌ها را برای شما آورده‌ایم.
خداحافظی با دوربین آنالوگ
در بازار امروز دیگر دوربین‌های آنالوگ تولید نمی‌شود زیرا ایده‌ای برای پیشرفت در دنیای آنالوگ وجود ندارد. مواردی هم که در بازار ارائه می‌شود موجودی انبار کمپانی‌های عرضه کننده دوربین آنالوگ است.
راحتی نصب و راه‌اندازی دوربین مدار بسته
برخلاف تصور کاربران نصب و راه‌اندازی دوربین‌ تحت شبکه بسیار ساده است. خیلی راحت می‌توانید این دوربین‌ها را نصب کنید. البته اگر که نصب و راه‌اندازی دوربین IP توسط فرد متخصص انجام شود که زمان آن بسیار کم‌تر می‌شود.
کیفیت تصویر بالاتر دوربین IP نسبت به آنالوگ
دوربین تحت شبکه نسبت به دوربین آنالوگ از کیفیت تصویر بسیار بالاتری برخوردار است . کاربران می توانند به راحتی تصاویر ضبط شده را چندین بار زوم کرده و صحنه مورد نظر را با جزئیات بالاتری مشاهده کنند .
منبع تغذیه دوربین مدار بسته
دوربین تحت شبکه را می توان توسط سوئیچ شبکه POE روشن کرد. POE مخفف Power Over Ethernet است . این سوئیچ ها می توانند از طریق کابل شبکه ، دوربین IP را تغذیه کنند .
کنترل بهتر و بیشتر دوربین
یکی از مهمترین مزایای دوربین مدار بسته IP ، امکان مشاهده و کنترل تصویر دوربین از هر نقطه ای در جهان است . کاربران می توانند از طریق تلفن همراه و یا شبکه اینترنت تصویر دوربین را مشاهده کرده یا تنظیمات آن را انجام دهند. همچنین می توان تصاویر دوربین مدار بسته را با استفاده از پهنای باند محدود اینترنت منتقل کرد .
باتشکر از شما عزیزان که تا آخر این مقاله همراه ما بودید.امیدوارم این مقاله به شما کمک کرده باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

دوربین مداربسته AHD

دوربین مداربسته AHD (آنالوگ با وضوح بالا) به نوعی از سیستم دوربین های نظارتی اشاره دارد که
حامد صفری
28 آبان 1402

Speed Dome CCTV Camera

  دوربین مداربسته اسپید دام (Speed Dome CCTV Camera) یک نوع خاص از دوربین‌های مداربسته است که
حامد صفری
04 آذر 1402

دوربین مداربسته دام چیست؟کاربرد آن چیست؟

دوربین دام چیست؟ یک نوع دوربین مداربسته است. که به دلیل شکل ظاهری آن دام میگویند.DOME به
حامد صفری
09 بهمن 1401
فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه