×

فضای ذخیره‌سازی ویدیوی ابری هیبریدی

حامد صفری
06 اردیبهشت 1402
دقیقه زمان برای مطالعه

مزایا و محدودیت‌های ذخیره‌سازی ویدیوی ابری هیبریدی

سیستم‌های امنیتی ابری هیبریدی از ترکیب ذخیره‌سازی داخلی دوربین با راه‌حل ذخیره‌سازی ابری داده‌ها استفاده می‌کنند. این سیستم‌ها اغلب مزایای زیادی را نسبت به دوربین‌های امنیتی استاندارد پروتکل اینترنت (IP) یا سیستم‌های دوربین مداربسته IP ارائه می‌کنند و نسبت به دوربین‌های ابری خالص، انعطاف‌پذیری بیشتری را به کاربران می‌دهند، که نیاز به اتصال اینترنتی ثابتی دارند که پهنای باند زیادی از شبکه را مصرف می‌کند.

فضای ذخیره سازی ابری هیبریدی دربین مداربسته

سیستم امنیتی ابری هیبریدی چیست؟

از آنجایی که سیستم‌های ابری هیبریدی به طور چشمگیری مقدار پهنای باند مورد نیاز را کاهش می‌دهند، این سیستم برای استقرار در مقیاس بزرگ‌تر که نیاز به تعداد زیادی دوربین برای کار در یک شبکه دارد، بسیار مناسب است. این باعث می‌شود رویکرد ابری هیبریدی برای امنیت ویدیویی گزینه‌ای عالی برای فروشگاه‌های خرده‌فروشی، مدارس، شهرداری‌ها، تولیدکنندگان و سایر سازمان‌های آگاه به امنیت که نیاز به پوشش در مناطق باز بزرگ دارند، باشد.

سیستم‌های نظارت ابری هیبریدی چگونه کار می‌کنند؟

ذخیره‌سازی ویدیوی ابری هیبریدی که اخیراً وارد بازار شده‌است به مشکلات دهه‌های گذشته (مثلا محدودیت‌های ذخیره‌سازی، شکاف در پوشش، مقیاس‌پذیری محدود) با ذهنیت نرم‌افزاری نزدیک می‌شود.

  • سیستم دوربین مداربسته NVR و DVR در مقایسه نظارت ابری هیبریدی: با حذف وابستگی ضبط‌کننده‌های متمرکز (یعنی ضبط‌کننده‌های ویدیوی شبکه)، نصب و مقیاس‌بندی دوربین‌های ابری هیبریدی در مکان‌ها آسان‌تر است. با درایوهای حالت جامد که در هر دوربین تعبیه شده است، در صورت خرابی ضبط کننده محلی، هیچ نگرانی از دست دادن فیلم در کل ساختمان وجود ندارد. حفظ یک سیستم امنیتی ویدئویی ابری هیبریدی نیز بسیار ساده تر از سیستم دوربین NVR است. با به‌روزرسانی‌های میان‌افزار و نرم‌افزاری که به‌طور خودکار در کل ناوگان مستقر می‌شوند، نیاز به انجام ممیزی‌های به‌موقع و به‌روزرسانی‌های دستی را از بین ببرید.
  • فضای ذخیره‌سازی ابری در مقایسه فضای ذخیره‌سازی ویدیوی ابری هیبریدی: دوربین‌های ابری هیبریدی به‌جای مصرف مقدار زیادی پهنای باند با پخش مداوم فیلم در فضای ابری، فقط ابرداده‌ها و فیلم‌های فعال‌شده با فعالیت را آپلود می‌کنند. در نتیجه، راه‌حل‌های نظارت ابری هیبریدی برای موقعیت‌های با پهنای باند کم بهینه هستند، زیرا می‌توانند حتی از طریق یک شبکه LTE عملکرد قابل اعتمادی داشته باشند. با افزوده شدن قابلیت اطمینان ذخیره‌سازی محلی، دوربین‌های ابری هیبریدی در صورت قطع شدن شبکه بدون وقفه عمل می‌کنند و این باعث می‌شود که نسبت به دوربین‌های ابری قابل اعتمادتر باشند.

 

هیراپایش با عرضه‌ی انواع سیستم‌های دوربین مداربسته و دزدگیر گامی بلند جهت ارتقاء امنیت منازل، محل کار برداشته‌است. پیشنهاد ما خرید دوربین مداربسته بی سیم تحت شبکه است. با بررسی محصول و مطالعه‌ی توضیحات به پیوست مراجعه کنید.

ویژگی‌های اصلی سیستم‌های امنیتی ابری هیبریدی

برخی از ویژگی‌های اصلی امنیت ویدئویی ابری هیبریدی را کشف کنید و ببینید که چگونه آن‌ها بهترین‌ها را برای امنیت و ذخیره‌سازی به کسب‌وکارهای سطح سازمانی ارائه می‌کنند.

  • فضای ذخیره‌سازی ویدیوی ابری و محلی: راه‌حل‌های امنیتی سنتی که به اتصال ثابت اینترنت یا ضبط‌کننده‌های متمرکز (مانند NVR، DVR) برای همه دوربین‌ها بستگی دارند، همیشه در معرض خطر از دست دادن پوشش قرار دارند. با این حال، دوربین‌های ابری هیبریدی هر نقطه‌ای از خرابی را حذف می‌کنند، زیرا تمام فیلم‌ها را به صورت محلی روی دوربین و در فضای ابری ضبط و ذخیره می‌کنند. با این رویکرد توزیع‌شده برای ذخیره‌سازی فیلم، از ضبط مداوم و عدم وجود شکاف در فیلم‌های نظارتی اطمینان حاصل کنید.
  • پهنای باند مناسب: برخلاف سیستم‌های ابری که به‌طور مداوم مقادیر زیادی از داده‌های ویدیویی را در فضای ابری آپلود می‌کنند، راه‌حل‌های ابری هیبریدی از حفظ فیلم به صورت محلی و در عین حال استفاده از حداقل داده‌های شبکه برای آپلود متادیتا و تصاویر کوچک در ابر بهره می‌برند. نظارت ابری هیبریدی برای استفاده در مناطق دوردست بهینه است، زیرا به پهنای باند بسیار کمتری نسبت به سیستم‌های دوربین مداربسته ابری نیاز دارد.
    مقیاس پذیری زیاد: در مقایسه با یک راه حل سنتی مانند NVR/DVR که اغلب ظرفیت محدودی برای دوربین‌هایی که می تواند پشتیبانی کند دارد، نظارت ابری ترکیبی با نیازهای کسب و کار شما مقیاس پذیر می‌شود. از آنجایی که نیازی به یک دستگاه ضبط متمرکز برای پشتیبانی از ضبط در محل نیست، دوربین‌های ابری هیبریدی را می‌توان بدون نگرانی از زیرساخت‌های اضافه نصب کرد.
  • نصب آسان: بسیاری از فروشندگان تجهیزات امنیتی، سیستم‌های دوربین مداربسته ابری هیبریدی را ارائه می‌کنند که برای شروع فقط به اتصال PoE (برق اترنت) نیاز دارند. این امر باعث می‌شود این راه‌حل‌های نظارتی منحصرا پیاده‌سازی شوند و برای کسب‌وکارهایی که نیاز به ارتقای امنیت ویدیویی خود بدون نیاز به سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های اضافی دارند، مناسب باشند.
  • مقرون به صرفه: بسیاری از فروشندگان تجهیزات امنیتی که راه حل‌های ابری هیبریدی را ارائه می‌دهند، تقسیم هزینه‌های ساده‌ای را ارائه می‌دهند که پیش بینی هزینه‌های تکراری را آسان می‌کند. به‌جای هزینه‌های غیرقابل پیش‌بینی مرتبط با نصب، نگهداری و ذخیره‌سازی (یعنی به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل، نگهداری سرورهای ذخیره‌سازی، هزینه‌های پیکربندی فنی)، هزینه کل مالکیت را در طول زمان با فروشندگانی که موارد خط کامل و هزینه‌های مرتبط را افشا می‌کنند، ساده‌سازی می‌کند.

مزایای سیستم امنیتی ابری هیبریدی

  • مقیاس پذیر: بدون نیاز به ضبط کننده‌های متمرکز مانند NVR و DVR، سیستم‌های ابری هیبریدی بسیار مقیاس پذیر هستند بدون اینکه نیازی به نیازهای دیگر زیرساخت‌ها و وابستگی‌های سیستم داشته باشند.
  • ایمن و قابل اعتماد: راه‌حل‌های نظارت ابری هیبریدی با ذخیره‌سازی داخلی، قابلیت اطمینان بیشتری را برای حفظ ویدیو ارائه می‌کنند و همچنین بدون ضبط‌کننده‌ها و رایانه‌های باز و غیر متمرکز برای دسترسی مستقیم به سیستم، ایمن‌تر هستند.
  • دسترسی از راه دور: دوربین‌های ابری هیبریدی، مشابه راه‌حل‌های مبتنی بر ابر، امکان دسترسی به فیلم‌ها را تقریباً از هر نقطه‌ای با اتصال به اینترنت ارائه می‌دهند.
  • پهنای باند مناسب: دوربین‌های ابری هیبریدی تمام فیلم‌ها را روی دوربین ذخیره می‌کنند و فقط در صورت نیاز یا زمانی که کاربران فیلم را پخش می‌کنند، داده‌ها را ارسال می‌کنند. نتیجه پهنای باند کمتری در کل سیستم است که عملکرد بهتری را برای سایر دستگاه‌های شبکه تضمین می‌کند و هزینه‌های افزایش نمی‌یابد.
  • تعمیر و نگهداری کم: بسیاری از فروشندگان تجهیزات امنیتی که راه‌حل‌های نظارت ابری ترکیبی را ارائه می‌کنند، به‌روزرسانی‌های سفت‌افزاری و نرم‌افزاری دارند که به‌طور خودکار مستقر می‌شوند، به این معنی که زمان و تلاش کمتری برای تیم‌های فناوری اطلاعات، مدیران تأسیسات و صاحبان مشاغل مورد نیاز است.
  • نصب‌های انعطاف‌پذیر: فقط با اتصال PoE، دوربین‌های ابری هیبریدی را می‌توان تقریباً در هر مکانی با اتصال اینترنت نصب کرد.
    حفظ ویدئو قابل تنظیم: برخی مقررات حکم می‌کند که افرادی که دوربین‌های امنیتی در اختیار دارند باید اطمینان حاصل کنند که به مدت ۹۰ روز یا بیشتر به فیلم‌ها دسترسی دارند. بسیاری از دوربین‌های ابری هیبریدی دارای گزینه‌های مختلفی برای ذخیره‌سازی داخلی هستند و اطمینان حاصل می‌کنند که این کسب‌وکارها فضای ذخیره‌سازی مناسبی برای رفع نیازهای خود دارند.

نکاتی درباره فضای ذخیره‌سازی ویدیوی ابری هیبریدی

با در نظر گرفتن همه موارد، ارزش آن را دارد که بررسی کنیم که یک سیستم امنیت ویدئوی ابری هیبریدی چه چیزی می‌تواند برای مشاغل در سطح سازمانی فراهم کند. این رویکرد جدید برای ذخیره فیلم‌های ویدئویی، به‌ویژه برای امنیت ویدئوی سازمانی، کار حرفه‌ای‌های فناوری اطلاعات، امنیت و پیشگیری از ضرر را آسان می‌کند تا بدون نگرانی در مورد محدودیت‌های ذخیره‌سازی یا شکاف‌های پوشش، به نظارت برسند.

با نصب دوربین مداربسته در محل کار و یا محل زندگی خود، جلوی ورود متجاوزان را بگیرید و آنها را شناسایی کنید. هیراپایش ارائه دهنده‌ی انواع دوربین مداربسته، اعم از دوربین مداربسته IP ، دوربین مداربسته بی سیم و معمولی است.

 

منبع:
https://info.verkada.com/video-storage/hybrid-cloud-video-storage/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

دوربین مداربسته IP و بررسی این سیستم

نصب سیستم‌های دوربین مداربسته IP: راهنمای مختصر سیستم با عملکرد بالا ویژگی غیرمادی
حامد صفری
18 اسفند 1399

با این نکات از ملک تجاری خود محافظت کنید

بررسی مواردی برای محافظت از املاک
حامد صفری
12 فروردین 1402

بررسی انواع سیستم‌های امنیت تجاری

انواع سیستم‌های امنیت تجاری یک سیستم امنیت تجاری که صاحب کسب و کار با خیال راحت فراهم
حامد صفری
14 اردیبهشت 1400
فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه