×

امنیت محل کار با استفاده از سیستم‌های دوربین مداربسته

حامد صفری
26 اسفند 1399
دقیقه زمان برای مطالعه

چگونگی بهبود بخشیدن به امنیت محل کار

امنیت محل کار چیست؟

امنیت محل کار، سطح امنیتی است که شرکت برای کارمندان، تجهیزات، کالاها، ساختمانها یا سایتهای خود فراهم می‌کند. داشتن امنیت محل کار فرآیند اطمینان از محافظت از کارمندان در برابر بیماری یا جراحت و محل کار(دفاتر، کارخانه‌ها یا انبارها و غیره) در برابر امنیت و محافظت در برابر سرقت است.
بسیار مهم است که این امر را جدی بگیرید، زیرا نداشتن سیستم مناسب می‌تواند تأثیراتی جدی برای بقیه جوانب مشاغل شما ایجاد کند. به عنوان مثال، از دست دادن سهام، تجهیزات و مواد ناشی از سرقت می‌تواند بر سود، تحویل محصول و رضایت مشتری شما تأثیر بگذارد. علاوه بر این، دنباله‌ای از صدمات وارده به پرسنل می‌تواند کارکنان را دچاراحساس ناامنی، آسیب پذیری و جستجو برای شغل جدید کند.
در سال گذشته، اداره ایمنی و بهداشت گزارش كرد كه 38.3 میلیون روز كاری به دلیل بیماری یا جراحات ناشی از كار با هزینه تخمینی 16.2 میلیارد پوند از بین رفته است.

چه سیستم‌هایی می توانند امنیت محل کار را بهبود بخشند؟

یک تجارت، مسئول در مورد محل کار خود و تأمین سطح ایمنی کارمندان خود در هنگام کار است.
روش‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید این امر را در محل کار و بصورت کلی در کار خود بهبود بخشید. این نه تنها باعث افزایش ایمنی محل کار شما می‌شود بلکه باعث بهبود کارایی کلی کسب و کار، روحیه و رضایت کارمندان و همچنین اعتماد شرکت می‌شود.
برای کشف سیستم‌های کلیدی که می‌توانید برای محافظت از سازمان خود و بهبود امنیت محل کار پیاده سازی کنید، ادامه مطلب را بخوانید.

سیستم‌های دوربین مداربست

نصب سیستم دوربین مداربسته در محل کار دارای مزایای زیادی است. نه تنها مزاحمان و متجاوزین به دوربین‌های مداربسته videHD را گرفتار می‌کند، بلکه می‌تواند به شناسایی مجرمان، فهمیدن رفتارهای مشکوک و شناسایی نقاط ضعف در سیستم‌های امنیتی فعلی شما کمک کند.

دوربین مداربسته,دوربین مداربسته هیراپایش,

همچنین یک سیستم دوربین مداربسته به شما کمک می‌کند تا مجرمان از ورود به محل زندگی شما اجتناب کنند. این امر به عنوان یک عامل بازدارنده بسیار بزرگ عمل می‌کند زیرا احتمال گرفتار شدن و ورود به محاکمه در برابر عدالت را افزایش می‌دهد. بنابراین سیستم‌های دوربین مداربسته راهی آسان و مؤثربرای بهبود امنیت محل کار شما و احساس امنیت بیشتر کارکنان شما هستند.
جدا از جلوگیری از ورود به سیستم، دوربین‌های مداربسته همچنین می‌توانند برای شناسایی خطرات در شیوه‌های فعلی تجارت یا رفتار کارکنان استفاده شوند‌، به خصوص اگر کارمندان از ماشین آلات یا ابزارهایی استفاده می‌کنند. اگر حادثه‌ای رخ داده‌است می‌توان از فیلم دوربین مداربسته به عنوان شواهد استفاده کرد و این باعث افزایش احساس ایمنی در نیروی کار شما می‌شود.

 

سیستم‌های هشدار

نصب یک سیستم هشدار با کیفیت بالا در محل کار شما راهی آسان برای بهبود ایمنی فعلی محل کار شما است. در مرحله اول، این امر به عنوان یک عامل بازدارنده در برابر نفوذها و متجاوزان عمل خواهد کرد، بنابراین احتمال هدف قرار گرفتن کسب و کار شما کاهش می‌یابد، که در نتیجه احساس امنیت کلی کارکنان شما بهبود پیدا می‌کند. در مرحله دوم، این امر به جلوگیری از متجاوزان در مسیرهای خود و عقب نشینی از صحنه کمک خواهد کرد.
همچنین گزینه‌ای برای بروزرسانی سیستم هشدار شما وجود دارد که باید مورد نظارت قرار گیرد. این گزینه‌ها به یک ارتقا دهنده‌ی امینبت مسئولیت نظارت به سیستم شما برای عوامل محرک می‌دهد. هنگامی که یک
مورد اتفاق می‌افتد، آنها از طرف شما پاسخ فوری می‌دهند. این یک زمان پاسخگویی کارآمد و موثر از خدمات اضطراری و در نتیجه افزایش ایمنی محل کار شما فراهم می‌کند.
BusinessWatch بسته نظارت 5 * را برای مشاغل در تمام بخشها ارائه می‌دهد.

سیستم‌های کنترل دسترسی
نگهداری کنترل دسترسی

 

دوربین مداربسته,دوربین مداربسته هیراپایش,

سیستم‌های کنترل دسترسی الکترونیکی بسیار پیچیده تر از کارت‌های کشویی ساده برای ورود هستند. سطوح مختلف دسترسی پرسنل به یک یا چند سایت را کنترل کنید و به شما امکان کنترل گسترده‌ای بر روی افرادی که می‌توانند وارد محل کار شوند را می‌دهد.
این امر به ویژه برای مناطق با خطر سرقت بسیار مفید است. با کنترل تعداد افرادی که وارد می‌شوند، احتمال سرقت را نیز کاهش می‌دهید و امنیت کلی محل کار خود را افزایش می‌دهید.

 

دروازه‌ها و موانع

افزودن دروازه و موانع به محل کار شما راهی عالی برای بهبود فوری امنیت کلی محل کار است. این نه تنها باعث ایجاد یک لایه اضافی از محافظت از متجاوزان می‌شود، بلکه به این معنی است که شما می‌توانید افرادی را که وارد محل می‌شوند کنترل کنید و به شما امکان می‌دهد در یک زمان معین افراد بیشتری را در سایت کنترل کنید.
دروازه ها و موانع خودکار گزینه ایمن‌تری هستند زیرا می‌توانند به طور خودکار قفل و باز شوند، بنابراین به شما آرامش خاطر می‌بخشد که تمام دروازه‌ها و موانع در زمانی که باید قفل شده‌اند.

 

استخدام گارد امنیتی
سرویس‌های محافظ سیار امنیت تجاری

معرفی امنیت فیزیکی در قالب مأموران امنیتی به محل کار شما نه تنها امنیت کلی را بهبود می‌بخشد بلکه احساس امنیت در محیط کار را نیز بهبود ارتقاء می‌دهد.

دوربین مداربسته,دوربین مداربسته هیراپایش,

کارمندان احساس امنیت و اطمینان می‌کنند که از آنها محافظت می‌شود و همچنین از این نکته آگاهی دارند که اگر حادثه ای رخ دهد، یک مأمور امنیتی می‌تواند در دسترس باشد.
استراتژی محافظ امنیتی شما می‌تواند کاملاً سفارشی باشد. می‌توانید محافظ امنیتی در ساعات کار یا خارج از ساعت کاری داشته باشید و از آنها برای انجام بازرسی از املاک خالی، گشت‌های سیار و همچنین جواب دادن به پاسخ هشدار استفاده کنید.

چه فرآیندهایی می‌تواند امنیت محل کار را بهبود بخشد؟

علاوه بر سیستم‌هایی که می توانند امنیت محل کار را بهبود ببخشند، بسیاری از فرایندها نیز می‌توانند این کار را انجام دهند. امنیت خود را ازسطوح بالا بهبود بخشید و آن را به همه کارمندان خود منتقل کنید. به خواندن ادامه دهید تا بهترین فرآیندهای بهبود امنیت محل کار خود را کشف کنید.

تعیین مسئولیت‌های کارمندان

تعیین مسئولیت‌های مکتوب کارمندان برای هر کارمند راهی ساده برای اطمینان از اینکه هر فرد می داند در قبال کدام اقدامات امنیتی مسئول است. این امر باعث می‌شود که اقدامات اصلی از دست نرود یا فراموش نشود یا اینکه مسئولیت و سرزنش را متوجه شخص دیگری کند.

آموزش منظم کارمندان

اطمینان از به روز بودن کارمندان در زمینه جدیدترین آموزشها، از نظر امنیت محل کار و ایمنی کارکنان فوق العاده مهم است. آموزش با سطح بالا و آخرین استانداردها، اطمینان حاصل خواهد کرد که همه کارمندان می‌دانند چگونه روش‌های لازم را به طور مناسب انجام دهند و در نتیجه سانحه و حوادث کمتری ایجاد می‌شود.

یک برنامه اضطراری تدوین کنید

یک فرایند مهم در هنگام بهبود امنیت محل کار شما، تهیه یک برنامه اضطراری است. برنامه اضطراری فرآیندی برای برنامه ریزی و آمادگی برای یک فاجعه است. این تضمین می‌کند که در صورت بروز یک وضعیت اضطراری یا فاجعه، تجارت زنده خواهد ماند و بهبود خواهد یافت، بنابراین درهنگام راه اندازی امنیت محل کار برای مدت طولانی‌تری ارتقاء می‌یابد.
موارد موجود در یک طرح اضطراری عبارتند از: ایجاد یک برنامه تخلیه، نگهداری لیستی از اطلاعات تماس اضطراری، محافظت از سوابق مهم تجاری و پشتیبان گیری از داده ها و نرم‌افزارهای مهم.

روشهای کنترل دقیق دسترسی

ایجاد روشهای دقیق کنترل دسترسی در یک فرآیند حیاتی در بهبود امنیت محل کار. لغزش در اقدامات آسان است، به ویژه هنگامی که اعضای تیم نزدیک هستند و یکدیگر را به خوبی می‌شناسند.
با این حال، مهم است که اجازه ندهید رویه‌ها بلغزانند و برای کارمندان خود اهمیت کنترل دسترسی ایمن را تکرار کنند. به عنوان مثال، اگر کسی کارت کلیدی نداشته باشد، حتی اگر توسط این حرفه شناخته شده باشد، بدون تأیید ارشد اجازه ورود به ساختمان را ندارد.
بازرسی منظم املاک
فراموش نکنید که امنیت محل کار به سلامتی و ایمنی نیز گسترش می‌یابد. انجام بررسی‌های منظم و بازرسی از املاک، سایت‌ها و ساختمان‌ها برای اطمینان از اینکه مکان سازه و محل کار به طور کلی امن است مهم است.

 

تعمیر و نگهداری منظم سیستم‌های امنیتی

سطح امنیت محل کار شما تا حد زیادی به عملکرد سیستم‌های امنیتی شما متکی است. بنابراین بسیار مهم است که کار آنها مداوم بوده و به طور منظم بررسی‌های تعمیر و نگهداری را انجام دهند تا از بروز هرگونه خطای سیستمی، خرابی جلوگیری کنند و در نتیجه امنیت به خطر نیفتد.
مراحل بعدی
BusinessWatch یک ارائه دهنده امنیتی مورد تأیید NSI Gold با بیش از 20 سال تجربه در صنعت است. ما نصب، نظارت و نگهداری کامل از انواع مختلف سیستم‌های امنیتی را ارائه می‌دهیم و یک تیم طراحی داخلی برای ایجاد سیستم‌های سفارشی متناسب با شما و نیازهای شغلی شما داریم.

 

منبع:

https://www.businesswatchgroup.co.uk/how-to-improve-workplace-security/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

اشتباهات رایج در استقرار دوربین‌های مداربسته

چگونه از ۸ اشتباه رایج در استقرار دوربین مداربسته جلوگیری کنیم دوربین‌های مداربسته
حامد صفری
02 اردیبهشت 1400

دسترسی از راه دور ایمن

دسترسی از راه دور ایمن
حامد صفری
29 اردیبهشت 1402

مقایسه دوربین مداربسته بولت و دام

مروری بر مزایا، معایب و تفاوت‌های سیستم‌های دوربین مداربسته بولت و
حامد صفری
03 اردیبهشت 1402
فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه