×

دوربین مداربسته بی سیم چیست؟

حامد صفری
21 فروردین 1402
دقیقه زمان برای مطالعه

آیا به یکی از سیستم‌های دوربین مداربسته بی سیم نیاز داریم؟

سیستم های امنیتی خانه چیزی بیش از یک راه ساده برای محافظت از خانه شما ارائه می‌دهند. سیستم های امنیتی مانند سیستم‌های دوربین مداربسته بی سیم به شما کمک می‌کنند خانواده‌تان را زیر نظر داشته باشید تا مطمئن شوید که آنها ایمن هستند، به نظارت بر اموال شخصی‌تان کمک می‌کنند و حتی تقریباً از هر کجا مراقب حیوان خانگی خود باشید.

همانطور که نیازهای امنیتی خانه تکامل یافته‌است، از دوربین های امنیتی نیز استفاده می‌شود؛ هم در عملکرد و هم سبک. دوربین های امنیتی اکنون بیش از یک دید یک طرفه و نظارت دائمی را ارائه می‌دهند. علاوه بر ویژگی‌های متعدد، بسیاری از دوربین‌های مدرن بی سیم نیز هستند که نصب آنها را آسان‌تر می‌کند.

در این مقاله، همه چیزهایی را که باید در مورد دوربین‌مداربسته بی‌ سیم، از جمله نحوه عملکرد آنها و نحوه تصمیم‌گیری در مورد مناسب بودن آن‌ها بدانید را پوشش می‌دهیم.

سیستم‌های دوربین مداربسته بی سیم چگونه کار می‌کنند؟

کلمه “بی سیم” در دوربین های بی سیم می‌تواند به دوربین‌های باتری دار یا دوربین‌هایی اشاره کند که باید به منبع برق وصل شوند. چیزی که آنها را بی سیم می ‌ند، قابلیت اتصال Wi-Fi آنها است. پس از روشن شدن، دوربین‌ها می‌توانند سیگنال های ویدیویی و صوتی را مستقیماً به دستگاه تلفن همراه یا فضای ذخیره سازی ابری شما ارسال کنند.

دوربین‌های بی‌سیمی که بر روی منبع باتری کار می‌کنند، گاهی اوقات به عنوان “wire-free” شناخته می‌شوند تا آنها را از دوربین‌هایی که باید به برق وصل شوند متمایز می‌کنند. باتری‌های آن‌ها معمولاً سه تا شش ماه عمر می‌کنند و برنامه تلفن همراه شما اغلب وقتی به شما هشدار می‌دهد که آنها کم می‌شوند.

برای صرفه جویی در مصرف باتری، اکثر دوربین های بدون سیم دارای سنسور حرکت هستند. آنها وقتی هر حرکتی را در ملک یا خانه شما تشخیص می‌دهند روشن می‌شوند و ضبط می‌کنند و تا زمانی که دوباره مورد نیاز باشند در حالت غیرفعال باقی می‌مانند.

دوربین‌های بی‌سیمی که به برق وصل هستند نیازی به فناوری حسگر حرکتی ندارند، به این معنی که جریان ویدیوی شما به طور مداوم قابل نظارت است.

مقایسه دوربین‌های مداربسته سیمی با سیستم‌های دوربین مداربسته بی سیم

دوربین‌های امنیتی سیمی برای ارسال اطلاعات ویدیویی از دوربین به روتر و از روتر به رایانه یا هاب به سیم‌های فیزیکی نیاز دارند. آنها اطلاعات را مستقیماً از طریق سیم ارسال می‌کنند و اتصال را ایمن و قوی می‌کنند.

مانند دوربین‌های بی‌سیم بدون باتری، دوربین‌های با سیم نیز باید به منبع تغذیه متصل شوند، اگرچه ممکن است از طریق همان سیم‌هایی که آنها را به هاب شما متصل می‌کند، تغذیه شوند.

دوربین‌های امنیتی سیمی اغلب می‌توانند گران‌تر از دوربین‌های بی‌سیم باشند، زیرا نصب آن‌ها پیچیده‌تر است. سیم‌های تغذیه اغلب باید از دیوارها کشیده شوند و بسته به موقعیت مکانی دوربین نسبت به فضای ذخیره‌سازی ویدئو، ممکن است نیاز باشد که برای مسافت بسیار طولانی اجرا شوند.

اغلب دوربین‌های امنیتی سیمی را در دارایی‌های بزرگ‌تر می‌بینید، جایی که آنها یک فید امن و بسته را فعال می‌کنند.

مقایسه‌ی دوربین‌های امنیتی سیمی با دوربین‌های امنیتی بی سیم

دوربین‌های امنیتی خانه سیمی برای دریافت برق و انتقال سیگنال‌ها به هاب مرکزی به اتصال سیمی سخت متکی هستند. سیستم‌های دوربین مداربسته خاگی بی سیم از یک شبکه امن برای اتصال دستگاه‌های شما استفاده می‌کنند.

از آنجایی که سیستم‌های دوربین مداربسته بی سیم می‌توانند به صورت بی سیم به گیرنده و ضبط کننده خود متصل شوند، تطبیق پذیری بیشتری دارند. و از آنجایی که برخی از آنها می‌توانند با باتری کار کنند، می‌توانید دوربین‌های بی سیم را در هر جایی از خانه خود قرار دهید. دوربین‌های بی‌سیم به شما این آزادی را می‌دهند که تا زمانی که گیرنده وای‌فای شما در دسترس باشد، هر منطقه‌ای را تماشا کنید.

با اتصال Wi-Fi، می‌توانید از طریق رایانه یا تلفن به فید زنده دوربین‌های بی‌سیم خود دسترسی داشته باشید که به شما قدرت تحرک و امنیت می‌دهد.

دوربین های بی سیم برای چه کسانی مفید خواهد بود؟

آیا می‌خواهید ببینید که آیا از دوربین مداربسته بی‌سیم برای شما مفید است یا خیر؟ ما اینجاییم تا کمک کنیم.

دوربین مداربسته بی سیم می‌توانند انتخاب مناسبی برای موارد زیر باشند:

  • اجاره نشینان
  • صاحبخانه‌ها
  • خانواده‌ها
  • صاحبان املاک کوچک
  • صاحبان خانه های هوشمند

مزایای دوربین مدار بسته بی سیم برای اجاره نشینان

وقتی مالک مکان خود نیستید، تنظیم امنیتی می‌تواند دشوارتر باشد. به احتمال زیاد مجاز به گذاشتن تجهیزات دائمی یا سخت قابل جدا کردن نیستید. نصب یک سیستم دوربین مداربسته بی سیم، سریع، آسان و انعطاف پذیر است.

مزایای دوربین مدار بسته بی سیم برای صاحبخانه

کمک کنید تا مطمئن شوید افرادی که در خانه شما می‌مانند، محافظت می‌شوند. اگر خانه خود را اجاره می‌دهید، داشتن یک سیستم امنیتی بی سیم می‌تواند امنیت مورد نیاز مستاجران شما را تامین کند. اگر اتفاقی افتاد، برای پاسخ به هر سؤالی به فیلم دسترسی دارید.

مزایای دوربین مدار بسته بی سیم برای خانواده‌ها

اطمینان حاصل کنید که کسانی در زندگی شما که ممکن است به تنهایی مشکل داشته باشند محافظت شوند. برای کسانی که اعضای خانواده مسن دارند، پخش جریانی زنده به شما امکان می‌دهد ببینید کجا هستند و آیا مشکل دارند، حتی اگر در اطراف نباشید. اگر آنها در موقعیتی هستند که نیاز به کمک دارند، می‌توانند با آنها صحبت کنند یا حتی به امدادگران اورژانس اطلاع دهند که به وضعیت آنها می‌تواند کمک کند.

سیستم‌های دوربین مداربسته بی سیم همچنین به شما این امکان را می‌دهند که از کودکان و حیوانات خانگی خود مراقبت کنید. چه آن‌ها در حیاط خلوت مشغول بازی و چه در اتاق‌هایشان در خواب باشند، یک دوربین بی‌سیم می‌تواند اضطراب شما را با دانستن اینکه امن هستند، تسکین دهد. هشدارهای تلفن شما به شما اطلاع می‌دهند که حرکت در ناحیه‌ای که ممکن است ناامن باشد شناسایی شود و به شما امکان می‌دهد وارد عمل شوید.

مزایای دوربین مدار بسته بی سیم برای صاحبان املاک کوچک

دوربین‌های امنیتی بی سیم به شما این امکان را می دهند که بدانید در اطراف خانه شما چه اتفاقی می‌افتد. با این حال، آنها به شبکه Wi-Fi شما متصل می‌شوند، بنابراین مهم است که در محدوده خود باقی بمانند. ویژگی‌های کوچک‌تر اطمینان از اینکه دوربین شما متصل باقی می‌ماند و سیگنال قوی‌تری دارد، آسان می‌سازد و بالاترین کیفیت نظارت را برای خانه شما حفظ می‌کند.

مزایای دوربین مداربسته بی سیم برای صاحبان خانه های هوشمند

دستگاه‌های خانه هوشمند به طور موثر با دوربین‌های امنیتی بی سیم کار می‌کنند. اگر می‌خواهید دوربین‌های خود را به الکسای آمازون یا گوگل هوم متصل کنید، دوربین‌های بی سیم این گزینه را در اختیار شما قرار می‌دهند.

توانایی‌های دستگاه‌های خانه هوشمند شما بسته به دوربین بی‌ سیمی که انتخاب می‌کنید متفاوت است، اما عملکرد آن‌ها ممکن است شامل نمایش یا پنهان کردن فیدهای دوربین، نمایش هرگونه فعالیت اخیر، فناوری تشخیص حسگر حرکت و حتی پاسخ سمعی به زنگ در از طریق دو طرفه داخلی باشد.

سوالات متداول درباره دوربین مداربسته بی سیم

چه بخواهید اولین دوربین امنیتی بی سیم خود را بخرید یا بخواهید سیستم امنیتی خانه خود را گسترش دهید، سوالات مهمی وجود دارد که باید به آنها پاسخ داده شود تا مطمئن شوید یک دوربین امنیتی بی سیم برای شما مناسب است.

آیا می‌توانم آن را به تنهایی نصب کنم؟

بسیار بهتر است که از متخصصان کمک بگیرید. آنها می‌توانند به شما کمک کنند بهترین مکان را برای قرار دادن دوربین‌های خود انتخاب کنید، تصمیم بگیرید کدام دوربین برای نیازهای شما بهترین است و حتی دوربین‌های امنیتیتان را برای شما نصب کنند. با این اوصاف اگر ترجیح می‌دهید خودتان آن‌ها را تنظیم کنید، دوربین‌های بی‌سیم برای نصب ساده ساخته شده‌اند.

آیا می‌توانم از راه دور به فیلم دسترسی داشته باشم؟

اکثر دوربین‌های بی‌سیم به شما امکان می‌دهند تا فید زنده را از گوشی هوشمند خود بررسی کنید. این برنامه‌ها به شما این امکان را می دهد که بین دوربین های فردی خود جابجا شوید تا مطمئن شوید همه چیز در دارایی شما محافظت می شود. برنامه آسان برای استفاده ما به شما امکان کنترل ایمنی عزیزانتان را می‌دهد. شما به سادگی می‌توانید برنامه خود را باز کنید و از طریق پخش زنده در هر جایی که به اینترنت متصل هستید ببینید چه اتفاقی می‌افتد.

آیا دوربین‌های بی سیم می‌توانند در برابر آب و هوا مقاومت کنند؟

بله. اکثر دوربین‌ها به گونه‌ای ساخته شده اند که در برابر تمام عناصر مقاومت کنند. دوربین‌های امنیتی بی‌سیم فضای باز، در برابر برف، باران و رطوبت مقاوم هستند و تا 40- درجه فارنهایت نیز کار می‌کنند.

آیا برنامه من در صورت تشخیص حرکت به من اطلاع می‌دهد؟

کاملا. با استفاده از فناوری حسگر حرکت، دوربین‌های بی‌سیم را می‌توان تنظیم کرد تا هر زمان که حرکتی در محدوده آنها تشخیص داده شد، شروع به ضبط کنند. همچنین می توانید انتخاب کنید که مطلع نشوید و نظارت بر امنیت را به کارشناسان بسپارید.

آیا برای کنترل سیستمم باید در خانه باشم؟

خیر. در تلفن همراه خود، می‌توانید یک فید زنده از دوربین‌های خود پخش کنید، ببینید چه کسی زنگ خانه شما را زده‌است و حتی با استفاده از صدای دو طرفه با هر بازدیدکننده ای صحبت کنید.

آیا دوربین‌های بی سیم می‌توانند در تاریکی ببینند؟

اکثر دوربین‌های بی‌سیم مجهز به دید در شب مادون قرمز هستند و تا 6 متر روشنایی می‌دهند و به شما امکان می‌دهند حتی در شب اتفاقی که در داخل و خارج از خانه‌تان می‌افتد را ببینید.

آیا دوربین های بی سیم امن هستند؟

این می‌تواند به این بستگی داشته باشد که دوربین‌های خود را از چه کسی خریداری می‌کنید و چگونه آنها به روتر شما متصل می‌شوند.

دوربین های امنیتی بی سیم به عنوان بخشی از سیستم کامل امنیت خانه شما

بسیاری از مردم از دوربین های بی سیم به عنوان بخشی از سیستم امنیتی خانه استفاده می‌کنند. دوربین‌ها و عملکرد آنها را می‌توان با حسگرهای در و پنجره، آشکارسازهای حرکتی و سایر دستگاه‌های امنیتی یا هوشمند خانگی ادغام کرد.

با چندین دستگاه که همگی زیر یک چتر قرار دارند، می توانید خانه و خانواده خود را حتی ایمن تر نگه دارید.

کلام آخر

نیازهای امنیتی خانه شما را می‌توان با یک یا دو دوربین امنیتی بی سیم برآورده کرد. درک اینکه چگونه آنها کار می‌کنند، چه زمانی از آنها به بهترین شکل استفاده می‌شود و چه کسانی می‌توانند بیشتر از آنها سود ببرند، راهی عالی برای شروع فهمیدن اینکه آیا آنها مطابق با نیازهای شما هستند یا خیر.

به حفظ امنیت عزیزان خود کمک کنید و مطمئن شوید که با سیستمی که برای شما کار می‌کند محافظت می‌شوند. و اگر هنوز مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، هیراپایش اینجاست تا به شما کمک کند.

 

منبع:
https://www.adt.com/resources/what-are-wireless-security-cameras

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

دوربین مداربسته و مشکلات رایج آن (قسمت دوم)

12 مشکل رایج دوربین مداربسته و رفع آنها(قسمت دوم)   دوربین مدار بسته‌ی من یک صفحه سیاه
حامد صفری
14 بهمن 1399

دسترسی از راه دور ایمن

دسترسی از راه دور ایمن
حامد صفری
29 اردیبهشت 1402

بهترین استراتژی امنیتی برای سایت‌های ساخت و ساز

بهترین روش‌های امنیتی سایت ساخت و
حامد صفری
19 فروردین 1402
فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه