×

آیا واقعا دزدگیر‌ها جلوی سارقان را می‌گیرد؟

حامد صفری
24 اسفند 1401
دقیقه زمان برای مطالعه

عملکرد دزدگیر


دزدی یک مشکل رایج است و تأثیرات مالی و عاطفی ویرانگری را بر افرادی که هدف قرار می‌گیرند بر جای می‌گذارد. درصد بالایی از خانواده‌ها دزدگیر نصب کرده‌اند، اما آیا این سیستم واقعاً از سارقان جلوگیری می‌کنند؟ آیا آنها مانع از تبدیل شدن خانه شما به هدف سرقت می‌شوند؟ در این مقاله پاسخ‌ها را بررسی می‌کنیم.

آیا دزدگیر از خانه شما محافظت می‌کند؟

دزدگیر با اطلاع دادن به خانواده، رهگذران و همسایه‌ها مبنی بر اینکه خانه شما دچار نفوذ شده است، برای محافظت از خانه شما عمل می‌کند. ترکیبی از ردیاب‌های حرکت و حسگرها در اطراف خانه و در ورودی‌های کلیدی قرار می‌گیرند تا زمانی که سیستم هشدار تنظیم می‌شود، با هر حرکت یا نفوذی فعال می‌شوند و جعبه زنگ را فعال می‌کنند و صدای آژیر مانند بلندی به صدا در می‌آید. بسته به نوع سیستم هشدار نصب شده، این می‌تواند پس از آن یک اعلان به صاحب خانه یا شرکت امنیتی اختصاصی آنها ارسال کند که نشان می‌دهد یک سرقت رخ داده‌است.

بنابراین دزدگیرها می‌توانند به محافظت از خانه شما کمک کنند و ایمنی آنها را به میزان قابل توجهی افزایش دهند، زیرا به سرعت به شما اطلاع می‌دهند که ممکن است سرقتی در حال وقوع باشد. با این حال آیا دزدگیر در وهله اول یک سارق را از هدف قرار دادن خانه شما باز می‌دارد؟

آیا دزدگیرها واقعاً از سارقان جلوگیری می‌کنند؟

پاسخ کوتاه این است که بله، سیستم‌های دزدگیر می‌توانند سارقان را از هدف قرار دادن خانه بازدارند. این به این دلیل است که سیستم‌های دزدگـیر در جلب توجه به یک ملک از طریق آژیر بلند و همچنین اطلاع صاحب خانه و مقامات موثر هستند. سارقان هدفی می‌خواهند که کمترین توجه ممکن را به آنها جلب کند، به این معنی که دزدگیرها می‌توانند به عنوان بازدارنده بزرگی برای سارقان عمل کنند.

تحقیقات قابل توجهی در مورد عوامل بازدارنده سارقان انجام شده‌است و مشخص شده است که دزدگیرها به عنوان یک بازدارنده عمل می‌کنند. یکی از مطالعات اخیر نشان داد که تقریباً 60٪ از سارقان در صورت وجود زنگ خطر به دنبال یافتن یک هدف جایگزین هستند، و بسیاری از آنها وقت خود را صرف تلاش برای تعیین اینکه آیا خانه دارای سیستم هشدار دهنده است یا خیر، قبل از انجام دزدی سرقت می‌کنند. آمار دیگری نشان داد که از میان سارقانی که متوجه وجود سیستم هشدار پس از ورود به خانه شدند، حدود 50 درصد از تلاش خود دست کشیدند.

آیا سیستم دزدگیر برای جلوگیری از سارقان کافی است؟

اگرچه یک سیستم دزدگیر خانه می‌تواند به جلوگیری از سارقان کمک کند، مهم است که بدانیم تنها نصب آن به شما و اموالتان در برابر سرقت مصونیت نمی‌دهد. متأسفانه، هنوز این احتمال وجود دارد که یک مجرم همچنان خانه شما را هدف قرار دهد.

به منظور افزایش سطح بازدارندگی ملک شما و اثربخشی، سیستم اعلام سرقت باید به درستی و ایده آل توسط یک شرکت واجد شرایط و دارای اعتبار نصب تا از عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل شود. به خاطر داشته باشید فعال کردن سیستم هشدار، هر بار که از خانه بیرون می‌روید، برای موثر بودن آن نیز کلیدی است. علاوه بر این مطمئن شوید که سیستم دزدگیر از نمای بیرونی خانه شما قابل مشاهده باشد تا سارقان بتوانند آن را ببینند و بنابراین آنها را تشویق به حرکت به سمت هدف جدید کنید.

اهمیت نگهداری سیستم هشدار

مراقبت و نگهداری از سیستم دزدگیر خانه شما نیز در مورد اثربخشی و توانایی آن در جلوگیری از فعالیت‌های مجرمانه مهم است. اگر سیستم هشدار شما به طور منظم سرویس نمی‌شود، ممکن است به درستی کار نکند. این به این معنی است که ممکن است در زمانی که بیشتر به آن نیاز دارید، از کار بیفتد و امنیت خانه و امنیت عزیزانتان را به خطر بیندازد.

بدون سرویس و نگهداری منظم، سیستم دزدگیر خانه شما نیز ممکن است دچار ایراد شده و آلارم‌های کاذب تولید کند که می‌تواند خسته کننده باشد. توصیه می‌کنیم سیستم خود را به طور منظم سرویس کنید یا با ارائه دهنده امنیت خانه خود قرارداد تعمیر و نگهداری ببندید تا از دزدگیر سرقت حداکثر استفاده را ببرید.

انواع دزدگیر و سیستم اعلام سرقت

هنگام این سوال که آیا دزدگیر خانه می‌تواند از سارقان جلوگیری کند و به طور موثر از خانه شما محافظت کند، باید نوع آن را نیز در نظر گرفت. انواع مختلفی از سیستم‌های هشدار وجود دارد، از جمله نظارتی و غیر نظارتی.

دزدگیرهای نظارتی

دزدگیرهای تحت نظارت، سیستم‌های هشدار خانه هستند که به یک ایستگاه نظارت مرکزی متصل می‌شوند. خانوارها هزینه‌ای ماهانه یا سالانه برای شخص ثالث می‌پردازند تا از راه دور سیستم هشدار خود را برای هر گونه فعال سازی نظارت کند. این بدان معنی است که اگر دزدگیر شما فعال شود، یک تیم اختصاصی از عوامل نظارتی مطلع خواهند شد و مناسب ترین پاسخ را انجام خواهند داد، چه تماس با شما به عنوان صاحب خانه یا تماس با پلیس. مزیت دزدگیر تحت نظارت این است که هیچ فعال سازی بدون توجه نمی‌ماند، زیرا نظارت 24 ساعته امنیت خانه شما را بهبود می‌بخشد و به عنوان یک عامل بازدارنده در برابر سارقان کمک می‌کند.

دزدگیر غیر نظارتی

سیستم‌های اعلام سرقت غیر نظارتی که به عنوان دزدگیر خود نظارت نیز شناخته می‌شوند، سیستم‌هایی هستند که مسئولیت آنها به تنهایی بر عهده صاحب خانه است.
در صورت فعال شدن سیستم، مسئولیت تماس با مقامات بر عهده صاحب خانه است. آلارم‌های بدون نظارت هنوز هم بسیار مؤثر هستند، اما احتمالاً با یک آلارم تحت نظارت‌ زمان پاسخ‌دهی سریع‌تری دریافت می‌کنید و همچنین آرامش خاطر بهتری را فراهم می‌کنید.

چه چیز دیگری می‌تواند به جلوگیری از سارقان کمک کند؟

علاوه بر دزدگیر، اقدامات دیگری نیز وجود دارد که می‌توان برای جلوگیری از هدف قرار دادن خانه شما توسط سارقان انجام داد. اینها شامل نصب گیت در خارج از ملک شما، نور سنسور حرکت و دوربین‌های مداربسته می‌باشد. خانواده‌ها همچنین باید مراقب قفل کردن درها و پنجره‌ها باشند و مراقب مراقبت‌های خانگی مانند تعمیر نقاط ورودی شکسته، مرتب کردن فضاهای بیرونی و نگذاردن ابزار یا اشیاء قیمتی در اطراف باشند.

نصب دزدگیر برای جلوگیری از نفوذ سارقان با هیراپایش

سیستم‌های اعلام سرقت خانه اگر به درستی نصب و نگهداری شوند می‌توانند در جلوگیری از سارقان بسیار موثر باشند. به منظور بهبود امنیت کلی خانه، می‌توان یک سیستم هشدار نظارتی و همچنین سایر اقدامات امنیتی مانند دوربین مدار بسته، روشنایی حرکتی و زنگ‌های ویدئویی در نظر گرفت. ما در هیراپایش همه موارد فوق را نصب، نگهداری و نظارت می‌کنیم و موارد دیگر! با تیم ما در تماس باشید تا سطح بازدارندگی خانه خود را افزایش و خطر نفوذ را کاهش دهید.

 

منبع:
https://www.homewatchgroup.com/do-alarms-actually-deter-burglars/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

آیا سیستم‌های امنیتی خانه شما را ایمن تر می‌کنند؟

بررسی کارکرد سیستم‌های امنیتی
حامد صفری
14 فروردین 1402

بهترین استراتژی امنیتی برای سایت‌های ساخت و ساز

بهترین روش‌های امنیتی سایت ساخت و
حامد صفری
19 فروردین 1402

بررسی انواع دزدگیر

کدام نوع دزدگیر برای شما مناسب
حامد صفری
22 اسفند 1401
فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه