×

دوربین مداربسته WiFi

حامد صفری
31 فروردین 1402
دقیقه زمان برای مطالعه

در سیستم دوربین مداربسته بی سیم باید به دنبال چه چیزی باشید

سیستم‌های دوربین مداربسته بی سیم یا WiFi(Wire-Free)سطح جدیدی از آزادی و انعطاف‌پذیری را به دنیای ایمنی و نظارت به ارمغان آورده‌اند. از آنجا که آنها می‌توانند جدا از یک شبکه سیمی کار کنند، شما می‌توانید آنها را دورتر و گسترده‌تر از همیشه نصب کنید. این بدان معناست که شما می‌توانید تمام قدرت امنیت ویدیویی بالا را از جمله وضوح 4K، سنسورهای با عملکرد بالا، زوم پیشرفته، تشخیص حرکت و موارد دیگر، داشته باشید. حتی برای برنامه‌هایی مانند سایت‌های ساختمانی، رویدادها، پارکینگ‌ها یا امکانات موقتی که از دسترس کابل‌های اترنت دور هستند. با یک سیستم دوربین امنیتی وای فای بی سیم، هر آنچه را که نیاز دارید به علاوه تطبیق پذیری یک تجربه بدون اتصال را دریافت می‌کنید.

سیستم‌های دوربین مداربسته بی سیم WiFi معمولا در موارد زیر استفاده می‌شوند

  • ساخت و ساز
  • مناسبت‌ها
  • تسهیلات موقت
  • مناطق پارکینگ
  • مانیتورینگ بیمار
  • فروشگاه‌ها و سایت‌های پاپ آپ
  • هر جایی که نیاز به دوربین امنیتی در فضای باز دارد

انواع دوربین‌های امنیتی وای فای

  • دوربین‌های بی سیم Dome: ایده‌آل برای محیط‌های داخلی، دوربین‌های وای فای دام می‌توانند از شبکه بی‌سیم توزیع شده در سراسر ساختمان استفاده کنند. برخی از دوربین‌های گنبدی با سنسورهای پیشرفته می‌توانند سطح بالایی از جزئیات را در حالی که یک منطقه وسیع را پوشش می‌دهند، ثبت کنند. از آنجایی که لنز توسط یک پوشش کروی محافظت می‌شود، دوربین‌های گنبدی نسبت به مدل‌های دیگر دوام بیشتری دارند و در برابر خرابکاری مقاوم‌تر هستند. دوربین‌های امنیتی دام به دلیل ظاهر محتاطانه‌شان برای استقرار محبوب شده‌اند و هم در تنظیمات داخلی و هم در هر جایی که ممکن است به دوربین وای فای در فضای باز نیاز داشته باشید، کارآمد هستند.
  • دوربین‌های بی سیم بولت: سیستم‌های دوربین مداربسته بولت به دلیل شکل استوانه‌ای بلندشان که به طور کم رنگی شبیه پوسته گلوله است، نام گذاری شده‌اند. پس از نصب، کاربران می‌توانند دوربین وای فای بولت را طوری تنظیم کنند که به ناحیه‌ای که می‌خواهند نظارت کنند اشاره کند. به دلیل طراحی آنها، در نظر گرفته شده‌است که بر روی یک منطقه خاص (به عنوان مثال، یک ورودی یا تقاطع ترافیک) تمرکز کنند و می‌توانند از ترکیبی از وضوح بالا و زوم برای ثبت جزئیات بیشتر استفاده کنند. در مقایسه با دوربین‌های گنبدی، آن‌ها بیشتر مستعد دستکاری یا تغییر موقعیت دستی برای نشان دادن در جهت متفاوت هستند.
  • دوربین‌های بی سیم 4K: سیستم‌های دوربین مداربسته 4K از سنسورهای تصویر 8 مگاپیکسلی (8MP) استفاده می‌کنند که به آنها اجازه می‌دهد فیلم‌هایی را با کنتراست، رنگ و عملکرد در نور کم بهتر از آنچه قبلاً ممکن بود ضبط کنند. با وضوح تصویر 2160p با وضوح فوق العاده بالا (UHD)، آنها می‌توانند ویدیوهایی با وضوح چهار برابر بیشتر از دوربین‌های امنیتی 1080p HD تولید کنند. تراکم پیکسلی بالای بهترین دوربین وای فای به شما این امکان را می‌دهد که بدون کاهش کیفیت تصویر، روی اجسام دور زوم کنید. هنگامی که حوادثی اتفاق می‌افتد، دوربین‌های امنیتی 4K بهترین شانس را برای گرفتن شواهد مفید ارائه می‌دهند که یکی از ویژگی‌های بهترین سیستم‌های دوربین مداربسته بی‌سیم امروزی است.
  • دوربین‌های مینی وای فای: دوربین‌های امنیتی مینی وای فای همان مزایا، انعطاف‌پذیری و آزادی را نسبت به همتایان بزرگ‌تر خود اما همه در بسته‌بندی کوچک‌تر، ارائه می‌کنند. با توجه به محبوبیت سیستم‌های دوربین وای فای در امکانات یا رویدادهای موقت، اندازه کوچکتر و وزن سبک‌تر تنها به تطبیق پذیری و کاربردی بودن آنها می‌افزاید. به همین دلیل است که بسیاری از کاربران در حال حاضر هنگام طراحی بهترین سیستم دوربین امنیتی به دنبال دوربین‌های بی سیم کوچک هستند. نصب و استقرار دوربین‌های مینی وای‌فای تقریباً در هر منطقه‌ای آسان‌تر است و به شما این قدرت را می‌دهد که هرگز امنیت را فدا نکنید. استفاده از دستگاه‌های کوچک‌تر نیز می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا در ساخت بهترین سیستم دوربین امنیتی مقرون‌به‌صرفه تفاوت بزرگی ایجاد کنند.

در دوربین مداربسته وای فای باید به دنبال چه چیزی باشید

در زیر تعدادی از بهترین ویژگی‌ها و مشخصات پایه برای دوربین‌های امنیتی WiFi پیشرو مورد استفاده در نظارت تصویری آمده است:

  • فضای ابری و داخلی: یکی از اشکالات دوربین‌های امنیتی وای فای این است که وای‌فای ذاتاً نسبت به اتصال اترنت کمتر قابل اعتماد است. از آنجایی که در زمان خرابی قابلیت اطمینان کمتری وجود دارد، این بدان معنی است که دسترسی به شبکه اغلب قطع می‌شود. این یک مبادله شناخته شده‌است، اما شما می‌توانید با اطمینان از اینکه داده‌ها به صورت محلی روی دوربین در یک درایو (SSD) و قابلیت آپلود آن در فضای ابری ذخیره می‌شوند، تأثیر واقعی را به حداقل برسانید. به این ترتیب، حتی اگر اتصال به طور موقت قطع شود، فیلم هرگز قطع نخواهد شد. این روش «هیبرید ابری» را می‌توان ایمن‌تر و قابل اعتمادتر از سیستم‌هایی دانست که تنها به یک روش متکی هستند و چیزی است که همه سیستم‌های دوربین مداربسته بی‌سیم باید داشته باشند.
  • رمزگذاری داده‌های ویدیویی: برای محافظت در برابر دستکاری یا سرقت، دوربین‌های امنیتی وای فای باید محافظ‌هایی داشته باشند. رمزگذاری داده‌های ویدیویی راهی برای پنهان کردن اطلاعات با درهم ریختن داده‌ها است به طوری که فقط اشخاص مجاز بتوانند آن را رمزگشایی کنند. این بسیار فراتر از حملات فیزیکی است، زیرا سیستم‌های دوربین مداربسته IP اغلب در نقض IoT هدف قرار می‌گیرند و استانداردهای برتر امنیت سایبری مدرن هم از داده‌ها در حالت استراحت و هم از داده‌های در حال انتقال محافظت می‌کنند.
  • نظارت بر دسترسی از راه دور ایمن: با امنیت دوربین‌های ویدیویی سنتی، یک شرکت معمولاً کل سیستم نظارتی خود را در محل راه اندازی، مدیریت و راه اندازی می‌کند. اما امروزه همه چیز باید از راه دور انجام شود، و این قابلیت با دوربین های امنیتی وای فای که اغلب در مناطق موقت یا خارج از شبکه محلی مستقر می‌شوند، ضروری‌تر است. نکته کلیدی هنگام خرید هر دوربین مداربسته از راه دور این است که چیزی را انتخاب کنید که دسترسی به آن برای کاربران مجاز راحت باشد و در عین حال از امنیت بالایی برخوردار باشد.
  • تشخیص حرکت: بسیاری از سیستم‌های دوربین امنیتی بی‌سیم مدرن دارای تشخیص حرکت هستند که به دستگاه اجازه می‌دهد تنها در صورت شناسایی فعالیت معنی‌دار در کادر، فیلم را با وضوح بالا ضبط کند. از آنجایی که دوربین‌هایی که گاهی اوقات به طور مداوم ضبط می‌کنند می‌توانند به پهنای باند قابل توجهی نیاز داشته باشند، داشتن یک دوربین WiFi در فضای باز، به ویژه با این ویژگی بسیار سودمند است. این می‌تواند ابزاری قدرتمند برای کاهش هوشمندانه هرگونه عوارض اتصال باشد و در عین حال فیلم‌های ویدیویی با کیفیت بالا را در مهم‌ترین زمان‌ها حفظ کند.

ویژگی‌هایی که طول عمر دوربین‌های امنیتی وای فای را افزایش می‌دهد

با توجه به ارزش بالای آنها و نیاز شما به عملکرد طولانی مدت، خریداران باید همیشه طول عمر مورد انتظار هر دوربین مداربسته WiFi را در نظر بگیرند. عوامل زیر در چرخه عمر و عملکرد دستگاه شما در سال‌های آینده نقش دارند:

  • گارانتی محصول: گارانتی دوربین مداربسته WiFi نوعی بیمه حوادث است که در صورت خراب شدن دستگاه در اثر استفاده منظم از سرمایه شما محافظت می‌کند. طول گارانتی ارائه شده در برندها و خطوط تولید متفاوت است، اما در هنگام تصمیم گیری برای خرید قابل توجه است. هر چه گارانتی دوربین مداربسته WiFi بیشتر باشد، ارزش بیشتری به کل هزینه مالکیت شما می‌افزاید.
  • مقاومت در برابر خرابکاری (IK): میزان مقاومت در برابر ضربه‌های خارجی توسط سیستم‌های دوربین مداربسته بی سیم توسط رتبه بندی مقاوم در برابر خرابکاری طبقه بندی می‌شود. این استاندارد بین‌المللی که به‌عنوان کد IK نیز شناخته می‌شود، بینشی در مورد سطح حفاظت از پوسته خارجی هر دوربین امنیتی ارائه می‌دهد. هر چه کد IK بالاتر باشد، دوربین تاثیر بیشتری می‌تواند تحمل کند؛چیزی که اگر می‌خواهید بهترین سیستم دوربین امنیتی در فضای باز را اجرا کنید باید بدانید.
  • رتبه بندی حفاظت از نفوذ (IP): رتبه IP دوربین مداربسته بی سیم یک کد دو رقمی است که قابلیت ضد آب و هوای دستگاه را مشخص می‌کند. اگر خریداران قصد دارند دوربین‌های امنیتی در فضای باز مستقر کنند، باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند. رتبه IP دو رقمی هم محافظت در برابر نفوذ (با رقم اول) و هم محافظت در برابر رطوبت (با رقم دوم) را نشان می‌دهد. هرچه این رقم بالاتر باشد، دوربین محافظت بیشتری در برابر آب و رطوبت دارد.

هنگام خرید دوربین وای فای برای نظارت تصویری چه نکاتی را در نظر بگیرید

  1. دوربین امنیتی بی سیم کجا مستقر می‎شود؟ (داخلی خارجی؟)
  2. موقعیت مکانی چه نوع اتصالی دارد؟
  3. آیا دوربین مداربسته WiFi برای سالها در یک مکان مستقر می‌شود؟ یا به طور موقت مستقر می‌شود؟
  4. منطقه تحت نظارت چقدر است؟
  5. اهداف کلی سیستم امنیتی ویدیویی شما چیست؟ (نظارت بر نقاط ورودی/خروجی؟ شناسایی؟)
  6. الزامات عملیاتی شما برای سیستم دوربین مداربسته بی سیم چیست؟ (فیلم چگونه و برای چه مدت ذخیره می شود؟)
  7. الزامات فنی شما چیست؟ (سرعت اتصال چقدر است؟ آیا پهنای باند و سرعت انتقال قادر به پشتیبانی از ضبط هستند؟)
  8. هزینه کل مالکیت چقدر است؟ (هزینه‌های عملیاتی اولیه و جاری؟)

 

 

منبع:
https://info.verkada.com/security-cameras/wifi-camera/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

هشدار متجاوز و طریقه‌ی محافظت این سیستم از کسب و کار شما

5 روشی که هشدارهای متجاوز می‌توانند از کسب و کار شما محافظت کنند مزایای نصب هشدار
حامد صفری
07 فروردین 1400

سیستم دوربین مداربسته و نگاهی به چگونگی طراحی اتاق کنترل

بررسی طراحی اتاق کنترل سیستم دوربین مداربسته   سیستم‌ دوربین مداربسته معمولا مبتنی
حامد صفری
23 فروردین 1400

نظارت دوربین مداربسته کاملاً مدرن می‌تواند به ایمن‌تر نگه داشتن محل‌ها کمک کند

نظارت بر ساختمان‌های تجاری می‌تواند ایمنی عمومی را بهبود بخشد
حامد صفری
18 اسفند 1401
فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه