×

جلوگیری از سرقت و بهبود کارایی با نصب دوربین مداربسته

حامد صفری
26 اردیبهشت 1402
دقیقه زمان برای مطالعه

نحوه استفاده فروشگاه‌ها و مراکز خرید از نظارت تصویری با نصب دوربین مداربسته

برای مراکز خرید و فروشگاه‌های خرده‌فروشی، پیشگیری از ضرر نقش کلیدی در حفظ مؤثر حاشیه سود دارد. در نتیجه، پیاده‌سازی یک سیستم نظارت و نصب دوربین مداربسته خرده‌فروشی با دسترسی از راه دور می‌تواند راهی قدرتمند برای جلوگیری از سرقت و گرفتن حوادث دزدی از مغازه در زمان واقعی باشد.

خارج از مدیریت موجودی، سیستم‌های امنیتی خرده‌فروشی نیز می‌توانند بهره‌وری کارکنان را افزایش داده و تجربه خرید مشتری را بهینه کنند. در این راهنما، اطلاعات، مزایا، موارد استفاده و کاربردهای واقعی نظارت تصویری برای امنیت خرده فروشی را بررسی خواهیم کرد.

چرا فروشگاه های خرده فروشی به امنیت ویدئویی و نصب دوربین مداربسته نیاز دارند؟

  • مدیریت از راه دور مکان‌های خرده‌فروشی: سیستم‌های دوربین امنیتی خرده‌فروشی با دسترسی از راه دور به مدیران و صاحبان فروشگاه‌ها اجازه می‌دهند فیدهای ویدیویی را از هر کجا مشاهده کنند. این کلید جلوگیری از دزدی و خرابکاری است که ممکن است زمانی رخ دهد که فقط مأموران پیشگیری از ضرر به دنبال آن نباشند. نظارت خارج از سایت از رایانه یا دستگاه تلفن همراه، یک عملکرد کلیدی برای برخی از نرم افزارهای مدیریت ویدیویی است.
  • کاهش سرقت خرده فروشی: از پیشگیری از دزدی مغازه تا موارد سرقت هویت، کنترل و مدیریت موجودی حول محور تلاش‌های امنیتی پیشگیری از ضرر در فروشگاه می‌چرخد. در حالی که مدیریت سرقت داخلی یک جنبه حیاتی از مدیریت خرده فروشی است، پیشگیری از سرقت اغلب یک موضوع خارجی است. همانطور که فیلم‌های سیستم امنیتی خرده‌فروشی سرقت داخلی را آشکار می‌کنند، فیلم نیز جزئیات مهم بصری و لجستیکی را در موارد سرقت خارجی در اختیار مدیریت خرده‌فروشی و اجرای قانون قرار می‌دهد.
  • مدیریت موجودی خرده‌فروشی: مسائل مربوط به پیشگیری از سرقت خرده‌فروشی را کنار بگذاریم، نصب دوربین مداربسته و سیستم‌های امنیتی خرده‌فروشی روشی را که مدیران فروشگاه‌ها به کنترل موجودی خود نزدیک می‌شوند بهبود می‌بخشد. برای مثال، نظارت مدیران تجاری را با ابزارهای لازم برای ردیابی ترافیک و فعالیت خرده‌فروشی با ویژگی و قابلیت اطمینان بی‌سابقه مجهز می‌کند. فراتر از ردیابی ساده ترافیک خرده فروشی، مدیران فروشگاه می‌توانند انتقال یا فروش موجودی را به صورت گذشته نگر و در چندین مکان بررسی کنند.
  • بهینه سازی بهره وری کارکنان: بهره وری کارکنان جزء کلیدی موفقیت طولانی مدت در فضای خرده فروشی است. مدیران فروشگاه اغلب از سیستم‌های امنیتی خرده‌فروشی برای نظارت بر کارمندان و بهینه‌سازی پیشگیرانه رفتار در سراسر فروشگاه استفاده می‌کنند. با فیلم دوربین های امنیتی خرده فروشی، مدیران فروشگاه ابتدا اقدامات ناامن یا ناکارآمد فروشگاه را شناسایی و سپس اصلاح می‌کنند. علاوه بر این، مدیریت خرده‌فروشی می‌تواند کارکنان کم‌عملکرد را شناسایی کند و پیشرفت عملکرد را به شیوه‌ای عینی دنبال کند.
  • جلوگیری از سرقت کارکنان: راه دیگری که سیستم‌های امنیتی فروشگاه‌های خرده‌فروشی امنیت فروشگاه را افزایش می‌دهند، امکان نظارت بر سرقت داخلی توسط مدیریت است. از آنجایی که سرقت در محل کار، اعتماد مدیریت خرده فروشی را به هر کارمند فروشگاهی تهدید می‌کند، موارد سرقت کارکنان باید به سرعت و با اثبات قطعی حل شود. فیلم‌های دوربین‌های امنیتی خرده‌فروشی این مدرک را به مدیران فروشگاه‌ها ارائه می‌دهد، به گونه‌ای که حتی نگهبانان خرده‌فروشی نیز نمی‌توانند آن را انجام دهند و تضمین می‌کند که کارکنانی که پول یا اقلامی از کارفرمایان را سرقت می‌کنند به سرعت و بدون مشکل دستگیر می‌شوند.
  • بهترین روش‌ها را برای ارائه خدمات به مشتریان شناسایی کنید: در حالی که بهینه‌سازی رفتار کارکنان بهترین روش خرده‌فروشی جهانی است، مدیران فروشگاه‌ها از سیستم‌های امنیتی فروشگاه‌های خرده‌فروشی استفاده می‌کنند تا سایر حوزه‌های تجربه مشتری خرده‌فروشی را برای بهبود علامت‌گذاری کنند. بر خلاف بهترین شیوه‌های خرده فروشی عمومی، بهترین شیوه‌های شناسایی شده از سیستم های امنیتی خرده فروشی برای آن فروشگاه و عملیات آن شخصی سازی شده‌است. بنابراین مدیران فروشگاه فقط بر روی حوزه‌های در حال حاضر غیراستاندارد تجربه مشتری فروشگاه خود تمرکز می‌کنند.
  • ارائه یک تجربه خرید سفارشی: با این حال، استفاده از نظارت پس از ایجاد تغییرات تدریجی برای بهبود تجربه مشتری متوقف نمی‌شود. پس از ایجاد تغییرات، سیستم‌های امنیتی خرده‌فروشی برای تأیید بهبود تجربه مشتری استفاده می‌شوند. اگر پیشرفت‌ها مشهود نباشد، نظارت برای تکرار تغییرات آتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزایای امنیت ویدئویی در فروشگاه‌های خرده فروشی

  • فیلم واقعی را در آموزش کارمندان بگنجانید: مدیران فروشگاه با به اشتراک گذاشتن فیلم رفتار کارکنان در فروشگاه در طول آموزش و حضور در فروشگاه، می‌توانند کارمندان جدید را مؤثر کنند و استخدام‌های جدیدی را برای موفقیت تنظیم کنند. به ویژه در فضایی که در آن عملیات خرده‌فروشی از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت است و حتی گاهی اوقات از فروشگاهی به فروشگاه دیگر، دسترسی به تعاملات واقعی با مشتری اغلب گامی اضافی است که استخدام‌های جدید را بسیار بیشتر به سمت موفقیت سوق می‌دهد.
  • نظارت از راه دور خارج از ساعات کاری فروشگاه: اطمینان از پوشش کامل و 24 ساعته فروشگاه‌های خرده‌فروشی، تضمین می‌کند که فیلم بدون توجه به زمان روز ضبط می‌شود. علاوه بر ثبت تمام فعالیت‌ها و حوادث، فیلم‌های ضبط‌شده حتی می‌توانند با ارائه هشدارها یا تجزیه و تحلیل به پرسنل امنیتی برای ثبت فعالیت‌های غیرمجاز در خارج از ساعات کاری، فعالیت‌های آینده را کاهش داده یا از آن جلوگیری کنند.
  • دزدی در محل کار را به طور دقیق و آسان مشخص کنید: چه یک حادثه دزدی از مغازه یا یک حادثه سرقت کارمند وجود داشته باشد، نصب دوربین مداربسته و یک سیستم امنیتی خرده فروشی به تیم، دید در سراسر فروشگاه می‌دهد. تیم‌های امنیتی خرده‌فروشی، حوادث سرقت را با فیلم‌های ویدئویی حل می‌کنند، که اغلب دزد یا سارقان را هنگام ارتکاب جرم مورد نظر نشان می‌دهد.

موارد ضروری برای سیستم های امنیتی فروشگاه‌های خرده فروشی

  • دسترسی و نظارت از راه دور: توانایی نظارت بر مکان‌های فروشگاه و موجودی کالا از هر نقطه، یک نیاز حیاتی برای جلوگیری از ضرر است. تعدادی از حوادث ممکن است زمانی رخ دهد که مقامات خارج از محل هستند یا زمانی که مراکز خرید و مکان‌های خرده‌فروشی بسته هستند، از جمله سرقت، خرابکاری و ورود غیر قانونی. حتی اگر کارکنان امنیتی برای گشت زنی در منطقه حضور داشته باشند، دسترسی از راه دور برای نظارت بر فیدهای ویدیویی زنده، دید بالاتری را برای جلوگیری از حوادث در مناطقی که در حال حاضر امنیت وجود ندارد، فراهم می‌کند. دسترسی از راه دور برای مشاهده و اشتراک گذاری فیدهای ویدئویی به مجریان قانون در زمان واقعی نیز راهی برای حل سریع حوادث به محض وقوع است.
  • ضبط 24/7 (بدون زمان توقف): سیستم‌های دوربین امنیتی که فعالیت‌های 24 ساعته را ضبط نمی‌کنند، خطر از دست دادن حوادث مهم مانند دزدی از مغازه و حتی سرقت سازمان‌یافته خرده‌فروشی را دارند. فراتر از صرفاً مسئله خرابی، انتخاب یک سیستم امنیتی نیز ضروری است که مدیران سیستم را در صورت وقوع خرابی مطلع کند. در غیر این صورت، دوربین‌ها می‌توانند خراب شوند و آفلاین بمانند و دقیقاً حوادثی را که برای گرفتن آن نصب شده‌اند از دست بدهند.
  • دید در شب: سیستم‌های امنیتی خرده‌فروشی باید پارکینگ‌ها و سایر مناطق اطراف را به منظور اطمینان از امنیت فروشگاه کنترل کنند. از آنجایی که دوربین های امنیتی بدون دید در شب قابل استفاده نیستند، باید قابلیت دید در شب را داشته باشند.
  • مقیاس پذیری: کسب و کارهای کوچک در فضای خرده فروشی باید برای مقیاس بندی برنامه ریزی کنند، که شامل انتخاب یک دوربین مداربسته است که به راحتی در مکان‌های جدید استقرار می‌یابد. فروشگاه‌های خرده‌فروشی با مکان‌های متعدد باید به منظور بهینه‌سازی تلاش‌های نظارتی خرده‌فروشی، مقیاس استفاده را در مکان‌ها افزایش دهند.

تاثیر امنیت ویدیویی در مکان‌های خرده فروشی

صاحب خرده فروشی

  • می‌تواند نام تجاری را به عنوان کسب و کار کوچک یا زنجیره خرده فروشی ایمن و مطمئن حفظ کند.
  • می‌تواند عملکرد فروشگاه خرده فروشی و مدیر فروشگاه را از راه دور و عینی مدیریت و نظارت کند.

مدیران فروشگاه‌های خرده فروشی

  • می‌توانند تلاش‌های پیشگیری از ضرر را بهینه کند و حوادث سرقت را سریعتر حل کند.
  • می‌توانند از فیلم‌های سیستم امنیتی کارکنان در فروشگاه برای آموزش استفاده کنید.

مشتریان خرده فروشی

  • می‌توانند با اطمینان و ایمنی به فروشگاه خرده فروشی بروند.
  • می‌توانند با استفاده از فیلم دوربین امنیتی، دعاوی مربوط به مسئولیت ثبت شده را حل و فصل کنند.

نکات نهایی: نظارت در تنظیمات خرده فروشی

در نهایت، همه تیم‌های مدیریت خرده‌فروشی می‌توانند توافق کنند که امنیت خرده‌فروشی یک تلاش حیاتی برای جلوگیری از سرقت است. معرفی و نصب دوربین مداربسته مناسب برای خرده‌فروشی، دید مدیران فروشگاه و دیگر رهبران را در عملیات فروشگاه گسترش می‌دهد، در حالی که آنها را به گزارش‌های عینی از حوادث داخل فروشگاه مجهز می‌کند. در محیطی که رقابت بین خرده‌فروشان هرگز سخت‌تر نبوده است، شرکت‌های خرده‌فروشی باید تمام تلاش خود را برای بهینه‌سازی تجربه مشتری انجام دهند. برای بسیاری، این مبارزه حول محور امنیت ویدئویی بوده است.

 

منبع:
https://info.verkada.com/industry-solutions/surveillance-for-retail/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

نمایشگاه Intersec 2019

شمارش معکوس برای برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه جهانی تجهیزات امنیتی، ایمنی و آتش نشانی
حامد صفری
28 اسفند 1397

دوربین مداربسته دید در شب HD و دیجیتال

دوربین مداربسته دید در شب HD و دیجیتالدوربین مداربسته دید در شب HD و دیجیتالدوربین
حامد صفری
28 اسفند 1397

ساختمان‌های هوشمند و نسلی نو از تکنولوژی

گرایش به ساختارهای هوشمند که می‌تواند شهرهای ما را متحول کند ساختمان‌های هوشمند یکی
حامد صفری
30 بهمن 1399
فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه